צובעים את הדירה? קבלו את המדריך של פורטל רחובות

צובעים את הדירה? קבלו את המדריך של פורטל רחובות

יש הרבה דרכים לרענן את האווירה בדירה כשאפשרות הטובה מבין כולן היא לצבוע אותה אך לפני שאתם קופצים לצומת בילו כדי לקנות צבעים וכלי עבודה, יש מספר דברים שאתם צריכים להכיר ושיכולים למנוע מכם בזבזו של כסף.

לפניכם מספר טיפים שיעזרו לכם לקבל את ההחלטות הנבונות – החל מבחירת צבעים מתאימים ועד לשאלה האם להזמין צבעי או שלא.

התאמת הצבעים באופן הנכון

אם תביטו לרגע במניפת הצבעים של יצרנית צבע כזאת או אחרת בוודאי תשימו לב לכך שלמעשה קיימים אלפי גוונים שונים. אתם מתחילים לעלעל במניפת הצבעים ולחשוב על כל מיני אפשרויות ושילובים מעניינים אך כדאי לזכור, מעבר לכך שעל מניפת הצבעים הכל נראה כל כך יפה, בפועל כשאתם בוחרים צבע לדירה אתם צריכים לקחת בחשבון כיצד הצבע יתאים לרהיטים וחשוב אפילו יותר להתאים את גוון הצבע אל גודל הדירה.

זה לא סוד שצבעים כהים יתנו לכם תחושה של בית קטן יותר בעוד שצבעים בהירים יספקו תחושה של חלל גדול ורחב יותר. במה לבחור? מאוד תלוי בעיצוב וגודל הדירה. יש לכם חדרים מלבניים ומשעממים? צביעת הקיר המרוחק בצבע בעל גוון כהה במעט יכול ליצור תחושה נעימה וסימטרית יותר. לעומת זאת אם אתם גרים בדירה סטנדרטית, ההמלצה היא להימנע מאופנות חולפות ולבחור בצבע בהיר שיעניק לכם תחושה של בית רחב ונעים יותר.

בהקשר זה מעניין לציין שאם לפני מספר שנים היה מאוד מקובל לצבוע את הדירה בשילוב של צבעים – בהירים לצד כהים יותר, כיום המגמה הברורה היא לצבוע את הדירה בצבע לבן בלבד. כך עולה מסקר שפורסם לאחרונה שבו נשאל קהל צרכנים שעומד לצבוע את דירתו באיזה צבע יבחר לעשות את זה.

האם לצבוע לבד?

העיר רחובות מאופיינת בדמוגרפיה מגוונת במיוחד וכך לצד משפחות שמתגוררות בדירות גדולות, ישנם הרבה מאוד סטודנטים שלומדים במכון ויצמן או בפקולטה וכן רווקים שמעדיפים לשכור דירה בעיר וליהנות מההתפתחות המהירה של רחובות.

הסיבה שאנו מספרים לכם את כל זה היא העובדה שכדי להבין אם כדאי לצבוע את הדירה לבד חשוב לקחת בחשבון כמה פרמטרים כגון גודל הדירה, התקציב שעומד לרשותכם, הזמן וכמובן הניסיון בצביעת דירות דומות.

מעט קשה להשוות סטודנט ששוכר דירת שני חדרים ברחובות לבעל משפחה מבוגר יותר שמתגורר בדירת 5 חדרים. כלל אצבע מקובל אומר שככל שהדירה קטנה, ככל שהעבודה פשוטה יותר וככל שיש לכם יותר זמן וכוח – כך משתלם לצבוע לבד תוכלו ללמוד על הערכת מחיר לצביעת דירה בכתבה הבאה.

חישוב כמות צבע לקירות

עוד שאלה שאתם עשויים להתמודד אתה היא כמות הצבע שצריך לרכוש על מנת לצבוע את הבית. אתם לא רוצים לבזבז סתם כסף מצד אחד וברור שהדבר האחרון שאתם צריכים הוא להיתקע עם דירה חצי צבועה.

אך עוד לפני כן, יש דבר שכדאי שתדעו. מעבר לכמות הצבע יש לתת את הדעת גם לסוג הצבע. ההמלצה היא לבחור בצבע אקרילי איכותי אך יחד עם זאת אין מה לרוץ ולקנות צבע מאוד יקר גם אם מדובר בדירה שאתם הבעלים שלה. צבע אקרילי של מותג מוכר במחיר אמצע יעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר.

מבחינת חישוב הכמויות, מומלץ לרכוש צבע בפחים של 18 ליטר מאחר שהעלות שלהם הרבה יותר נמוכה. כמו כן כדאי לעשות את זה על פי ההנחיות של יצרני הצבעים ולקחת בחשבון שקירות ישנים ומוזנחים עשויים לספוג יותר צבע.

כותב המאמר הוא יוסי סילבס – צבעי ברחובות והסביבה ומייסד חברת סילבס צבעים

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh