להיות מנעולן ברחובות זה לא פשוט כמו שחושבים

להיות מנעולן ברחובות זה לא פשוט כמו שחושבים

רחובות היא עיר עם הסטוריה מעניינת ומגוון מוסדות אקדמיים ומוסדות מחקר מהמובילים בישראל כגון מכון ויצמן למדע והפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית. העיר מדורגת במקום ה 13 מבחינת כמות האוכלוסיה ברשימת הערים בישראל ואוכלוסיתה מונה, נכון לסוף שנת 2017 כ 140,000 תושבים. בשנים הראשונות היווה ענף גידול ההדרים אחד ממקורות הפרנסה העיקריים ולא פלא איפה שבסמל העיר ניתן לראות את התפוז לצד מיקרוסקופ המסמל את המדע והמחקר אשר גם בהם מפורסמת העיר.

אם כן, העיר רחובות כוללת בניה למכורים כמו גם מוסדות אקדמיים, מוניציפליים ונוספים. המשותף לכולם הוא שכולם זקוקים לשירותי מנעולן למגוון צרכים; מנעולן לבית במקרה שהמפתח לדירה אבד או שהמנעול תקוע, מנעולן רכב לפריצת רכבים שכפול מפתחות ועוד וכן מנעולן היודע לטפל במערכות נעילה ודלתות של מוסדות ציבור.

מה נדרש כיום ממנעולן ברחובות?

רחובות אינה גדולה כמו תל אביב או ירושלים ובהתאם כמות המנעולנים בה קטנה יותר. ישנם מספר מנעולנים המציעים שירותי מנעולן בעיר רחובות ובסביבותיה וכפי שציינו, הדרישות ממנעולן ברחובות כיום מגוונות ביותר וכפועל יוצא, מצריכות מגוון רחב של כישורים ומומחיות. מנעולן המעוניין להיות מסוגל לענות לכל קריאה ברחובות בצורה אפקטיבית נדרש למגוון רחב של כישורים וידע:

מנעולן לבית – כמובן שכל מי שמתגורר בבית או דירה נצרך מידי פעם לשירותיו של מנעולן. בין אם המדובר על שכפול מפתח שאבד, פריצת דלת שננעלה ומסרבת להפתח או החלפת צילינדר לאחר אובדן של מפתח או כניסה לדירה חדשה מקבלן.

מנעולן למוסדות ציבור – כאן כבר קיים שוני במנגנוני הנעילה ובסוגי הדלתות. מנעולן ברחובות, רצוי שידע להתמודד עם דלתות הזזה ודלתות בהלה אם ברצונו לתת שירות טוב ללקוחות מוסדיים כמו משרדי ממשלה או מכוני מחקר ולימוד הקיימים בעיר. בנוסף, היות ובמבנים אלה קיימות לא אחת כספות מסוגים שונים, רצוי שלאותו מנעולן יהיו כישורי פריצת כספות.

מנעולן לעסקים – הכישורים הנדרשים כאן הם דיי דומים לאולו הנדרשים ממנעולן הניגש לטפל במוסדות ציבור. קיים דימיון בין סוגי הדלתות ומנגנוני הנעילה.

מנעולן לרכב – מנעולן רכב, ברחובות או בכל מקום אחר בארץ , נדרש לסט כישורים מגוון. מערכות הנעילה של כלי הרכב כיום מתקדמות מאוד וחלק מכלי הרכב עובדים ללא מפתח (keyless), בהתבסס על חיישיני קירבה וכו'. מנעולן המעוניין לספק ללקוחותיו שירות טוב ויעיל נדרש ללמוד ולהתפתח עם התחום ולעבור השתלמויות מעת לעת.

בנוסף לכל מה שציינו עד כה מבחינת תחומי ההתמחות, על המנעולן לספק שירות מעולה ואמין, מקצועי ובזמני קריאה קצרים. מנעולן המעוניין לכסות איזור ולא רק עיר אחת, נדרש להפעיל ניידת שירות המגיעה לבית הלקוח. היות שחלק ניכר מהקריאות הוא בלילה, רצוי כי הניידת תהיה זמינה 24 שעות ביממה.

לסיכום יש לציין כי מנעולן ברחובות אינו עסק פשוט כלל ועיקר ועל המנעולן להיות מקצועי, מעודכן, מצוייד וכן לתת שירות מעולה למגוון רחב של סוגי קריאות.

צילום: www.istockphoto.com

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh