אנחנו חיים בעידן דיגיטלי, ובאופן טבעי גם כרטיסי הביקור עוברים מהנייר אל הדיגיטל. כמו במקרים רבים אחרים, המעבר לדיגיטל מייצר קשת רחבה מאוד של אפשרויות – וכדאי כמובן לנצל אותן. בכתבה זו תמצאו פירוט של המידע שניתן, ורצוי, לכלול בכרטיסי הביקור הדיגיטליים.
שלל דרכי יצירת קשר
המטרה הבסיסית של כרטיסי ביקור דיגיטליים, כמו גם כרטיסי הביקור של פעם, היא לאפשר לאנשים אחרים ליצור קשר אתכם או עם העסק. בגרסה הדיגיטלית יצירת הקשר קלה במיוחד – בלחיצת כפתור פשוטה. למעשה הכרטיס הדיגיטלי כולל מגוון דרכים ליצירת קשר: חיוג בקליק אחד, שליחת הודעת ווטסאפ בקליק, ואם תרצו גם מייל או פנייה בפייסבוק. הקלות והמידיות מבטיחות סיכוי מרבי ליצירת קשר, בלי שהסחות דעת או עומס יתר ימנעו מהאדם שקיבל את הכרטיס להיעזר בו. אופציה נוספת היא ניווט אל בית העסק, גם כן בלחיצת כפתור, באמצעות ממשק עם Waze.
תמונות ו-וידיאו
עוד יתרון משמעותי במיוחד של כרטיסי ביקור דיגיטליים על פני גרסת הנייר הוא האפשרות לשבץ בהם גלריית תמונות ואפילו וידיאו. אין ספק שהמימד הוויזואלי תורם רבות לרושם שיוצר כרטיס הביקור, ובפרט לבעלי עסקים כמו מעצבי שיער, שפים שיכולים להציג מנות מפתות, אדריכלים או למשל מנכ"ל של חברה לייצור תריסים. מומלץ ליצור סרטון תדמית מקצועי על-מנת למצות את היתרון הזה, או לכל הפחות לוודא שיש ברשותכם תמונות איכותיות, ולא פחות חשוב רלוונטיות, כך שהן מציגות את העסק באופן מחמיא.
מיתוג מחמיא
כמות המידע שכרטיס ביקור דיגיטלי יכול לכלול גבוהה מאוד, הרבה יותר מכרטיס נייר מוגבל בגודלו. בהתאם כרטיסי ביקור דיגיטליים כוללים לא רק שלל דרכים ליצירת קשר, תמונות ו-וידיאו, אלא גם הפניות למקומות שבהם ישנה לעסק נוכחות דיגיטלית: ערוץ יוטיוב, חשבונות פייסבוק ואינסטגרם או כל רשת חברתית רלוונטית אחרת, וכמובן האתר. כל אלה ביחד יוצרים מיתוג מחמיא במיוחד לעסק או לאדם. כשלוקחים בחשבון שאחת המטרות החשובות של כרטיסי ביקור היא לתרום לרושם הראשוני, אפשר לסמן V גדול גם על המטרה הזו.
אפשרויות נוספות של כרטיסי ביקור דיגיטליים
בנוסף לכל הנ"ל, כרטיס ביקור דיגיטלי עשוי לכלול גם אופציה של הודעות אוטומטיות – למשל שליחת הודעה לסלולרי של הלקוח, ב-SMS או בווטסאפ, אחרי שמתקשרים אליו והוא לא עונה, או כשהוא התקשר ואי אפשר היה לענות לו. עוד אופציה מתקדמת היא אפשרות לשליחת הודעה אוטומטית תוך כדי שיחה, במקסימום נוחות באמצעות כפתור צף.
טכנולוגיה מתקדמת נוספת שניתן לשלב עם כרטיסי ביקור דיגיטליים היא NFC. עם רכיב זה, שמוטמע בכרטיס פיזי, העברת כרטיס הביקור לסלולרי של לקוח, ספק, קולגה, משקיע פוטנציאלי או כל אדם אחר שרוצים לשמור איתו על קשר מתבצעת בקלות מרבית – ומבטיחה הפקת תועלת רבה במיוחד.