האם העיריות מובילות את השינוי או הקניונים יהיו אלו שיצליחו להביא רכבים לטעינה? חרשנו את העניין עבורכם!!
האם נראה יותר עמדות טעינה לרכב חשמלי ציבוריות לשירות הכלל במשך השנה הקרובה ובשנים שלאחר מכן או שכבר נסתפק בעמדה משלנו?
ממחקר שערכנו עבור הפריסה בערים השונות מצאנו כי ישנם לא מעט עמדות טעינה ציבוריות לשימוש הכלל אך אלו אנים מספיקות לענות על ביקושים שעולים ובאים.
אם בעבר עמדת טעינה לרכב חשמלי אחת או שניים בעיר הספיקה להטעין את כל הרכבים הזקוקים לטעינה כיום זה לא מספק כלל.
האם ישנו חוק המאפשר לפקח העיריה לתת קנס על חניה שמיועדת לטעינת רכבים חשמלים אז זהו שלא, העדר חוק של הממשלה ואכיפה של העיריה מקשה על אלו שמחפשים פתרון טעינה.
חוסר העמדות טעינה מורגש ברחבי הערים במיוחד לרכבים חשמליים ומעמיד את אותם בעלי הרכבים בלי פתרון ממשי.
גם אלו בעלי רכב חשמלי שסיימו לטעון את הרכב משאירים אותו בחניה לשעות רבות, כך שלא מתאפשרת טעינה יעילה לאלו של "תפסו חניה".
מה כדאי לדעת אם אתם מתכננים לרוכש רכב חשמלי?
מי שברשותו רכב חשמלי מכיר את התופעה הזו טוב טוב, מה שבעבר לא היה קיים כלל, כי לא היה ביקוש לעמדות טעינה לרכב חשמלי והספיקו מעט עמדות בעיר לספק את כל צרכי הרכבים החשמליים.
אז העיריות מודעות לנושא וכבר עשו כברת דרך בעניין זה, התקינו עמדות טעינה הקצו מקומות חניה שלא תמיד יש מספיק גם ככה, לכן לבוא בטענות אליהם שהם לא עשו כלום זה לא נכון אך יש עוד הרבה מה לעשות.
לעירייה יש לא מעט שיקולים של תכנון נכון וגם התנגדויות שונות של תושבים לעניין חדש ולא מוכר זה כמו קרינה וכו.
מה יש לעירייה לבצע כדי לייעל את הטעינות הציבוריות?
- עמדת טעינה מנוהלת מהירה.
- מחירים זולים מבעלי המטענים לרשות התושבים.
- קביעת נהלים לטעינה וסיום טעינה.
כמה זמן תימשך הטעינה הוא הזמן שאתם תשאירו את הרכב בחניה ואם העמדה שהתקינה העיריה היא מהירה תעזבו מהר יותר את החניה לטובת רכב אחר.
זהו המפתח בקל ביותר ליצירת עוד מקומות טעינה לרכבים חשמלים על אותו שטח בדיוק.
כך מי שתופס חניה "לא נתקע" שעות בחניה.
ביררנו עם מנכ"ל charging-israel איתן צדקה, מהו הדבר הראשון שעל עיריות לעשות מייד.
בכל הקשור לעמדות טעינה ציבוריות העריות מתפקדות טוב אך לא מדביקות את הקצב של השינוי בשוק, הכוונה שישנם טכנולוגיות חדשות וקצב טעינה מהיר והם חייבות להכריח את בעלי הטענים שהוצבו בעיר להפוך לעמדות טעינה אולטרה מהירות ממש כמו באילת.
מהם הממצאים שאספנו?
אנחנו מצאנו שיש פחות מדי מקומות טעינה ברחבי הערים אפילו שלאחרונה היו מכרזים משמעותיים אך היציאה אל הפעול מתעכבת והרכבים החשמליים נלחמים על כל פיסת עמדת טעינה.
כמו כן לקבוע מחיר מפוקח עבור טעינות לתושבי העיר, אחרת המחיר לא יהיה משתלם והתושבים יהיו על תקן לקוח בשבי, כדי להימנע מכך יש לתת מכרז מחירים זולים לתושב ומי שהכי זול לוקח ( מבלי להתפשר על המהירות הטעינה).
אנו ממליצים לבעל רכב חשמלי לרכוש עמדת טעינה ביתי עבורו בלבד, כי גם המחיר יהיה יותר זול וגם הרבה יותר נוח.
סיבות נוספות לרכישה כזו יש לנו למכביר אך חוסר הנוחות והמחיר הגבוה לטעינה מביאות אותו לידי מחשבה לרכוש עמדת טעינה לרכב חשמלי.
בשנה האחרונה מצאנו את עצמנו מול מבול של רכישות של עמדות טעינה לרכבים חשמליים לבתים מה שלא היה קיים בשנים קודמות.
הכתבה בהתייעצות חברת charging-israel