קונסול רומניה בישראל וסמנכ"ל המכון הרומני לתרבות

קונסול רומניה בישראל וסמנכ"ל המכון הרומני לתרבות

לרחובות ברית ערים תאומות עם ביסטריצה שברומניה. בשל כך, נשמרים קשרים הדוקים עם אנשי הקשר מרומניה, וגם עם שגרירות רומניה בישראל, אשר הסמכות הגבוהה ביותר המכהנת בה היא הקונסולית, ג'נינה בויקו. אתמול הגיעו הקונסולית בויקו לביקור ארוך ברחובות, יחד עם קלאופטרה לורינצו, סמנכ"ל המכון הרומני לתרבות. לפגישה הצטרפו גם עו"ד אילן לייבוביץ , משה בש ונתן גרינברג, יו"ר התאחדות עולי רומניה ברחובות – שלושתם תושבים יוצאי רומניה ברחובות, ודוברי רומנית שוטפת.

האורחות נפגשו עם ראש העיר, רחמים מלול, וכן עם סגנו מחזיק תיק קשרי החוץ עו"ד יניב מרקוביץ'. השתיים נחשפו לעשייה בעיר, ולאחר מכן יצאו לסיור ברחבי העיר, בתוספת הסברים והדרכה אישית מסגן ראש העיר מרקוביץ' .

בפגישה נדונו דרכים לשיתוף פעולה עם שגרירות רומניה בישראל, בדגש על שיתוף פעולה תרבותי, וסוכם על בדיקת אפשרות למופע מיוחד מרומניה לתושבי רחובות בחודשים הקרובים.

האורחות מרומניה ביקרו במוזיאון מרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל, שם הוצגה בפניהן התרבות והמורשת העשירה של יהודי תימן .

במהלך הביקור בעיר הן נחשפו ליכולותיה המרשימות של מערכת החינוך ברחובות בביקור מיוחד בקרית החינוך למדעים, מלווים במנהלת אגף החינוך, אפרת צוקרמן. הן ערכו סיור בבית הספר ונחשפו להישגים שלו כתיכון מוביל בישראל . לאחר מכן הן נכנסו לשיעור מדעים וצפו בניסוי שערכו התלמידים במקום. כמו כן נערכה לאורחות היכרות עם מגמת הרובוטיקה, והתלמידים הציגו בפני השתיים, באנגלית שוטפת, את הרובוטים שהתלמידים בנו במסגרת הלימודים.

ראש העיר, רחמים מלול: "אנו שמחים להציג את רחובות, אחת הערים המובילות בישראל, לאורחינו מחו"ל. תדמיתה של המדינה מורכבת מפסיפס שחלק ממנו הוא תדמיתן של הרשויות המקומיות בישראל".

סגן ראש העיר ומחזיק תיק קשרי חוץ, יניב מרקוביץ': "ידידותינו מרומניה התרשמו מאוד מהביקור ברחובות. לרחובות ערים תאומות רבות ברחבי העולם. שמירה על קשרים חמים עם ערים ברחבי העולם היא אינטרס של תושבי רחובות בשל שיתופי הפעולה החינוכיים, התרבותיים והטכנולוגיים הנרקמים בדרך זו. נמשיך לשמר את החברות אמיצה עם  קולגות ברחבי העולם".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh