אירוע ייחודי בבית המשפט: ההשקה החגיגית של הפרויקט "מאחורי הגלימה"

אירוע ייחודי בבית המשפט: ההשקה החגיגית של הפרויקט "מאחורי הגלימה"

השבוע נפגשו ראש העיר רחמים מלול, ממלא מקומו זהר בלום ובכירי מערכת החינוך בעיר בבית המשפט ברחובות לטקס חגיגי עם סגנית הנשיאה, השופטת אפרת פינק, והשופטים במקום. במפגש הייחודי הושק פרויקט חינוכי-חברתי חדש: תלמידי כיתות י׳ בעיר יבקרו בבית המשפט ברחובות וילמדו על שלטון החוק ומערכת המשפט.

בטקס חגיגי הושק אתמול פרויקט ״מאחורי הגלימה״ – שיתוף פעולה ייחודי של מחלקת שח״ר (שירותי חינוך ורווחה) באגף החינוך בעיריית רחובות עם בית המשפט ברחובות. במסגרת זו תלמידי כיתות י' מהעיר יזכו לבקר בהיכל הצדק המקומי ולהכיר מקרוב את עבודת השופטים ומערכת שלטון החוק בישראל.

במפגש החגיגי נטלו חלק כל הגורמים האחראים על הפרויקט- עובדי אגף החינוך , יעל סלע מנהלת מחלקת שח"ר המלווה את הפרויקט, דוד מנצור מנהל הרשות העירונית למלחמה בסמים ובאלכוהול, מנהלי בתי הספר המשתתפים בפרויקט ושופטי בית המשפט ברחובות ועובדיו.

הפרויקט נבנה כך שהתלמידים יתרשמו ממערכת המשפט ומחשיבות השמירה על החוק מהבוקר ועד לסוף היום, במגוון דרכים: ראשית, מתקיים דיון מקדים בכיתה טרם הביקור. התלמידים יקבלו מידע קודם בכיתה, על מנת לעורר שיח ולחשוב על שאלות טרם הגעתם לבית המשפט.

במהלך הביקור יפגשו התלמידות והתלמידים שופטים מכהנים, וישמעו מהם על מהות עבודתם במסגרת ההליכים השונים הנידונים בבית המשפט. עוד במסגרת הביקור יצפו התלמידים בדיונים פליליים ואזרחיים, יפגשו את נציגי החוק הפועלים בבית המשפט וילמדו בצורה מעשית על תפקידה ופועלה של הרשות השופטת.

את הביקור המיוחד, שיחל בבוקר ויארך כל היום, ילוו אנשי הצוות החינוכי בבית הספר, וכן סטודנטים למשפטים מצטיינים מהמכללה למנהל. כמו כן ירצה בפני התלמידים סגן ניצב בדימוס שמוליק רוזנטל – "ללא פילטרים".

מטרת הפרויקט הינה לתווך בין התלמידים לרשות השופטת, לחשוף אותם לעשייה במקום ולסוגיות של שלטון החוק, מהתרשמות אישית מבין כתליו של היכל הצדק המקומי.

ראש העיר, רחמים מלול אמר במפגש כי "זהו פרויקט מבורך – התלמידים ילמדו שיש חשיבות לא רק לפורמליות, אלא לערכים שעומדים מאחורי זה. זה פרויקט שכדאי לאמץ אותו בכל רחבי הארץ. תודה לכל השופטים – לזמן שאתם משקיעים פה יש חשיבות גדולה עבור התלמידים".

זהר בלום, ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק החינוך אמר כי "אנחנו שמחים להוסיף רובד נוסף של חינוך וערכים למערכת החינוך העירונית ולסל התוכניות שממנו נהנים תלמידי התיכון בעיר. אין לי ספק שהפרויקט יהפוך אותם לאזרחים ותושבים טובים יותר".

אפרת צוקרמן, מנהלת אגף החינוך בעיריית רחובות ציינה באירוע כי "חינוך יכול לצאת לפועל רק מתוך מעשה של שותפות. תודה רבה למנהלי בתי הספר שבחרו להשתתף בפרויקט השנה. זוהי רק ההתחלה, ואנו מקווים שבשנה הבאה כל בתי הספר העל יסודיים בעיר יהיו חלק מהתוכנית".

הפרויקט החל בפגישת היכרות בין ראש העיר לשופטת אפרת פינק, סגנית הנשיאה בבית משפט השלום ברחובות והשופטת שרון צנציפר, שם עלה הרעיון לראשונה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh