תוכנית מזרח העיר: מפגש שיתוף ציבור נוסף ייערך בקבוצות מיקוד

תוכנית מזרח העיר: מפגש שיתוף ציבור נוסף ייערך בקבוצות מיקוד

המפגש ייערך ביום 3.9.19 בין השעות 18:00-20:30, באשכול פיס בקרית החינוך ע"ש קציר. הדיון ייערך בארבע קבוצות מיקוד בנושאים העיקריים שהועלו במפגש שיתוף הציבור שנערך בחודש יוני.

ראש העיר, רחמים מלול: "כפי שהבטחנו, אנו מקיימים דיון נוסף וממוקד בנושא תוכנית מזרח העיר, בנושאים ספציפיים בהתאם למשובים שקיבלנו עד כה. אני מזמין את הציבור להגיע ולהשפיע על התכנון המפורט".

כפי שהובטח במפגש שיתוף הציבור שנערך בחודש יוני, מקיימת העיריה מפגש נוסף בנושא תוכנית מזרח העיר, על מנת לדון עם התושבים ובעלי העניין השונים באופן ממוקד בנושאים המרכזיים שעלו בהקשר לתוכנית. מטרת הדיון הממוקד היא להעמיק את התייחסות הצדדים לאלמנטים בתכנון, ולהביאם  לידי ביטוי ככל הניתן בתכנון המפורט.

המפגש ייפתח במתן רקע על התוכנית, על ידי האדריכל מנדי רוזנפלד, המתכנן. לאחר מכן יתחלקו המשתתפים לקבוצות מיקוד בארבעה נושאים מרכזיים:

  1. שטחים פתוחים – בליווי יועצי סביבה ונוף
  2. אדריכלות (בינוי, צפיפות, גובה) והקשר לעיר – בליווי האדריכלים
  3. פרוגראמה – מבני ציבור, תעסוקה ומסחר – בליווי יועץ הפרוגראמה ונציג האדריכלים
  4. תנועה ותשתיות – בליווי יועצי תנועה ותשתיות

לאחר מכן ייערך סיכום של עבודת הקבוצות השונות ובסיום הערב, יתקיים דיון בנקודות המרכזיות שעלו בקבוצות המיקוד וסיכום המפגש.

כזכור, לפני מספר חודשים אישרה מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובניה את התכנון העקרוני לשכונה חדשה במזרח העיר (בסמוך לכניסה לעיר מכיוון רמלה), המתוכננת בימים אלה על שטח של כ- 1,200 דונם ממזרח לדרך בגין, ברצועה שגבולה הצפוני מקביל לשכונת אחוזת הנשיא וגבולה הדרומי הוא כביש 40.

התכנית צפויה לכלול כ- 6,500 יחידות דיור וכ- 700 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר. כמו כן התכנית מספקת צרכים ציבוריים שונים כגון מבני ציבור, פארקים ירוקים (בשטח מתוכנן של למעלה מ- 200 דונם) ותשתיות ציבוריות נוספות שיתנו מענה להיקף ופיתוח במתחם, וכן יספקו פתרונות תנועה ושירותי ציבור לעיר הוותיקה.

את התכנית מוביל ראש העיר, רחמים מלול, המחזיק את תיק ההנדסה, יחד עם צוות התכנון העירוני במינהל ההנדסה בעיריית רחובות, והאדריכל החיצוני מנדי רוזנפלד, המלווה בצוות מומחים בתחומי התנועה, נוף, סביבה, כלכלה, חברה, תשתיות ועוד.

יצוין כי התוכנית העקרונית היא הטובה ביותר שנבחרה על ידי עיריית רחובות וזכתה במקום הראשון, בתחרות אדריכלים שנערכה ע"י מינהל הנדסה בין משרדי אדריכלים המובילים בישראל.

עקרונות התכנית, אושרו במליאת הוועדה המקומית לתכנון ובניה על מנת לקבל את הערות החברים לפני המשך התכנון.

ביוני האחרון נערך מפגש שיתוף ציבור ראשון בבית יד לבנים, שבו הוצגו עקרונות התכנית לתושבים, ונערך דיון לקבלת הצעות לפיתוח המתחם באופן המיטבי. במפגש זה הבטיח ראש העיר כי ייערך מפגש נוסף לשיתוף הציבור.

התכנית נמצאת כעת בשלב של בניית התכנון, וזאת לאחר מיפוי המצב הקיים על ידי צוות התכנון עד כה.

על מנת להשתתף במפגש, יש להירשם מראש בלינק המצ"ב:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeJl17hx7s0-nOBU05s199gqDiQv7RH-pwHCeb5Su4FPi-YRw/formResponse

במידת הנדרש יפוצלו הקבוצות לפי צפי למספר משתתפים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh