עורך דין רשלנות רפואית

עורך דין רשלנות רפואית

לחולים ומטופלים ניתן טיפול רפואי מגוון על ידי אנשי רפואה או אנשים העובדים במוסדות רפואיים שונים. מטבע הדברים, קיימות פרוצדורות רפואיות מורכבות הנעשות במקרים בהם יש צורך בהתערבות של מנתחים, ויש צורך לעשותם היטב ובצורה מקצועית.  אבל לא רק. כל בעל תפקיד בענף חייב לגלות מקצועיות יתרה ורגישות רבה בעת שהוא משרת את המטופלים. במקרים של טיפול שאינו הולם או התרשלות עלולים להיגרם נזקים חמורים, שלעיתים, הינם בלתי הפיכים. במקרים החמורים מדובר על נכות או מוות.

רשלנות רפואית מוגדרת ככזאת כאשר השירות נעשה תוך כדי סטייה מרמת הזהירות הסבירה, וכאשר היא זאת שגרמה נזק למטופל שלא היה נגרם לולא התבצעה. הדבר יכול להיות, קיבוע גבס, ניתוח, מתן תרופות וכדומה. במקרה שנגרם  נזק יכול כל מי שנפגע, לדעתו, לתבוע את המוסד או הרופא האחראים לכך ולבקש פיצוי כספי. רשלנות משפטית היא, למעשה, מושג משפטי המתאר רמה של אשמה. בתי משפט יכולים לקבוע פיצוי גם אם הוכח כי הבעיה נוצרה שלא במתכוון.

בתי משפט מבחינים בשלושה סוגי רשלנות רפואית. התרשלות בטיפול עצמו, התרשלות בשל היעדר הסכמה מדעת ובשל פגיעה באוטונומיה.  תביעות אלו הינן בתחום דיני נזיקין והן נדונות בבתי המשפט. עורך דין רשלנות רפואית המתמחה בנושא יכול לייצג הן את התובע והן את הנתבע. תיקים בתחום הינם מורכבים מאוד ויש צורך להכיר היטב את הנושא על מנת להביא להישגים. אחת המשוכות שיש לעבור היא הוכחת הקשר בין הפעולה שהתבצעה לנזק הנגרם.

תחום הרפואה הינו מורכב ולכל רופא יש שיקול דעת רחב בנוגע לטיפול האמור להינתן. לדוגמא, במקרים רבים של חולים בעלי רקע רפואי מורכב יש מספר אפשרויות למתן תרופות, ולעיתים, הדרך שנבחרה היא סבירה אבל גורמת לנזק, כך, שיש קושי רב להוכיח אשמה במקרה כזה. מעבר לכך, גורמים רפואיים לא ששים לתת חוות דעת נגדיות. עורך דין רשלנות רפואית בלידה או מקרה אחר יקבל תיק לידו וינסה להוכיח צדקת לקוחו. הוא ישתמש בכל הידע והניסיון שברשותו כולל הצגת מסמכים, הישענות על תקדימים משפטיים ועוד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh