לא תאמינו אילו סכנות אורבות לנו ברשת

לא תאמינו אילו סכנות אורבות לנו ברשת

גלעד האן בהרצאות להורי רחובות.

אגף החינוך בעיריית רחובות והרשות העירונית למאבק באלימות סמים ואלכוהול בשיתוף המשרד לביטחון פנים יזמו ותיקצבו מפגשים להורי העיר עם מומחה הבטיחות ברשת – גלעד האן.

בשבוע שעבר נערכו שתי הרצאות של מומחה בתחום הבטיחות ברשת, גלעד האן שהעביר את הרצאתו בפני הורים בשתי אשכולות של בתי הספר היסודיים, אשכול אחד שכלל את שז"ר, יבנאלי ורמת אלון ואשכול שני שכלל את ביה"ס ויצמן, שפרינצק. הראשונה נערכה באולם הספורט ביה"ס שז"ר והשניה- באולם הכנסים של חווית קריית משה, הרצאה זו אף נפתחה לקהל הרחב. בשני המפגשים יחד השתתפו כ 250 הורים והצוותים החינוכיים.

גלעד האן העביר בהרצאתו מידע רב הנוגע למאפיינים וסכנות שונות הנמצאים במכשיר הנייד בו משתמשים כולנו כולל הילדים, הדגיש את היכולת של זרים לפרוץ למכשירים של כולנו ושל ילדים בפרט וכיצד להתמודד ולהקטין את האפשרות לפריצה. הוא סיפר על בקרות ואפליקציות שניתן להתקין לילדים על המכשיר, וגם אצל ההורים בכדי למנוע מבעוד מועד חשיפה לתכנים מסוכנים ו/או פורנוגרפיים.

נושא נוסף וחשוב לא פחות אותו הדגיש גלעד בהרצאתו הוא נושא השימוש במצלמה והמיקרופון שמהווים סכנה בשל גורמים עוינים שעוקבים אחרינו ושולטים לנו בטלפון באמצעות האפליקציות הזדוניות או קישורים תמימים לכאורה- שמטרתם היא פגיעה בילדים.

הוא הדגיש עד כמה חשוב להימנע מלקחת טלפונים למקלחת / שירותים מחשש שמצלמים אותנו ואח"כ התמונות מופצות ברשת בלא ידיעתנו. הוא הציג דוגמאות והמחיש בעיות, נתן מענה לשאלות והצליח לרתק את השומעים בשני המפגשים, שארכו כשעתיים וחצי כל אחד.

זהר בלום, מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, המשמש גם כיו"ר הרשות העירונית למאבק באלימות, סמים ואלכוהול: "אנו פועלים במגוון דרכים, הן עם ההורים והן עם התלמידים על מנת להפחית את הסכנות ברשת ובכלל – לילדים ובני נוער ברחובות. אחת מהדרכים היא העלאת המודעות לסכנות האורבות ברשת. אני קורא לכל ההורים להקדיש תשומת לב יתירה לנושא בשיחות עם הילדים ובמעקב אחר הנעשה בטלפונים הניידים שלהם".

אבי פיטרו, מנהל הרשות העירונית למאבק באלימות סמים ואלכוהול: "הרשות העירונית רואה בהורים חלק בלתי נפרד מהדרך שלה להצליח ולהפחית התנהגויות סיכון מכול סוג ופגיעות ברשת בפרט. העלאת המודעות ומניעת סיכונים מפחיתה את השימוש מאוחר יותר באלכוהול, חומרים פסיכו אקטיביים ואלימות. נמשיך לתמוך בפעילויות אלו ככל שנוכל גם בהמשך".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh