ניקוי של ציוד תעשייתי

ניקוי של ציוד תעשייתי

התעשייה עומדת בפני רגולציה מחמירה כמו גם בפני דרישות מחמירות של שמירה על ניקיון והיגיינה, במיוחד תעשיית המזון והתרופות. ציוד תעשייתי מאסיבי ומורכב מחלקים רבים ומחייב תכשירי ניקוי עוצמתיים ומכונות, שיבצעו שטיפה מעמיקה וכן חיטוי השטח ושמירה מקסימלית על תוחלת החיים של המכשיר היקר.
כיום נהוג להשתמש בציוד ניקיון שהוא בעצמי ציוד תעשייתי יחד עם תכשירים שונים וכלים המאפשרים לבצע ניקוי יסודי במינימום זמן ומאמץ ומקסימום יעילות.

אילו מכונות וציוד חובה לשמירה על ניקיונם של ציוד תעשייתי?

ניקוי בקיטור מהווה אלטרנטיבה פופולארית ואפקטיבית. הקיטור למעשה מטהר באמצעות אדים חמים המתייבשים במהירות ומחטאים את השטח על ידי הכחדת החיידקים. ניתן באמצעות קיטור להגיע לניקוי עמוק של משטחים רחבים.
שטיפה בלחץ גבוה גם היא נחשבת יעילה במיוחד כאשר מדובר בשטיפה במים חמים או קרים ואפשר גם להעשיר את המים עם נוזל ניקוי וכך לבצע ניקוי עוצמתי ומהיר מאוד בזרם חזק. הגרניק למשל מאפשר לנקות משטחים רחבים ונחשב חסכוני במים. גרניק תעשייתי שונה מגרניק ביתי בשל העוצמה שלו. הוא לרוב כולל גם מיכל סבון גדול וצינור לחץ ארוך, מנוע חזק מאוד, משקלו גבוה ויש לו דיזת טורבו ודיזת מניפה.
מכונת שטיפה יכולה להיות בלחץ מים גבוה וכן מכונת שטיפה לרצפות המסוגלת לכסות שטח רצפה גדול מבלי להפריע לפעולת המפעל. לרוב כדי להגיע לניקוי יעיל של רצפה, כדאי לשאוב את הרצפה שאיבה עוצמתית ורק לאחר מכן לשטוף אותה – פעולה משולבת המבטיחה ניקיון מרבי.
הטכנולוגיה המתקדמת של היום מאפשרת ליהנות מציוד בעל ניקוי עצמי, שימת דגש על הנדסת אנוש נוחה וידידותית לשימוש מבלי להפעיל מאמץ פיזי והשגת תוצאות מרשימות במיוחד.

החומר שעושה הבדל גדול

קיימים תכשירי ניקוי אפקטיביים המסייעים בחיטוי דרך הקצפה. היתרון הבולט הוא שמדובר בחומרים פעילים שמסוגלים להשמיד באופן מידי מיקרואורגניזמים. כאשר משתמשים בחיטוי בהקצפה אפשר בהחלט להגיע גם לחיטוי של מערכות סגורות וגם של פסי ייצור שלמים והכל תוך שמירה על בטיחות הציוד התעשייתי. יש לבדוק שהתכשירים יעילים לצרכים שונים כמו למשל, הסרת שומנים, חלודה וכן למשטחים מחומרים שונים לרבות אלומיניום וברזל. יש חומרים המצוידים גם בכלור פעיל שמעצים את פעולת ההסרה ומונע היווצרות של זיהומים ותחלואה. פעמים רבות חשוב לבחון מהי הדרך האולטימטיבית לשימוש בתכשירים בין אם בצורת אקדח ניקוי או צינורות גמישים .

בשורה התחתונה, בבואכם לבחור מוצרי ניקוי וציוד ניקוי אפקטיבי ייעודי לתעשייה, חשוב לבחון איזה ציוד מומלץ לפי סוג התעשייה, לרכוש את הציוד המתקדם ביותר מחברה מובילה ומקצועית בתחומה אשר גם תדע לספק ייעוץ בבחירת והתאמת הציוד. כמו כן, לדעת כיד לתפעל נכון כל מכשיר על מנת למקסם את היעילות תוך שימת דגש על כללי בטיחות.

המאמר בחסות  EIS פתרונות ניקוי לתעשייה www.eis.org.il

תמונה: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh