כיצד ייעוץ משכנתאות יחסוך לכם מאות אלפי ₪?

כיצד ייעוץ משכנתאות יחסוך לכם מאות אלפי ₪?

כלומר חושבים שקנייה של דירה מתחילה בחלום, אבל המציאות כמובן שונה. בכדי להגשים את המשאלה הישראלית האולטימטיבית של דירה משלכם נדרשת לרוב משכנתא.

משכנתא היא לא רק ההוצאה הכלכלית הגדולה ביותר בחייכם, אלא גם חישובים מורכבים שמצריכים מכם להיות מינימום פרופסורים לכלכלה.

למשל, הידעתם שבנק ישראל מחייב אתכם לעשות תמהיל של המשכנתא שכולל ריביות שונות, טווחי זמן שונים ומועדי פירעון משתנים? וזה עוד לפני שדיברנו על עמלות פירעון מוקדם, הפרשי הצמדה למדד ומונחים כלכליים אחרים שאין סיכוי שתכירו.

אז מה עושים?

הדרך הטובה ביותר כיום לקחת משכנתא ולעבור בשלום את התהליך המייגע היא פשוטה – לפנות לייעוץ משכנתאות שיעשה עבורכם את העבודה. למעשה, פנייה ליועץ משכנתאות יכולה רק להועיל לכם כי אתם נהנים מכמה יתרונות:

  • חסכון בזמן – לקיחת משכנתא היא לא "זבנג וגמרנו" ומדובר בתהליך ארוך שכולל מילוי של מסמכים, פגישות רבות, מו"מ מול הבנקים ועוד. כל אלו כמובן באים לידי ביטוי בזמן שכידוע שווה כסף והרבה
  • חסכון כלכלי – שימוש בשירותיו של יועץ משכנתאות מקצועי יכולה לחסוך לכם גם כסף. הסיבה לכך היא שיועץ המשכנתאות לרוב יכול להשיג לכם משכנתא טובה וזולה יותר בקלות. זה המקצוע שלו והוא מכיר את כל הטריקים והשטיקים הקטנים שאתם לא…
  • אפשרות לעשות תכנון כלכלי חכם – לא הרבה מכירים את נושא כלכלת המשפחה, אבל יועץ המשכנתאות חי אותו כל יום. המשמעות היא ששימוש בשירותיו בתחום המשכנתא יכולה לעזור לכם גם בתחומים אחרים מסיבה אחת – הוא לוקח בחשבון את מכלול האפשרויות הפיננסיות (שלכם כפרטים וכמשפחה ושל המדינה בכלל), כך שאתם יכולים רק להרוויח.
  • ליווי – עבודתו של יועץ המשכנתאות אינה מסתיימת עם קבלת המשכנתא המיוחלת, אלא לפעמים רק מתחילה שם. יועץ משכנתאות יכול לסייע לכם גם בהמשך הדרך, למשל כאשר אתם מעוניינים לבצע מחזור משכנתא, חושבים על משכנתא הפוכה ועוד.
  • אובייקטיביות – טעות נפוצה היא לפנות לבנק שבו מתנהל חשבונכם כדי לקבל ממנו משכנתא, בעיקר כי יכול להיות שיש אפשרויות טובות יותר בבנקים אחרים שאתם לא יודעים עליהן. יועץ משכנתאות יוצא מנקודת הנחה שמשכנתא היא מוצר כלכלי, כך שכמו כל מוצר גם פה אפשר ורצוי להכניס אלמנט של תחרות. הוא פונה לכל הבנקים למשכנתאות במקביל, מקבל מכולם הצעות למשכנתא בהתבסס על הנתונים שלכם וחוזר אליכם עם המלצות אובייקטיביות.

איך בוחרים יועץ משכנתאות?

אמנם מקצוע יועץ משכנתא אינו מפוקח, מבוקר או מוסדר ע"פ חוק אבל הודות ליתרונות שצוינו לעיל אין לכם ממש ברירה. עם זאת, כדי לעשות זאת בחוכמה עליכם לבחור יועץ משכנתאות שיעבוד עבורכם ולא להיפך. לפניכם כמה המלצות איך עושים את זה נכון

  1. פונים ליועץ משכנתאות שיש לו לפחות 5 שנים ניסיון בתחום כעצמאי, עדיף כיועץ משכנתאות בבנק כלשהו.
  2. פונים ליועץ משכנתאות שיש עליו המלצות
  3. פונים ליועץ משכנתאות אובייקטיבי, כלומר יועץ משכנתאות שאינו מועסק בבנק כלשהו ושיש לו אינטרס לקדם משכנתא ספציפית. רק יועץ משכנתאות כזה יכול לקבל הצעות תחרותיות למשכנתא מכל הבנקים – מה שתורם כמובן לכיס שלכם.

 צלום: FREEPIK

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh