החורף מגיע: האם זה הזמן המתאים לגמילה מחיתולים?

החורף מגיע: האם זה הזמן המתאים לגמילה מחיתולים?

תזמון נכון יכול להגדיל את סיכויי ההצלחה של תהליך גמילה מחיתולים עבור פעוטות. במאמר הבא נסביר כיצד החורף משפיע על החלטות כאלה ומה אפשר לעשות בשביל להתמודד עם הגמילה גם בתקופה הקרובה

גמילה מחיתולים היא מטבעה תהליך ארוך שכרוך בהקצאת זמן, משאבים והמון סבלנות מצד ההורים והילד. מעבר לכך, מדובר בעניין סובייקטיבי שמושפע מקצב ההתפתחות של הילד ומהצרכים שלו. לזה יש להוסיף את הקושי בבחירת התזמון המתאים ואת ההבדלים לכאורה בין גמילה בקיץ ובחורף.

על פניו נדמה שלגמילה בחורף יש המון חסרונות. הבגדים בתקופה הזו מסורבלים וקשה להוריד אותם, הכביסות גם ככה הופכות להיות אינסופיות וגם הצניחה בטמפרטורות לא ממש מסייעת לפעוטות לשלוט בצרכים שלהם. מצד שני, יכול להיות שמדובר בהזדמנות פז לגמילה מוצלחת ולא כדאי לוותר עליה מראש.

היתרונות של גמילה בחורף

החורף מאפשר להורים ללמד את הילד על הקשר שבין התרוקנות לתחושת רטיבות וחוסר נעימות. מהבחינה הזו החורף הוא דווקא יתרון, כי בו קל יותר להרגיש את התחושה המציקה של חיתול רטוב. בעוד בקיץ הילד יכול להיות עם בגד רטוב ללא תחושה של חוסר נעימות, בחורף זה יטריד אותו ויעודד את הגמילה הטבעית.

כמובן שתהליך הלמידה מחייב חזרה של מספר פעמים על אותה פרקטיקה. כדאי להורים ליצור מצב שבו הקשר בין התרוקנות לתחושה נעימה הופך ברור יותר עבור הפעוט, גם אם מדי פעם ישנם פספוסים. למעשה, הפספוסים הם חלק מתהליך הגמילה בדיוק כמו הצלחות ויש ילדים שלומדים מהם טוב יותר.

חוץ מזה, בחורף משק המים בגוף מופנה לשתן ולא לזיעה כי הוא אינו זקוק לקירור. המשמעות של זה מבחינה פיזיולוגית היא שיש להורים יותר הזדמנויות ליצור את תהליך הלמידה, פשוט כי יש לתינוק יותר פיפי. מעבר לכך, לא מומלץ להפסיק את תהליך הגמילה באמצע גם בלי קשר לעונות השנה כי זה עלול לגרום לרגרסיה ולחוסר הבנה מצד הילד כלפי הציפיות ממנו.

כללים לגמילה נכונה ומהירה

על רקע כל האמור לעיל ניתן גם לפרט על מספר עקרונות מנחים של גמילה מחיתולים בחורף. ראשית, יש להתחיל עם הורדה הדרגתית של החיתול ולהישאר ליד הילד כאשר הוא עושה את צרכיו בסיר. במקביל, אפשר לחמם קצת את הבית לטמפרטורה של 23 מעלות וכך לעודד את תהליך הלמידה בלי שאף אחד יצטרך לסבול.

שנית, כדאי לשלב בתהליך הלמידה דוגמאות אישיות ולתקשר איתו באמצעות ספרים, סרטונים או משחקי הדמיה. ניתן גם להיעזר בדוגמאות של ילדים מהגן שכבר סיימו את תהליך הגמילה כדי שלילד יהיה משהו לשאוף אליו, אך יש להיזהר מלחץ. לבסוף, כל שנותר הוא להטמיע את התהליך בגן ולבקש מהילד להודיע לגננת כשהוא צריך להתפנות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh