לראשונה: בקרוב תכנית אב לשבילי אופניים

לראשונה: בקרוב תכנית אב לשבילי אופניים

בימים אלה נבחר, לראשונה ברחובות, משרד תכנון להכנת תכנית אב לשבילי אופניים בעיר. זאת במסגרת מימוש תוכנית הוועדה העירונית לאיכות הסביבה ולקיימות בשיתוף אגף התנועה ואגף התשתיות בעיריית רחובות. בקרוב ייערך אירוע שיתוף ציבור בנושא, על מנת להכיר מקרוב את הצרכים ולשלב עבורם מענה מתאים בתכנון העתידי.

ראש העיר, רחמים מלול: "עיריית רחובות מבקשת לקדם פתרונות תחבורה מגוונים ומתקדמים. ללא קידום תשתית לתחבורה חלופית לרכב הפרטי, לא ניתן יהיה להמשיך בפיתוח העיר ולשפר את מצב התנועה הקיים".

סגן ראש העיר, המכהן גם כיו"ר הוועדה העירונית לאיכות הסביבה ולקיימות, עו"ד יניב מרקוביץ': "חושבים סביבה אינה סיסמא מבחינתנו. אנו בעיצומו של תהליך ליישום תוכנית העבודה הכוללת הוועדה העירונית לאיכות הסביבה ולקיימות. התחלנו בתקן מחייב לבניה ירוקה ובנושאים נוספים, ונמשיך לקדם את הנושאים הירוקים והסביבתיים בעיר".

בשנה האחרונה מקדמת הוועדה העירונית לאיכות הסביבה ולקיימות תכנית עבודה כוללת.

הוועדה, בראשותו סגן ראש העיר ומחזיק תיק חזות העיר, יניב מרקוביץ', מיישמת את תכנית "ברית ערים לאיכות הסביבה" של פורום ה- 15. כזכור, עיריית רחובות חתמה על אמנה במסגרת זו . מטרת הוועדה היא לפעול לאיכות החיים והבריאות של תושבי העיר, להגן על משאבי הטבע והסביבה כחלק מהמאמץ העולמי והישראלי להגן על אקלים כדור הארץ, וכן לטפח עירוניות חיה ומשגשגת.

כעת  יוצא לפועל, לראשונה ברחובות, נדבך משמעותי נוסף ביישום התוכנית: לאחרונה נבחר משרד התכנון לתכנית אב לשבילי אופניים בעיר. הכנת תכנית אב היא שלב קריטי בדרך להקמת רשת שבילי אופניים בעיר, שתספק שירות מיטבי לתושבים ולמבקרים. בשנים האחרונות נסללו מספר שבילים בעיר כשלב מקדים לרשת עירונית מלאה שצפויה לשדרג את רמת השירות ולגרום ליותר אנשים לעבור לשימוש באופניים. כל זאת בשיתוף פעולה מלא עם אגף התנועה ואגף התשתיות בעיריית רחובות.

החברה שנבחרה לבצע את התכנון היא חברת אמאב תחבורה ותנועה והיא מהמובילות בארץ בתחום תכנון תנועה ובתכנון שבילי אופניים בפרט. לחברה ניסיון של עשרות פרויקטים והיא תכננה בים היתר תכנית אב לאופניים עבור הערים אשדוד, כפר סבא ומודיעין וביצעה תכנון לתב"ע בערים שונות ברחבי הארץ. העבודה על תכנית האב תיעשה בחלוקה לשלבים – למידת המצב הקיים, הכנת חלופות לתכנית אב, דו"ח סופי עם רשמת שבילים מוצעת  ומסמך המלצות ליישום. כל אלה צפויים להסתיים בעוד כ- 10 חודשים מהיום.

בקרוב ייערך אירוע שיתוף ציבור בנושא עם המשרד שנבחר, על מנת לשמוע מהתושבים המשתמשים באופניים דרך קבע על הצרכים רלוונטיים, על מנת לשלב עבורם, ככל שניתן, מענה מתאים בתכנון העתידי.

עבודת המתכננים תכלול זיהוי מוקדים עיקריים להגעה באופניים ברחבי העיר, בחינת השפעות שילוב שבילים בדרכים קיימות מבחינת מקומות חניה ומדרכות, והכנת הצעה לרשת עירונית לאופניים כולל חתכים טיפוסיים לשילוב השבילים ברחובות. כחלק מהליך התכנון יוזמן ציבור התושבים להשפיע והשמיע את דעתו במסגרת אירוע שיתוף ציבור ייעודי שייערך לפרויקט.

רשת השבילים העתידית תתבסס על סלילת שבילים ייעודיים, שילוב שבילים בתוך זכות הדרך של הרחובות. פיתוח שבילים בפארקים וסימון רחובות "שקטים" בהם ניתן לרכב באופניים ללא סימון שביל. כמו כן, יבחנו חיבורים לשבילים המשכיים מחוץ לעיר, בתיאום מול התכנית לסלילת רשת שבילי אופניים שמקדמים משרד התחבורה והוועדה המחוזית לתכנון מרכז.

ראש העיר, רחמים מלול: "עיריית רחובות מבקשת לקדם פתרונות תחבורה מגוונים. ברור כי ללא קידום תשתית לתחבורה חלופית לרכב הפרטי, לא ניתן יהיה להמשיך בפיתוח העיר ולשפר את מצב התנועה הקיים".

סגן ראש העיר, המכהן גם כיו"ר הוועדה העירונית לאיכות הסביבה ולקיימות, עו"ד יניב מרקוביץ': "חושבים סביבה אינה סיסמא מבחינתנו. אנו בעיצומו של תהליך ליישום תוכנית העבודה הכוללת הוועדה העירונית לאיכות הסביבה ולקיימות. התחלנו בתקן מחייב לבניה ירוקה ובנושאים נוספים ונמשיך לקדם את הנושאים הירוקים והסביבתיים בעיר. אני מזמין את התושבים לפנות אלינו בנושא, ולהשתתף באירוע שיתוף הציבור שנערוך- על מנת לקחת חלק בתכנון העתידי".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh