״אלמ״א״ – אישה למען אישה

״אלמ״א״ – אישה למען אישה

משהו חדש מתחיל בפורום לקידום מעמד האשה: מיזם ייחודי לנשים: מרכז נשים עירוני.

לראשונה ברחובות: מרכז ייחודי שירכז את מכלול הפעילויות, השירותים והסיוע שעומדים לרשות נשים בעיר רחובות. המרכז יפעל במסגרת הפורום לקידום מעמד האשה באמצעות מתנדבות. היוזמה החלה כרעיון של חמש בוגרות קורס מנהיגות נשים במסגרת הפורום.

עם סיום קורס מנהיגות נשים 2019 החליט צוות מיזמיות הקורס לפתח מענה ייחודי לנשים בעיר:

מרכז "אלמא" –  מרכז מידע, תמיכה, העשרה והכוונה לנשים, בתמיכת הפורום לקידום מעמד האישה בעיריית רחובות.

נטע אשד, אורית פרץ, אירית נאור, ענת צדוק ואסתי כהן הן בוגרות קורס מנהיגות נשים של הפורום לקידום מעמד האשה. במסגרת ההכשרה בקורס, הן זיהו צורך בריכוז והנגשת המידע של כלל הפעילויות ברחובות לסיוע לנשים, והחליטו לקדם את העניין באמצעות פרוייקט מתאים.

מטרתו העיקרית של מיזם "אלמא" היא  לאגד את מכלול השירותים שיש לרחובות להציע לנשותיה, לצמצם פערי ידע ולהנגיש לכל אישה במרוכז את השירותים וההיצע הרחב הקיים בעיר-  לנשות העיר.

מרכז "אלמא" יפעל להביא למודעות, לחבר ולהיעזר בשירותים הרבים הקיימים בעיר הן של עיריית רחובות והן של גופים ועמותות שונות.

כל אישה בעיר אשר נמצאת על פרשת דרכים או צומת כזו או אחרת בחייה-  מוזמנת לפנות למרכז ולקבל הכוונה ותמיכה אישית בהתאם למכלול השירותים הקיימים בעיר.

מרכז "אלמא" יספק מידע רחב בהסתמך על שיתופי פעולה של המרכז עם הגורמים השונים מטעם עיריית רחובות וכן עם עמותות, התנדבויות למיניהם, יוזמות עירוניות, פרטיות וארציות (בין היתר, ריכוז מידע והנגשה של מערכי ההתנדבות, השירותים והפעילויות הקיימים בעיר רחובות במגוון תחומים ולרבות בתחומי התעסוקה, הרווחה, העצמת נשים, משפחה, סיוע משפטי וכיו״ב) והכל – בכדי לצמצם פערי ידע ולתת מעטפת של תמיכה, סיוע מקיף וממצה במגוון תחומים לכל אישה בהתאם לצרכיה.

מרכז "אלמא" יפעל תחת הפורום לקידום מעמד האישה ברחובות, ויהווה קהילת נשים תומכת וייחודית לתושבות העיר רחובות.

חברת המועצה אוה גור, מחזיקת תיק קידום מעמד האשה: "גאווה גדולה לפורום הנשים לראות בוגרות קורס מנהיגות נשים, אשר לקחו רעיון ובנו אותו כפרוייקט שקורם  עור וגידים. הפרויקט הזה יהווה נקודת מוצא לנשות רחובות בתחומים השונים. הצורך למידע נגיש של נשות העיר עולה בכל מפגש בעיר ובפורום, ואני שמחה על התוכנית החדשה".

יועצת ראש העיר לקידום מעמד האשה, אביבה חלבי: "אני מברכת על יוזמה פורצת דרך זו, שנבנתה ע"י נשים בוגרות קורס מנהיגות נשים, שהגו ומקדמות מיזם זה כתרומה חזרה לקהילת הנשים בעיר. אני גאה בעשייתן, ובטוחה שהמיזם הייחודי הזה יצליח".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh