ניהול מוניטין באינטרנט – כשרואים אותך מהזוית הכי יפה שלך

ניהול מוניטין באינטרנט – כשרואים אותך מהזוית הכי יפה שלך

הנראות הדיגיטלית שלנו ברשת מעסיקה רבים מאיתנו. בין אם אנחנו אושיות מוכרות, עסק קטן, חברה מסחרית או אפילו אזרחים פשוטים, חשוב לנו שיראו אותנו בעין טובה. בין אם זה בגוגל, ברשתות החברתיות או באתרים השונים, אנחנו רוצים להיראות, אך חשוב מכך, חשוב לנו שניראה טוב.

ניהול מוניטין באינטרנט הוא נישה לוהטת בענף השיווק, שהתפתח בשנים האחרונות והפך לתחום התמחות, שהביקוש לו עולה באופן תדיר בקרב אנשי עסקים, ידוענים, עסקים וחברות. אם נהיה כנים, ניהול מוניטין באינטרנט יכול להועיל לכל אחד, וייתכן שאפילו השכן שגר ממולכם שכר מנהל מוניטין, אחרי שחווה שיימינג מביש ברשתות החברתיות.

איך תדעו שאתם זקוקים לניהול מוניטין ברשת?

  • האם נתקלתם בכתבה שלילית או אזכור לא מחמיא אודות המותג שלכם באתר חדשותי גדול?
  • האם פורסמה ביקורת שלילית אודות מוצר שסיפקתם או שירות שהענקתם ללקוח?
  • האם פורסמו תמונות מביכות שלכם ברשת החברתית?
  • האם שמכם הוזכר בגין פסק דין או הוצאת דיבה?

כל הדוגמאות הללו ועוד רבות אחרות הן סימן שאתם זקוקים לניהול מוניטין ברשת. אם חיפשתם את שימכם או את העסק/ המותג/ השירות שלכם וקיבלתם תוצאה בעלת אפקט שלילי מבחינה תדמיתית, הגיע הזמן לפנות למומחה.

אתם לא לבד, התייעצו עם מומחים לניהול מוניטין

תמיד ניתן לבקש להסיר את התגובה, האזכור או הפרסום השלילי, אלא שבמרבית המקרים זה לא עוזר, והתוכן הפוגעני פשוט נשאר ברשת. אז מה עושים?

ניהול מוניטין באינטרנט ע"י מומחים מתחיל בסריקת כל היסטוריית הפרסומים ברשת, כשהמטרה היא לאתר את כל מה שעלול לפגוע בתדמית האדם, העסק או המותג. דחיקת האזכורים הללו לדירוגים נמוכים במנוע החיפוש פועל בדומה לקידום אורגני, אבל הפוך: במקום לעלות למעלה, נשאף לדחוק את האזכורים מטה ולהרחיקם מעין הגולשים ככל שניתן.

בשלב הבא נקים נכסים דיגיטליים איכותיים ונקדם אותם במנוע החיפוש וברשתות החברתיות על מנת ליצור נראות ונוכחות חיוביות. לצורך הפעולות הללו נדרשת עבודה מאומצת, ולעיתים היא עלולה לקחת זמן רב. לשם כך נחוצים ייצור תוכן חיובי ואיכותי וקידומו בפלטפורמות הנכונות, ובדרך כלל לגולש הממוצע אין את סל הכלים והידע, שיכולים לבצע את המשימה הזו כראוי ובמהירות המירבית, ולכן מומלץ להיעזר באיש מקצוע מנוסה.

פעמים רבות בעלי עסקים מגיבים להערה או תגובה שנכתבה על ידי לקוח לא מרוצה. הפעולה האינסטיקטיבית מביאה אותם להגיב ממקום רגשי ולא רציונלי או למחוק את התגובה, מה שבמרבית המקרים יוצר את התוצאה ההפוכה ממה שהם מכוונים, ועל ידי כך הם מחמירים את המצב. אפשר להתייחס לזה כניהול משברים, שהוא תת התמחות בניהול המוניטין הדיגיטלי, ודרוש מומחה שידע כיצד לנתב כל תגובה והערה למקומות בונים ומיטיבים.

סוף דבר, אך זו רק תחילת הדרך

חשוב לזכור, שאזכור שלילי הוא לא סוף הדרך עבורך או עבור המותג שלך, אך עם זאת חשוב לפעול במהרה ובצעדים מחושבים. בפנייה לחברה, המתמחה בניהול מוניטין וקידום ברשת, כל שנותר לך הוא מעט לכופף את הענפים, רק עד תום הסופה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh