רחובות אומרת לא לאלימות כלפי נשים

רחובות אומרת לא לאלימות כלפי נשים

היום (4.12) התקיימה עצרת תמיכה במאבק באלימות כלפי נשים ברחבת הכניסה לקניון רחובות, במעמד ראש העיר, רחמים מלול, סגנו זהר בלום, חברת  המועצה אווה גור, מחזיקת תיק קידום מעמד האשה, אביבה חלבי, מנהלת הפורום לקידום מעמד האישה ברחובות וחברת מועצה נוספים.

במקום התאספו נשים וגם גברים שהביעו את תמיכתם במאבק והחזיקו שלטים בגנות אלימות כלפי נשים, ומילאו את הרחבה בכניסה לקניון, במקום היו גם נציגי עמותות רלוונטיות, עובדי עיריית רחובות שתמכה במאבק ועודדה את העובדים להשתתף בעצרת (בדומה לרשויות מקומיות נוספות בכל רחבי הארץ), ואף נציגים מהמגזר הפרטי ברחובות – מחברת אפלייד מטריאלס.

ראש העיר, רחמים מלול הביע הזדהות במטרת העצרת ואמר בדבריו כי "מזמן היה צריך להידלק זרקור ענק של אזהרה. רצח נשים הוא מזעזע. זו צריכה להיות גם שביתת גברים.  לנוכח מקרי האלימות החמורים שאירעו במהלך השנים האחרונות, לצערנו אנו מוצאים את התופעה הפסולה הזו בכל הסקטורים ובכל שכבות האוכלוסייה.

גם במקורות כתוב שאדם צריך לכבד את אשתו יותר מגופו, לאהוב אותה, להעניק לה ולכבד אותה, ויותר מכך אדם שאין לו אישה הוא שרוי ללא שמחה וברכה וללא חומה שמגנה עליו. חשוב מאד שבמוסדות החינוך ידברו ויטמיעו את זה בקרב הילדים שלנו, החל מהגיל הרך, את הכבוד ההדדי והאהבה בין החברים ובתוך המשפחה".

חברת המועצה אווה גור, מחזיקת תיק מעמד האישה אמרה כי "אני גאה להיות כאן עם כולכם כדי להרים קול צעקה אל מול קובעי המדיניות ומחלקי התקציבים, בשם הקולות הדוממים של הנשים המוכות. כדי שלא ישכחו אותן, כדי שלא נשכח כולנו להתבונן סביב, להושיט עזרה ולא להתעלם ממה שקורה לפעמים בדלת ליד".

כמו כן נשאו דברים גם אירית שיפריס, מנהלת האגף לשירותים חברתיים בעיריית רחובות, אשר  סיפרה על המציאות היומיומית של נשים נפגעות אלימות, והסבירה איך לזהות את הסימנים לאלימות במשפחה.

יועצת ראש העיר לקידום מעמד האשה, אביבה חלבי הדגישה כי מלבד העבודה החשובה עם נפגעות האלימות במשפחה, חשוב מאוד לחנך בנושא

קרן עיני, מנכ"ל תאיר ברחובות הציגה נתונים על אלימות נגד נשים, ועל סדרי העדיפויות התקציביים הנדרשים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh