שביל ישראל – חווית הליכה בישראל

שביל ישראל – חווית הליכה בישראל

אחד הטרנדים בתחום הטיולים בישראל הוא  טיולי הליכה בשטח , שביל ישראל אשר חוצה את ישראל  לאורכה מצפון לדרום , עובר בפינות חמד ובמקומות יפהפיים אשר בלתי אפשרי להגיע אליהם  בעזרת רכב ולפעמים גם ג'יפ. אז מיהו השביל אשר מאפשר לכם אוהבי ישראל וחובבי ההליכה  לאבד את העשתונות ולצאת למסעות ימים רבים תוך שאתם עוזבים את חיי הנוחות והמיטה הנעימה כדי לישון באוהל  בטבע ולא להתקלח כמה ימים טובים.

ובכן שביל ישראל  – הוא שביל אשר נחנך בשנות ה-90 ע"י החברה להגנת הטבע זהו שביל המתחיל מאזור אוסישקין (קיבוץ דן) ומסתיים בדרום בהר יואש (אילת) סה"כ אורכו 1000 קילומטרים, השביל עובר באתרי טבע יפהפיים אחד מהם הוא שמורת נחל שניר.

זהו למעשה סימון של מקטעי הליכה אשר כל מקטע הוא למעשה אזור  טבע בישראל או שמורת טבע  הכולל נקודת עניין כגון : מעיין, נחל , הר מיוחד או  יער . ישנם מטיילים שזה בדם שלהם הם לעיתים עוזבים הכל : משפחה , עבודה, חברים לתקופה של בין שבוע ולבין חודש ולפעמים אף יותר כדי  ללכת.

אם חשבתם שרק ח'ברה צעירים לוקחים מקל ותרמיל והולכים בשבילי ישראל ,אז טעות בידיכם , לסימון שביל ישראל יש משמעות. הסימון שבטח מרביתכם נתקלתם בו במהלך טיול שלכם בארץ זה  שלושה קווים בצבעים: כתום, כחול לבן ובכן לוודאי שאלצם את עצמכם למה דווקא נעשה שימוש בצבעים הללו ? ובכן יש לכך הסבר , צבע הלבן מסמן שלג , קור את אזור הצפון , הסימון הכתום מסמן , חום, שמש והוא מסמן את אזור הדרום. המטרה היא שמטיילים בשטח יוכלו לדעת מהו כיוון ההליכה שלהם בהתאם לסדר הצבעים המסומן על סלע או  שלט בשטח.

עוד היבט הדורש התייחסות היא היכן ישנים , הלא קשה ללון חודש בשטח בלי מקלחת או מיטה נאותה לאחר ימי הליכה כה מרובים ומתישים שבהחלט מזמנים חוויות ייחודיות  אך גם חוסר נוחות -קרוב לוודאי שיתפסו לכם את הגב. אז לטובת העניין ובכדי להקל על המטיילים , הוקמו ברחבי הארץ לא הרחק מתוואי שביל ישראל , בתי ספר שדה המספקים: מקלחת חמה, ארוחת בוקר הולמת שתהווה זריקת מרץ להמשך ההליכה וכמובן מיטה נוחה.

פתרון לינה נוסף , הוא "מלאכי השביל " מדובר על  אנשים הגרים  ביישובים שכוחי אל אשר קרובים לתוואי השביל והם מארחים את ההולכים ומספקים להם קורת גג מים ומזון .

לסיכום: שביל ישראל , אמנם לא מתאים לכל אחד אבל רבים ממקטעי שביל ישראל מגיעים לשמורות טבע בהם כל אחד ממכם יכול לטייל בלי לישון בשטח או לצאת ל"מסע כומתה" למשל  נחל כזיב שהוא הנחל הגדול בגליל המערבי, אליו אפשר גם לצאת לטיול מעגלי בן 3-8 שעות כך בתוך יום גם נהניתם מהטבע וגם עשיתם מקטע קטן  משביל ישראל והתענגתם על  ישראל.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh