החלופה של מעצבי הפנים לאריחי ריצוף- מדה מתפלסת דקורטיבית

החלופה של מעצבי הפנים לאריחי ריצוף- מדה מתפלסת דקורטיבית

קבלנים, אדריכלים ומעצבי פנים, מציגים מגוון פרויקטים בבתים פרטיים, במתחמים עסקיים ובמבנים מוסדיים ותעשייתיים, בהם אריחי הריצוף המיושנים הוחלפו במדה מתפלסת- שכבת ריצוף אחידה, חלקה ודקורטיבית, הניתנת ליישום במגוון עיצובים וטקסטורות, הדפסים ואף מיתוג בהתאמה אישית.

מהי מדה מתפלסת ולאילו שימושים היא נועדה

מדה מתפלסת היא שכבה של חומרים צמנטיים חזקים במיוחד, אשר משמשים בין היתר לתיקון וליישור משטחי בטון תעשייתיים ואחרים. החומרים הצמטיים אשר נצמדים היטב לתשתיות בטון, גרניט, אבן, קרמיקה וחומרים נוספים, משמשים גם ליצירת שכבת ריצוף אחידה ודקורטיבית, בעלת יתרונות רבים. ניתן למצוא חיפוי רצפה מבוסס מדה מתפלסת במפעלים ובתעשיות, בבתי חולים ובמרכזים רפואיים, בחניונים, בקניונים ובמרכזים מסחריים, באולמות תצוגה ובחנויות, בבנייני הייטק ומשרדים, ולאחרונה גם בבתים פרטיים ובדירות מגורים. שילוב מדה מתפלסת בנכסי מגורים בולט במיוחד בבתים ובדירות שעוצבו בליווי מעצבי פנים, אשר מביאים את החדשנות העיצובית שמציעה מדה מתפלסת גם לעיצוב הבית.

מהי מדה מתפלסת דקורטיבית

מדה מתפלסת דקורטיבית מתייחסת לאותו ציפוי רצפות איכותי ועמיד, תוך שימוש בו לצרכים עיצוביים ולהתאמה מלאה לכל חלל, בהתאמה לסגנון העיצובי הרצוי. מדה מתפלסת דקורטיבית ניתנת לגיוון, וליישום של הציפוי בכל צבע, דוגמא וטקסטורה. באמצעות ציפוי מדה מתפלסת ניתן ליצור תחושה של חלל מרווח יותר, להתאימה לעיצוב כפרי בסגנון פרקט עץ, ליצור עיצובים צעירים ומלהיבים באמצעות שילוב בין צבעים וגוונים, ואף באמצעות הדפסה ויישום של אלמנטים עיצוביים כחלק מובנה בריצוף.

בין אפשרויות העיצוב הפופולריות באמצעות יישום מדה מתפלסת דקורטיבית ניתן למצוא חיפוי רצפה בסגנון אבן טבעית, חיפוי קוורץ צבעוני במראה נוצץ ויוקרתי,  סגנון פסיפס בשילוב גוונים שונים, תצורות גאומטריות לחלוקת החלל ולמשחק עיצובי המושך את העין ועיצובים רבים נוספים. חשוב לציין כי יישום של מדה מתפלסת דקורטיבית בשילוב גוונים וטקסטורות לבחירה אינו בא על חשבון איכות החומר, עמידות הציפוי ויתרונותיו הרבים.

איך מיישמים מדה מתפלסת

יישום של מדה מתפלסת לסוגיה מתבצע באמצעות צוות מקצועי, בטכניקת חיפוי ופילוס מתקדמת ויעילה, בהליך קצר אשר לרוב אינו עולה על יום עבודה אחד (בהתאם לגודל המשטח, חלוקת חללים ומפלסים).

יישום מדה מתפלסת מתבצע במספר שלבים:

הכנת השטח- שטח החיפוי צריך להיות פנוי למשעי, ועובר הליך מקדים של ניקיון יסודי להסרת כל אלמנט שעשוי לפגום באחידות המשטח. ההכנות המקדימות יכללו ניקיון של אבק, שיירי דבק וצבע, בליטות בטון או כל גורם מפריע אחר. במקרה הצורך יתבצע פוליש להחלקה ולניקוי מלא של המשטח טרם ביצוע עבודת יישום הציפוי. לאחר הניקיון ובטרם השימוש בחומר יש לוודא כי המשטח נקי ויבש ללוטין.

ערבוב והכנת החומר- מדה מתפלסת מבוססת על תרכובת חומרים צמנטיים עמידים וחזקים, אשר עוברים ערבוב עם מים. את חומר הבסיס בשילוב מים על פי הוראות היצרן ובשילוב פיגמנטים רצויים, מערבבים במערבל ייחודי, בתנועות סיבוביות מהירות, למשך מספר דקות. הערבוב והדיוק של היחס בין החומרים הם שיוצרים חומר ציפוי רצפה אחיד ואיכותי המיועד ליישום על גבי המשטח.

יישום המדה המתפלסת- את החומר שנוצר שופכים בצורה זהירה ותוך פיזור אחיד של מסת החומר בכלל אזורי המשטח, באמצעות רשת סינון, ומחליקים על גבי המשטח באמצעות מכשיר פילוס ייחודי. כמות החומר וצפיפות החומרים הצמנטיים נקבעים בהתאם לצרכי החלל והמבנה, ובהתאמה לעובי השכבה הנדרשת.

עיצוב ודקורציה- עם התייבשות שכבת המדה המתפלסת ניתן להחיל אלמנטים דקורטיביים, החל מצבעי מדה מתפלסת וכלה בהדפסת לוגו, חלוקת שטח ויצירת טקסטורות, לקבלת המראה הרצוי והעיצוב המושלם.

חיפוי שקוף- על גבי השכבה המעוצבת תיושם שכבת מדה מתפלסת שקופה, שתספק הגנה מלאה ותבטיח את עמידות החומר והעיצוב לאורך זמן.

מה היתרונות של מדה מתפלסת

 

בין יתרונות השימוש במדה מתפלסת לעיצוב משטחים וחללים:

  • מראה חלק ואחיד ללא תפרים
  • משטח אטום למים, ללא צורך ביישום רובה וחומרי איטום אחרים.
  • עמידות בפני עומסי משקל, שריטות, כתמים, לכלוך ובפני מגוון סוגי כימיקלים
  • משטח שאינו מחליק ונעים למגע
  • מבחר רחב של אפשרויות עיצב ו ראה דקורטיבי יוקרתי ומרשים

 

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh