למה צריך עורך דין בדיונים במרב"ד

למה צריך עורך דין בדיונים במרב"ד

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הוא הממונה על בדיקות הכשירו של נהגים שמקבלים אליו זימון לוועדות השונות. מרגע שקיבלתם זימון כזה אל תגיעו אליו לבד משום שכל התייצבות ללא ייעוץ וליווי עלול להסתיים בשלילת רישיון או בפתיחת הליכים מתישים שיגזלו מכם זמן וכסף.

סמכויות המרב"ד

סמכויות המרב"ד מואצלות על ידי משרד הרישוי כנציג שעורך למענו את הבדיקות המוסמכות היחידות לאיתור ליקויי בריאות אצל נהגים. כל ליקוי כזה שהוא גופני או נפשי יגרום לפסילת רישיון בגלל הצורך לשמור על טובת הציבור. במקרים שבהם יהיו לכם מגבלות רפואיות שמתירות נהיגה בתאנים מסוימים הוא יטיל עליכם מגבלה זו ויחייב אתכם במעקב רפואי במקרה הטוב. כל קביעה של המכון מתקבלת אוטומטית כקביעה מחייבת על ידי משרד הרישוי, ומשום כך אם תרצו לשנות החלטה זו תצטרכו לפתוח בהליכי ערעור ממושכים שיחייבו ממילא שכור שירותי עורך דין תעבורה. המכון הרפואי לבטיחות בדרכים יזמן אתכם לוועדות בשיהוי ממושך ועם מסמכים רפואיים ולכם לא תהיה ברירה אלא להמתין.

מהו למעשה המרב"ד ולאיזה צורך הוקם?

המרב"ד מטפל בכל נושא הכשירות של הנהגים משום שעם השנים יורדת היכולת הפיזית של נהגים ויש לוודא שהם עדיין כשירים לנהיגה, הן למען ביטחונם והן למען ביטחון הציבור. המכון הרפואי לבטיחות בדרכים מקיים שימועים ובדיקות שונות ומחייב אתכם להצהיר ולהיבדק ולהביא תוצאות עדכניות כדי להוכיח את יכולתכם לנהוג. זה יכול להיות בגלל תאונה או מחלה או משפט תעבורה, או שנתפסתם על נהיגה בזמן שימוש באלכוהול או בסמים.

מי מקבל הפניה ולמה?

ההפניה יכולה להיות גם על סמך דיווח של רופא בגלל אפילפסיה או ירידה בראייה, או במקרים של בעיות נפשיות גם על כך. במכון הנהגים עוברים בדיקות שנותנות לרופאים את התוצאות הכי עדכניות, ואם אין להם אפשרות לבצע בדיקה זו במתקני המרב"ד הנהגים יישלחו לגופים שיכולים לעשות זאת. כל מסמך רפואי שיש בידיכם ויכול לעזור לכם בטענותיכם כי אתם כשירים יסייע לכם, אולם יש לעבור הכנה לבדיקות ולוועדות הרפואיות על ידי עורך דין תעבורה, ולהופיע אתו לבדיקות ולוועדות במכון בייצוגו בלבד.

טעויות שעושים נהגים שנקלעים לבעיה רפואית

רוב הנהגים בטוחים שהמרב"ד מתנהג כמו כל ועדה רפואית ולכן ההשלכות של הקביעה שלה לא יהיו חמורות ובוודאי הפיכות. אלא שהמכון הרפואי מתנהג על דרך החומרה משום שהוא לא יכול להרשות לעצמו לסכן את הציבור, ולכן יעדיף להגביל או לפסול ולא למרוח את מצבכם על תנאי. זו הסיבה שכל ייצוג משפטי בכל שלב חשוב, משום שהכרת הזכויות שלכם תגרום לכך שלא יפסלו אתכם על סמך סעיפים שלא קשורים אליכם. הניסיון מלמד שהמכון פסל גם ללא ביסוס רפואי מתאים ולכן עורך דין תעבורה שמלווה אתכם מזהיר, מתריע ומונע זאת במקום. אם הבדיקות הרפואיות שלכם תקינות ויש לכם מסמכים שמוכיחים זאת זה עדיין לא מבטיח לכם טיפול הוגן, ורק התייצבות לצד ייצוג משפטי תבטיח לכם יחס הוגן בוועדות. ליווי שלו יוודא גם שבמקרה הגרוע שבו תזומנו להמשך מבדקים או יישלל רישיונכם הוא ידע כיצד להמשיך הלאה לנצל את הזכויות המשפטיות שעומדות לזכותכם. הוא גם זה שמתמצא בכל דקויות החוק וכיצד להגיש עררים בשמכם לוועדות ולמשרד הרישוי.

למקרה שנתפסתם נוהגים בשלילה

קורה שמשרד הרישוי נענה להמלצה של המרב"ד ושולל לכם את הרישיון, ברור שעד שתבררו את מצבכם ועד שתקבלו אותו חזרה אסור לכם לנהוג. כל נהיגה בזמן פסילה או שלילה היא עבירה על החוק וצפוי לכם עונש מאסר. אל תנסו אפילו לקחת סיכון כזה אבל נסו ללא להגיע לכך שישללו לכם את הרישיון. ייצוג של עורך דין תעבורה מבטיח לכם שבזמן זימון למרב"ד יפחות הסיכויים שלכם לפסילה. למקרה שנכשלתם בכך עורך דין תעבורה ייצג אתכם במשפט שאליו אסור לכם להופיע לבד, כדי שישמור על הזכויות שלכם ויילחם למענכם.

המאמר נכתב ע״י עו״ד לתעבורה ניר שלום 077-9976882

צילום: Pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh