מתווה צהרוני "ניצנים" – תכנית ניצנים לשנת תש"פ

מתווה צהרוני "ניצנים" – תכנית ניצנים לשנת תש"פ

החברה העירונית תפעיל את מערך צהרוני "ניצנים" בבתי הספר, במתווה שסוכם בשיתוף עם הנהגת ההורים העירונית כדי לאפשר פעילות איכותית לילדי העיר בכיתות א'-ג'. התלמידים יקבלו מהמורים ומהצוות החינוכי תכנים לימודיים וערכיים, פעילויות חברתיות, פיתוח חשיבה יצירתית, וסיוע בשיעורי הבית במשך חמישה ימים בשבוע.

תכנית "ניצנים" היא תכנית כלל ארצית של צהרונים, בסבסוד משרד החינוך. התוכנית נועדה לאפשר קשת רחבה של אפשרויות חברתיות ללומד ולהוריו, והיא כוללת קידום תלמידים בתחום הלימודי והחברתי ומתן מענה להורים עובדים. כמו כן, התכנית שמה דגש על איכות פדגוגית ומעניקה ארוחה חמה, בריאה ומזינה.

התלמידים יקבלו מהמורים ומהצוות החינוכי תכנים לימודיים וערכיים, פעילויות חברתיות, פיתוח חשיבה יצירתית, וסיוע בשיעורי הבית במשך חמישה ימים בשבוע עד השעה 17:00, זאת על אף שמתווה הבסיס של תכנית "ניצנים" נותן מענה לצהרון עד השעה 16:00 בלבד. כמו כן מתווה ניצנים מקצה איש צוות אחד בכיתה, עשרה ימים ארוכים בין השעות 16:00-8:00 חוג העשרה וארוחה חמה.

בהבנות שהושגו עם הנהגת ההורים ברחובות ובהתאם להנחיות ראש העיר סוכם כי פעילות הצהרונים בעיר תכלול, צהרון עד השעה 17:00, שני אנשי צוות בכיתה, אחד-עשר ימי חופשה ואבטחה, במחיר חודשי של 935 ₪ לילד לחודש. לכיתות א' – ב' קיים סבסוד של 200 ש"ח לחודש ממשרד החינוך.  ימי החופשה ע"פ תכנית ניצנים ובהתאם לסיכום הם: חמישה ימים בחנוכה, חמישה ימים בפסח, ויום חופש אחד בל"ג בעומר.

איציק עובדיה, מנכ"ל החברה העירונית רחובות: "אנו מודים להורי רחובות על האמון וההערכה לצהרוני החברה העירונית. מטרתנו היא לאפשר לילדים לנצל את זמן הצהרון לפעילות איכותית וערכית בליווי צוות חינוכי, מקצועי ומסור. לכם, ההורים העובדים, תינתן האפשרות להמשיך לעבוד תוך ידיעה כי הילדים נמצאים בידיים טובות. תודה לאגף החינוך על הליווי המקצועי, ולחברי הנהגת ההורים על שיתוף הפעולה".

צופית גולן, יו"ר הנהגת ההורים: "הנהגת ההורים העירונית עבדה בשיתוף פעולה עם החברה העירונית על מנת להשיג את מתווה הצהרונים הטוב ביותר לשנה"ל תש"פ וזאת תחת הגבלות חוק ניצנים. ההחלטות התקבלו לאחר בחינה מעמיקה של כל השיקולים וסדרי העדיפויות, משא ומתן ועבודה מאומצת של כל הצדדים, מתוך מחשבה על טובת הילדים מחד והן להקל על ההורים מבחינת שעות העבודה וימי העבודה מאידך. אנו סומכים על הצוותים בשטח שנבחרו בקפידה על ידי הנהלת החברה העירונית שיטפלו בילדינו באהבה ודאגה".

צילום: www.istockphoto.com

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh