כך מציינים את יום הזיכרון לשואה ולגבורה במערכת החינוך ברחובות

כך מציינים את יום הזיכרון לשואה ולגבורה במערכת החינוך ברחובות

מידי שנה, אגף החינוך והנוער של עיריית רחובות, נערך לציין את אירועי יום השואה בפעילויות משמעותיות עבור תלמידי העיר. בהתאם לזאת יתקיימו מספר פעילויות בכל בתי הספר בעיר שיתנו נופך משמעותי ורחב ליום זה.

גם השנה, ימשיכו בבתי הספר במסורת של המיזם: Ourstory#  בו ייכנסו התלמידים לקיר זיכרון וירטואלי  יבחרו שם של נספה מהשואה, וישתפו ברשתות החברתיות למשך 24 שעות. בעירייה  קוראים לכל תושבי העיר לקחת חלק במיזם מיוחד וחדשני זה, מצ"ב לינק לאתר: https://www.theholstory.org/.

במקביל, הקימו באגף החינוך אתר אינטראקטיבי ייחודי רק לתלמידי העיר בסגנון חדר בריחה בנושא  "מסע השישה", באמצעות דמות אחת מתוך שש, שנספתה בשואה. הפעילות באתר תלווה בחידות היסטוריות על הדמות, כאשר פתרון חידה מובילה אל החידה הבאה עד לחשיפת הדמות. החידון יתנהל דרך הטלפון הנייד של התלמיד/ה, והוא יתקיים בכל רחבי בית הספר דרך שימוש בברקודים מובנים.  מטרת הפעילות ללמוד על סיפור של דמות אחת מהשואה ולבנות את הקווים לדמותה, תוך כדי הצגת הדמות באופן מעורר מעניין, מלמד ומסקרן.

כמו כן, תלמידות ותלמידי חטיבות הביניים יצפו בהצגה "מהדקים" של תיאטרון הקיבוץ ובנוסף יתקיים ב"בית דרור", מרכז להנצחת השואה הממוקם ברחוב החלוץ 5 בעיר, טקס זיכרון קצר והקראת שמות של הנספים בין השעות 9:00-11:00. הציבור הרחב מוזמן לקחת חלק!

בשני המיזמים הנ"ל שותפה שרון ירון, שמונתה לאחרונה למנהלת בית דרור,  מרכז להנצחת השואה ברחובות.

לשרון רקע רב בתחום השואה; בעלת תואר ראשון בהיסטוריה וסוציולוגיה ותואר שני במינהל ציבורי,  בוגרת קורס מדריכים של "יד ושם". שרון מביאה איתה ידע רב בתחום, מדריכה ומרצה בארגונים בנושאי השואה,  מתנדבת "בעמך רחובות", מובילה ומפעילה פעילויות התנדבותיות רבות בקהילה ולניצולי שואה כפרט.

שרון מאמינה שאנו חייבים להנציח ולשמר את זיכרון השואה לדורות הבאים כחלק חשוב ומשמעותי שלנו כחברה ישראלית.

השואה והנצחתה מהווים נדבך מרכזי בחייה והיא פועלת רבות בתחום

ראש העיר, רחמים מלול: "זיכרון השואה והגבורה הוא מטרה לאומית, ערכית וחינוכית ממדרגה ראשונה. במערכת החינוך העירונית מתאימים את התוכן לעשייה רלוונטית ואקטואלית לתלמידים תוך למידה משמעותית וחווייתית".

ממלא מקום ראש העיר, מחזיק תיק החינוך, זוהר בלום: "גם השנה פעלנו על מנת להתאים לתלמידים ולתלמידות את התכנים של יום הזכרון לשואה ולגבורה על מנת לקרב אותם לאווירה ולזיכרון. נמשיך לעשות כן בכל הזדמנות אפשרית".

מנהלת אגף חינוך, אפרת צוקרמן: "אנו מזמינים את כל התלמידות והתלמידים ללמוד על זכרון השואה והגבורה דרך דמויות אותנטיות, חזקות ומרשימות. חיפשנו ומצאנו את הדרך להמחיש לתלמידים את משמעות השואה בדרך חווייתית ומאתגרת. מערכת החינוך ברחובות אינה שוקטת על השמרים ולכן היא נחשבת לאחת הטובות בישראל".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh