איך בוחרים אוכל לכלבים

איך בוחרים אוכל לכלבים

בחירת אוכל לכלבים יכולה להיות פעולה פשוטה במידה ומתאימים אותו לדרישות הספציפיות של הכלב, למשל מבחינת גיל וסוג הכלב, דרישות תזונתיות ובעיות בריאותיות במידה ויש. הבעיה היא שזה הרבה יותר מסובך ממה שזה נראה על פניו. בנוסף, כיום יש מגוון רחב של סוגי מזונות לבעלי חיים – מה שאומר שיש להבין לעומק את ההבדלים ביניהם.

ההבדלים בין מזון יבש, שימורים ואוכל טבעי

מזון יבש מתאים במיוחד לגורים הודות לעובדה אחת – הוא מכיל חומרים מזינים (חלבונים, וויטמינים, שומן ומינרלים) לק"ג יותר ממזונות אחרים לכלבים שמסייעים לגדילתם. מזון זה אף מסייע בשמירה על היגיינת השיניים של הגורים, נחשב לטעים וקל לאחסון. מזון זה מתחלק ל-4 רמות מבחינת איכותו:

רמת אולטרה פרימיום – מזונות ברמה הגבוהה ביותר שמכילים מרכיבים איכותיים.

רמת סופר פרימיום – מזונות ברמה איכותית שמבוססים בעיקר על חלבון ממקור חי ופחמימות מורכבות.

רמת פרמיום – מזונות שאמנם מתקבלים כתוצרי לוואי של תעשיות הבשר, אך לרוב מספקים לכלבים את הדרוש להם מבחינה תזונתית

רמה בסיסית – מזונות ברמה זו מספקים תזונה בסיסית בלבד ומכילים לרוב שומן באחוזים גבוהים.

לעומתו מזון משומר נחשב לטעים מכל סוגי המזון, אך הודות לכמויות המים הגבוהות בו הוא מכיל פחות חומרים מזינים לק"ג. המשמעות היא שתידרש יותר כמות מזון כדי להשיג את הדרוש מבחינת תזונה והתפתחות – אלמנט שיש לו כמובן גם אספקט כלכלי. וכמובן שמזון זה נחשב למזון רך, כלומר שאינו תורם לבריאות השיניים כמו מזון יבש.

אוכל טבעי או שאריות מזון נחשבת לאפשרות הגרועה ביותר מבחינה תזונתית לכלבים. הסיבה לכך טמונה בעובדה שמזון זה אינו מאוזן כמו סוגי המזונות הקודמים, אינו מכיל את המרכיבים הנחוצים לתזונת הכלב (למשל וויטמינים ומינרלים) ויתרה מזאת – חלק מהמרכיבים נמצאים בעודף ויכולים לגרום לבעיות בריאותיות שונות ולקצר את חיי הכלבים.

אז מה עושים?

הדרך הטובה ביותר להבטיח שהכלב שלכם מקבל את התזונה האופטימלית עבורו היא אחת – לפנות לחנות חיות ברחובות ולקבל המלצות מקצועיות בתחום זה. במקום תוכלו לרכוש מוצרי תזונה טבעית לכלבים, מזונות לכלבים בוגרים ולגורים, לקנות שימורים לכלבים ואפילו להצטייד בחטיפים שהכלבים שלכם אוהבים.

בחנות חיות ברחובות תוכלו לקבל גם ייעוץ איכותי בתחומים שונים, למשל בכל הקשור לחינוך כלבים ולאילופם, לרכוש ציוד (כלובים, מיטות וכו') וצעצועים לכלב, לקבל עצות כיצד לפתור בעיות התנהגות, ליהנות מהדרכה בהתאמת הבית לקבלת כלב חדש ועוד.

כל אנשי צוות החנות מחזיקים בתעודות של מאלפי כלבים מבתי הספר הטובים בתחומם בארץ- מה שאומר שאתם בידיים הכי טובות שאפשר. אנשי החנות עומדים לרשותכם בטלפון, במייל ובפייסבוק ואפשר להשאיר גם הודעה באתר האינטרנט. בנוסף, לחנות שעות עבודה ארוכות במיוחד שמבטיחות שכל בעיה הקשורה לידידיכם הטוב ביותר תקבל מענה.

צילום: PEXELS

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh