עוד 20 תושבות השתלבו במעגל העבודה

עוד 20 תושבות השתלבו במעגל העבודה

פרויקט "תעסוקה לרווחה" של מרכז התעסוקה העירוני "הזדמנות", הפועל במסגרת האגף לשירותים חברתיים של עיריית רחובות, מספק ליווי אישי וקבוצתי למשך תקופה בת שנה. והתוצאות – בהתאם. 20 בוגרות המחזור האחרון הציגו תוצאות משמעותיות בעולם העבודה

השבוע התקיים במרכז הזדמנות- המרכז העירוני לקידום התעסוקה, טקס מרגש לרגל סיום מחזור נוסף של תכנית "תעסוקה לרווחה". התוכנית מקנה כלים ומסייעת למשפחות להשתלב, להתמיד ולהתקדם בתעסוקה איכותית, ההולמת את הצרכים והיכולות של המשפחות. התוכנית מופעלת על ידי מרכז הזדמנות, של האגף לשירותים חברתיים בעיריית רחובות, ועמותת בעצמי, והיא כוללת ליווי קבוצתי לצד ליווי אישי ועוטף במשך תקופה ארוכה של שנה.

בטקס השתתפו למעלה מ-20 משתתפות שסיימו את המחזור בהצלחה. הגיעו לברך עו"ד שמואל בר-דאנזאן, חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הרווחה, הגב' אירית שיפריס, מנהלת האגף לשירותים חברתיים, מר יובל פרייברון, מנהל מרכז הזדמנות וגב' שני עשהאל, נציגת עמותת בעצמי.

במהלך הטקס שיתפו בוגרות הקורס על הדרך שעברו ועל ההישגים והתוצאות: השתלבות בתעסוקה, הגדלת הכנסה באופן משמעותי, יציאה להכשרות מקצועיות, ואחת המשתתפות אף החלה בלימודי תואר ראשון. המשתתפות שיתפו בכנות על התמודדות עם חששות, חוסר הביטחון והקשיים איתן התמודדו, לצד התהליך והדרך שעשו להגשמת המטרה התעסוקתית. בהמשך הוענקה תעודת גמר אישית לכל בוגרת.

ויקי, משתתפת בתכנית, מספרת: "עברתי שינוי גדול מאוד בשנה האחרונה: רכשתי מקצוע, הגדלתי את השכר החודשי שלי באופן דרמטי, ויצאתי בתחושה אישית טובה מאוד שאני יכולה!  הקבוצה הזו, התמיכה, הליווי האישי… כל זה ביחד, זה הדבר הכי מעצים שיכול להיות, מי שלא באה, מפספסת, ואני אומרת לאנשים להגיע. אני מברכת את ראש העיר שיש תכנית כזו".

מרכז הזדמנות- רחובות, המרכז העירוני לקידום התעסוקה שמפעיל האגף לשירותים חברתיים בעיריית רחובות, נפתח בשנת 2017, ומאז הוא פועל לסייע למי שמתמודד עם קושי תעסוקתי המונע ממנו למצוא עבודה, להתמיד או להתקדם בה.

צוות המרכז מונה אנשי מקצוע מומחים ורב תחומיים: עובדים סוציאליים, מאמנים תעסוקתיים, מנחי קבוצות ומרצים ממגוון עולמות תוכן.

במרכז ניתן לקבל ליווי אישי או קבוצתי הכולל אימון אישי להצלחה תעסוקתית ופיתוח קריירה, שוברים למימון הכשרה מקצועית, סיוע לימודי בתקופת ההכשרה, לימודי מחשבים, סדנאות הכנה לעולם העבודה, ליווי ליזמות עסקית, סדנאות להתנהלות כלכלית, קורסי אנגלית, ועוד. לאלו הזקוקים לחיזוק השפה, ניתן להסתייע גם בתחום זה.

במרכז מגוון תוכניות ייעודיות לאוכלוסיות שונות בגילאי העבודה, שכירים ועצמאיים.

חבר המועצה עו״ד שמואל בר דאנזאן, מחזיק תיק השירותים החברתיים, ציין כי המרכז נותן שרות חשוב מאין כמותו לתושבי העיר, וקרא לבוגרות להיות השגרירות של מרכז הזדמנות, כדי שכל מי שזקוק לסיוע המרכז, יישמע עליו ויהנה משירותיו: "יש לנו פה שירות עירוני מצוין, שפועל מכל הלב ובמקצועיות כדי לסייע לכל תושב הזקוק לשינוי בתחום התעסוקה.  העירייה השקיעה במרכז השקעה גדולה מאוד. זו ההשקעה משתלמת, ואת הפירות אנו קוטפים היום".

יובל פרייברון, מנהל מרכז התעסוקה העירוני "הזדמנות": "הפרויקט הזה מוכיח כי ליווי עוטף, ממוקד ומקצועי מביא את התושבים- שהם הלקוחות שלנו- לתוצאות מדהימות בהשתלבות ובהצלחה בעולם התעסוקה. אנו גאים מאוד בבוגרות הקורס על ההישגים שאליהן הגיעו, והכלים שרכשו לחיים. אנו קוראים לכל תושב או תושבת שזקוק לסיוע או תמיכה בנושא תעסוקה, לפנות אלינו על מנת שנתאים עבורו את הפתרון הרלוונטי עבורו".

אירית שיפריס, מנהלת האגף לשירותים החברתיים, אמרה בסיום סבב מרגש ומעצים, שבו כל אחת מהמשתתפות הציגה את השינוי התעסוקתי והכלכלי האישי שעברה בשנה הזו: "לשמוע את ההצלחות שלכן, והשינויים שעברתן,  נותן לנו הרבה כוחות להמשיך ללוות אנשים נוספים. שמחה לראות את שהעבודה הקשה שעשיתן, הביאה לתוצאות מבורכות ושינויים מרחיקי לכת".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh