אסתטיקת הפנים – הזרקת חומצה היאלורונית ועוד

אסתטיקת הפנים – הזרקת חומצה היאלורונית ועוד

בשנים האחרונות פונים יותר ויותר נשים וגברים לטיפולי אסתטיקה רפואית המאפשרים ליהנות ממראה צעיר, נאה ורענן יותר של הפנים והצוואר. ישנם מספר חומרים המשמשים לצרכי אסתטיקת הפנים ואחד הבולטים שבהם היא חומצה היאלורונית.

הביקוש הגובר לטיפול אסתטיקה רפואית

בין אם מדובר בביוטוקס, חומצה היאלורונית, שומן עצמי וכדומה – אין ספק שבשנים האחרונות אנו רואים עלייה בביקוש לטיפולים אלו, וזאת עקב מספר סיבות. ראשית, מדי שנה יוצאים פיתוחים וחידושים בתחום זה הן מבחינת חומרים והן מבחינת הטכניקות, דבר המאפשר להשיג תוצאות נאות ועמידות יותר, עם מינימום סיבוכים, כאבים ותופעות לוואי (למרות שאלו עדיין קיימים וחשוב לקבל עליהם מידע מהרופא המזריק). בנוסף, בזכות הפיתוחים האלו ניתן לוותר פעמים רבות על ניתוח פלסטי, על כל המשתמע מכך מבחינת הרדמה, התאוששות וסיבוכים אפשריים. לדוגמא, קיימות אפשריות לביצוע שינויים במראה האף או לפיסול הפנים, שכבר אינם מחייבים שימוש בסכין מנתחים וניתנים להשגה באמצעות הזרקת חומצה היאלורונית ובאמצעים נוספים. מעבר לכך, העלייה ברמת החיים בישראל מאפשרת ליותר ויותר אנשים לפנות לטיפולים אלו שאינם ממומנים על ידי סל הבריאות, ולזכות במראה צעיר ורענן יותר שמשקף את הרגשתם הפנימית.

חומצה היאלורונית – הכוכבת החדשה של הצערת ופיסול הפנים

חשוב לדעת כי חומצה היאלורונית נמצאת בגופנו בצורה טבעית ברקמות שונות, כאשר בעור היא שומרת על נפח טוב, לחות מיטבית, ומעניקה מראה מוצק וגמיש. יחד עם זאת, כמו מרכיבים רבים אחרים בגופנו גם שיעור החומצה ההיאלורונית פוחת עם השנים בצורה טבעית, דבר המוביל בין היתר לאיבוד הגמישות, למראה יבש עם קמטים, לאובדן נפח, חולשה של רקמות והצטברות כיסי שומנים. על כן, הפתרון המוצע הוא להזריק חומצה היאלורונית שמופקת במעבדות אל אזורים שונים של העור, כאשר את המוצר המסוים של החומצה ואת סמיכותה בוחר הרופא המזריק. הפופולאריות הגבוהה שלה בעולם האסתטיקה הרפואית נובעת מכך שהיא בטוחה לשימוש ומעניקה תוצאות טובות. יחד עם זאת, ראוי לזכור שהזרקה של חומרי מילוי, כולל חומצה היאלורונית, איננה נשארת לתמיד כמו תוצאות של ניתוח פלסטי. יש הרואים בכך יתרון גדול כי מראה הפנים ממילא משתנה עם הגיל ולכן אפשר להתאים שוב ושוב את הטיפול לפי מצב הפנים.

מה עושים עם החומצה?

הזרקה של חומצה היאלורונית יכולה לשמש לקשת רחבה של התערבויות אסתטיות במראה הפנים. כך לדוגמא, היא משמשת למילוי ועיצוב של השפתיים, לפיסול ועיצוב של הפנים, למילוי וטשטוש של קמטים, למילוי שקעים, שחזור נפחים, וכן לטיפולים שונים המשפרים את מרקם העור. בכל מקרה, חשוב שאת ההזרקות יבצע רופא מוסמך בעל הכשרות רלוונטיות, ועדיף שתהיה לו גישה אומנותית לתחום – כי אחרי הכל מדובר גם באסתטיקה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh