עיריית רחובות יוצאת בקמפיין "תנו לגדול על שקט"

עיריית רחובות יוצאת בקמפיין "תנו לגדול על שקט"

דחיית השימוש בטלפונים חכמים. הורים מ"ניצני המדע" ו"פרחי המדע" הראשונים להצטרף.

בשנה האחרונה הצטרפו מאות בתי ספר ברחבי הארץ לפרויקט "תנו לגדול על שקט", שהחל כיוזמה פרטית של שתי אמהות – סיגל רובין ונעמה גלעדי וחלחל תוך זמן קצר אל קהילות ההורים ברחבי הארץ. עיקר היוזמה הוא דחיית השימוש בסמארטפונים ככל שניתן, כל זאת במטרה לאפשר לתלמידים בשנים הראשונות והקריטיות, התפתחות תקינה מבחינה קוגנטיבית, רגשית וחברתית.

באגף החינוך בעיריית רחובות החליטו להפוך את היוזמה הפרטית ליוזמה עירונית, במטרה לעודד הורים נוספים שילדיהם לומדים בכיתות הנמוכות, להצטרף למהפכה החשובה המתפשטת בכל הארץ, וכן להיות בין הערים המובילות את המהלך ברמה העירונית.

ראש העיר, רחמים מלול ומ"מ ראש העיר – זהר בלום – מחזיק תיק חינוך בירכו על היוזמה.

כדי להעלות את המודעות, העירייה תצא בהמשך בקמפיין פרסומי.

לפני מספר שבועות נשלחה פניה מטעם אגף החינוך בעיריית רחובות לכל מנהלי בתי הספר בעיר עם מידע אודות הפרויקט, והצעה לקחת בו חלק. שתי מנהלות הרימו את הכפפה: דורית נדלר מנהלת "ניצני המדע" וליאת שני  מנהלת "פרחי המדע" הן היו הראשונות לתמוך. בבתי הספר הללו התגבשה קבוצה של הורים מעורבים , אשר יחד דאגו להפיץ את הפרטים על הפרויקט ולבדוק רכישה מרוכזת של טלפונים ללא אינטרנט.

את היוזמה לקידום הפרויקט העירוני מובילה חברת המועצה איטל בציר אלשיך – מחזיקת תיק אסטרטגיה, חדשנות ויזמות ותיק פיתוח בר קיימא. "החלטנו לנצל את ההזדמנות שיותר ויותר הורים מבינים את ההשלכות השליליות שיש לסמארטפונים על חיינו בכלל ועל חיי ילדינו בפרט. כגוף עירוני יש לנו את היכולת להעלות לתודעה ציבורית את הנושא ובכך לסייע בדחיית השימוש בטלפונים חכמים בכיתות הנמוכות עד כמה שניתן".

לדברי מ"מ ראש העיר, זהר בלום: "רבים מאיתנו נחשפים למחקרים ולמציאות יומיומית שבהם הילדים שלנו חשופים ביתר קלות לתופעת בריונות ברשת, אלימות וחשיפה לפורנוגרפיה מגיל צעיר מאד באמצעות הסמארטפונים שהשימוש בהם מובילים לירידה באינטראקציות החברתיות, העצמת תחושת הבדידות, פגיעה ביצירתיות, בפעילות הגופנית וביכולת הקשב.ברגע שהורים ייחשפו להשלכות החמורות, ותהיה להם תמיכה מהסביבה, הרי שנראה גל שלם של הורים שיתגייסו למען המטרה".

לדברי אפרת צוקרמן, מנהלת אגף חינוך: "כאשת חינוך, אני מכירה היטב את השלכות השימוש במסכים במשך שעות ארוכות. הן ההשלכות כתוצאה מהתוכן הדיגיטלי הלא מסונן, והן ההשלכות של התבודדות עם המסך . אם אפשר למנוע או לדחות את השימוש במסכים- בואו נעשה את זה ! מדובר בתהליך של שינוי התנהגותי שצריך לבוא לא רק ממערכת החינוך אלא גם מההורים. יחד נצליח להטמיע את השינוי, ולגרום ללחץ חברתי שיהיו לו השלכות חיוביות".

כבר במהלך השבוע האחרון ללימודים היה ניתן להתרשם מדוכן ההסברה שהוצב בכניסה לבית הספר "ניצני המדע" ביוזמת  קבוצת הורים המובילה את הפרויקט בראשן: תמר גלזר, עדי ליפשיץ ומיקה וייס. לדברי תמר גלזר: "לנו -כמבוגרים קשה לעמוד בפני המכשיר, וככל שהילד צעיר, יכולת דחיית הסיפוקים שלו קטנה משמעותית. זה פשוט גדול עליהם ולכן אנו צריכים להיות שם בשבילם".

לפרטים ניתן לפנות  בדף הפייסבוק "תנו לגדול על שקט רחובות" https://www.facebook.com/groups/475425663264646/

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh