יחד משנים מציאות: פעילות עירונית ייחודית לצעירי העדה בקרית משה

יחד משנים מציאות: פעילות עירונית ייחודית לצעירי העדה בקרית משה

לאור האירועים האחרונים, האגף לשירותים חברתיים חבר למנהיגים צעירים בקרית משה והתאים את אירועי הקיץ בשכונה למציאות המשתנה ולצרכים האקטואליים. התוצאה: הצלחה גדולה. ויש גם טור מרגש של אחת היוזמות.

במהלך חודשי הקיץ יולי אוגוסט התקיימו אירועי "קיץ צעיר" לצעירים בגילאי 18 ומעלה בשכונת קריית משה. זו השנה השנייה בה פועלת התכנית על ידי המחלקה לעבודה קהילתית באגף לשירותים חברתיים בעיריית רחובות, וביוזמה של קבוצת צעירים תושבי השכונה: אסתר טפרה, ישראלה בבל, אינגודאי אמבאו, שי טרונך ותמר זבדר, זאת בליווי בליווי של העובד הסוציאלי הקהילתי פנטה אלמה, מהאגף לשירותים חברתיים בעיריית רחובות.

מטרת התכנית היא ליצור הזדמנות למפגש ושיח בין צעירי השכונה, לחיזוק הקשרים החברתיים והמוטיבציה, והצבת אוכלוסיית הצעירים וצרכיה בקדמת הבמה.

השנה עקב מחאת יוצאי אתיופיה על אלימות משטרתית וגזענות, שפרצה בתחילת חודש יולי, והתחושות הקשות אשר ליוו את החברה הישראלית בכלל ואת הצעירים יוצאי העדה בפרט, הוקדשו כל ערבי הקיץ לטובת שיח ודיון בסוגיות הכואבות.

האירועים אשר התקיימו אחת לשבוע ברחבת מתנ"ס חוויות קריית משה, כללו בין היתר: מעגלי שיח שהונחו ע"י קבוצת צעירות תושבות השכונה ואפשרו למשתתפים לשתף את תחושותיהם. כמו כן, הרצאות של פעילים מהמחאה, הרצאות בנושא מורשת והיסטוריה של יוצאי אתיופיה, וכן ערבי תרבות עם אמנים צעירים ומוכשרים בני העדה .

אירועי הקיץ הצעיר נחלו הצלחה מרובה, השתתפו בהם עשרות צעירים משכונת קריית משה והסביבה. וכל זאת בזכות החשיבה, היצירתיות, העבודה וההשקעה של קבוצת הצעירים אשר יזמו והובילו את התכנית לכל אורך הדרך.

האירועים מומנו על ידי אגף החינוך, הרשות העירונית למאבק באלימות, סמים ואלכוהול, האגף לשירותים חברתיים- מחלקת עבודה קהילתית, וכן בשיתוף פעולה עם שאול צגהון-מחזיק תיק השכונות, גולן ביטון מנהל מתנ"ס חוויות קריית משה וצוות העובדים, יוני בלאי – מוקד הקליטה העירוני.

ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, זהר בלום: "כחלק מהמדיניות העירונית לקידום שכונת קרית משה, שמחנו לקחת חלק בתמיכה באירועים לצעירי השכונה. מדובר בפרוייקט מיוחד בשל המעורבות והיוזמה של המנהיגים הצעירים בני השכונה, נמשיך לתמוך ביוזמות כאלו, ואנו שמחים על הצלחת האירועים".

טור מרגש ואותנטי שכתבה בנושא אינגודאי אמבאו, מיוזמי הפעילות לצעירים בשכונה:

"אם היכולת לשנות את הסביבה שלי והנסיון להפוך אותה מטובה למצויינת נמצא בידיים שלי- אז אני אעשה הכל בשביל שזה יקרה!"

קיץ 2019 בשכונת קרית משה בסימן "יחד משנים מציאות"- ערב הפתיחה ב 09/07/2019 היה ערב שמלא באהבת חינם, עזרה הדדית, שיתופיות, שיח, הבנה, הכלה ובעיקר תובנות לאיך אני עושה את הצעד הקטן הזה מחר בבוקר בשביל ליצור שינוי על מנת שנוכל לחיות בעולם טוב יותר.

לאור המחאה על אלימות משטרתית ש"פתחה" את קולות הקיץ, החלטנו לקיים מעגל שיח שאליו הגיעו תושבי השכונה, צעירים ובוגרים כאחד.

כולנו היינו שם, חיבקנו, שיתפנו, כל אחד בדרך שלו את התחושות והרגשות המתחוללות בינינו.

אם מישהו היה מסתכל מהצד הוא היה שומע קולות של תסכול, כאב, תמיכה, תקווה, אך בעיקר, הוא היה רואה אור. אור שנובע מאחדות, אור שמוקרן מהנשמה של כל אחד מהמשתתפים.

מן הצד השני, היה גם אור פיזי שמקורו היה מהנרות זיכרון ונרות הנשמה שהדלקנו לזכר כל קורבנות האלימות המשטרתית, ובפרט לזכר הקורבן האחרון- סלמון טקה ז"ל שנקטף בטרם עת.

האור הזה ליווה אותנו במהלך כל הקיץ, והסיסמא "משנים מציאות" לאט לאט התחילה לתפןס צבעים של כוח פנימי ורצון עז לחולל שינוי בסביבה שלנו ובכלל בחברה הישראלית כולה.

מדי שבוע הגיעו מרצים מרתקים שבאו ושיתפו אותנו בידע שלהם, פעיל חברתי שבא להציג את המציאות דרך נקודת המבט שלו. ערב "קירות מדברים" שבו היה שיח על העבר- היסטוריה, ההווה- כיצד מתמודדים עם עם המציאות העכשוית, והעתיד- מה עושים כדי לשנות?

כמובן, איך אפשר בלי קצת הומור עם ברקו זרו שמתמודד עם המציאות דרך הצחוק או עם הראפר הכשרוני, טדי נגוסה שמביע את עצמו דרך השירה. הרצאה על הבר מפיו של בנימין אקלום "אין בנו פחד, יש בנו תשוקה לחיים", הרצאה על יזמות עסקית, ערב סרט ועוד.

ערב סיום הקיץ בסימן "יחד משנים מציאות" היה ערב שכולו עסק בהפגנת כשרונות של צעירים. בערב הופיעו על הבמה "האתיופית בשירה הישראלית", צעירים וצעירות ששרים, מדברים, כותבים ומקריאים שירה מקורית ויצירתית. הזמרת הקסומה אבבה דסה שסיכמה את הקיץ בקולה הסוחף והאותנטי.

חשוב לומר, כי הקיץ הסתיים אך התובנות נשארות אצל כל אחד ואחת מאיתנו. "השינוי מתחיל בי" והוא מתחיל היום! השינוי מתחיל בנו, בחינוך שלנו, במסרים שלנו, במעשים שלנו, בשיח היומיומי שלנו אחד כלפי השני. השינוי מתחיל בהכלה וקבלת השונה "ואהבת לרעך גם אם הוא לא כמוך".

בציפייה לקיץ זוהר בשנת 2020, אנחנו מאחלים שנה טובה ופורחת לכולם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh