רחמים מלול בכנס השנתי למנכ"לים ומזכירים ברשויות

רחמים מלול בכנס השנתי למנכ"לים ומזכירים ברשויות

"כדי להצליח ברשות המקומית חייבים להשקיע בתעסוקה, התחדשות עירונית, דיגיטל, עיר חכמה".

רחמים מלול, ראש העיר רחובות, נשא דברים בפאנל "ישן מול חדש" – תפיסות ניהול בשלטון המקומי שהתקיים במסגרת הכנס השנתי למנכ"לים ומזכירים ברשויות המקומיות. את הפאנל הנחה מנכ"ל עיריית רחובות, דורון מילברג.

מלול דיבר על הדור הצעיר של ראשי רשויות, אשר החליף בבחירות המוניציפליות האחרונות ראשי רשויות ותיקים רבים, ויצא בקריאה לראשי הרשויות הצעירים: "מעל 112 ראשי רשויות התחלפו, ואת רובם החליפו צעירים והם מרגישים נבגדים. אל תזלזלו בניסיונם של הוותיקים. אני מציע לצעירים – קחו מנטורים, תלמדו היטב את המערכת, תלמדו מההצלחות ומהכישלונות- ורק אז תתחילו לתכנן ולפעול. צעירים שבאים עם בטחון עצמי בלי היכרות מעמיקה עם המערכת- עלולים להיכשל".

עוד הוסיף מלול בנושאי פיתוח העיר וראייה אסטרטגית: "מי שרוצה להצליח מראשי המועצות הצעירים חייב להשקיע בתעסוקה, התחדשות עירונית, חדשנות, דיגיטל, עיר חכמה – זה העולם. חשוב מאוד לקדם את המשאב האנושי בכל הקשור להתפתחויות הטכנולוגיות . רק כך אפשר להתמודד עם העדר כוח אדם מקצועי מתאים. השלטון המרכזי היה צריך לאפשר תנאים, השתלמויות ולימודים על מנת שיפתחו את הרשות".

"לנו ראשי הערים קשה לדבר על אסטרטגיה לטווח רחוק. אנחנו נאבקים יום-יום. אי אפשר לקבוע לטווח רחוק כי גם לשלטון המרכזי אין אסטרטגיה, אי אפשר לתכנן תקציב. רק ל-32 רשויות יש יחידה אסטרטגית. במקום שהשלטון המרכזי ינהל ויממן אותנו – אנחנו ממנים אותו. המדינה חייבת לעיריית רחובות רק על בניית גני ילדים 30-40 מיליון שקל, משרד החינוך לא מזרים לעירייה כספים אז איך אפשר לתכנן? כל חוק שהמדינה מחוקקת אנחנו מבצעים וממנים".

בכנס השנתי שנושאו "המנכ"ל בעידן החדש", משתתפים כ-140 מנכ"לים מכלל הרשויות והמועצות המקומיות ו-10 ראשי רשויות, והוא מתקיים עד יום חמישי ה-5 בספטמבר בעיר אילת.

במסגרת הכנס יתקיימו הרצאות ופאנלים, בהם ייקחו חלק בכירי השלטון המרכזי והמקומי והוא ישלב בין תכנים מקצועיים הקשורים לעבודתו של המנכ"ל בשגרה ובחירום, לבין נושאים הקשורים לראשי הרשויות כמו תפיסות ניהול, הסכמי הגג ומחירי הדיור ואתיקה בשלטון המקומי.

צילום: יוד צילומים

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh