פינוי קן עם גוזלי יונים

פינוי קן עם גוזלי יונים

בעיית היונים שמקננות במרפסת, על אדן החלון, במסתור הכביסה או על הפרגולה, זה בהחלט תופעה מעיקה. לצד כל הבעיות שהן גורמות, היונים בהחלט מרגישות בבית והן בוחרות להקים את תא המשפחתי הקטן שלהן דווקא בסביבה שלכם. מכאן מתחילות הצרות האמיתיות, כאשר הן משקיעות בטיפוח הביצים והגוזלים שלהן.
איך מפנים קן עם גוזלי יונים ממקומות שאינם מתאימים לגידולם, ולמה חשוב לעשות זאת? מהן ההשלכות הבריאותיות ואיך צריך לנהוג לאחר פינוי הקן?
אל תמהרו לפתח רגשות אימהיים לגוזלים הקטנים, כי אנחנו כאן כדי לומר לא לקן הגוזלים – אבל בדרך בטוחה.

איפה בדרך כלל נהוג למצוא קן עם גוזלי יונים?

יונים כבר מזמן הפכו להיות חלק מהנוף העירוני, הן משתלבות בקלות באזורים מאוכלסים, משתכנות בבניינים גבוהים ואפילו בחצרות. אלו המקומות המועדפים על היונים לבניית קן עם גוזלים.

למה חשוב לפנות קן עם גוזלי יונים?

  • נזק בריאותי – היונים נושאות עימן חיידקים כגון סלמונלה, פשפשים, כינים, קרציוני יונים ושאר מזיקים שלא תרצו שיבואו במגע אתכם. לצד זה כשהן באות לבקר בקן שלהן, הן משאירות לשלשת יונים בכל מקום. כל אלו עלולים לגרום לנזקים בריאותיים לבני אדם.
  • לכלוך ורעש – היונים הן מטרד סביבתי, וברגע שיש להן קן עם ביצים או גוזלים, הן לא יהססו להשתכן אצלכם בסביבה, להגיע בכל הזדמנות ולהמשיך להעיק על חייכם עם לכלוך ורעשים בלתי נסבלים.
  • הקושי להיפטר מהם – ברגע שזוג יונים הקים את ביתם בסביבה שלכם, הם לא ימהרו לעזוב, אלא להיפך. הם ימשיכו לחזור ולקונן במקום ללא הפסקה. התא המשפחתי ימשיך לצמוח, ואתם תמשיכו לסבול מיונים במקום.

איך מפנים קן עם גוזלי יונים באופן בטוח?

פינוי קן יונים עלולה להיות משימה מורכבת, כאשר אתם עלולים להיתקל באמא כועסת שדואגת לגוזליה, לגעת בחיידקים או בכיני יונים, להידבק בפרעושים או אפילו לפגוע בביצים ובגוזלים הצעירים. אם כך, איך מפנים קן עם גוזלי יונים באופן בטוח?

  • הזמינו מדביר מקצועי – מדביר מוסמך ובעל רישיון, המתמחה בהרחקת יונים ובפינוי קן גוזלים מהמקום. כך תבטיחו לעצמכם סביבה נקייה מיונים, ותימנעו מכל ההשלכות הבריאותיות והסכנות הטמונות בכך.
  • תהליך הפינוי – תהליך הפינוי נעשה באופן רגיש ומקצועי, תוך שמירה על הגוזלים והביצים והעברתם למקום בטוח, מבלי לפגוע בתהליך הטבעי ובמחזור החיים שלהם. המדביר יעטה מסכה וילבש בגדים מתאימים, זאת כדי להבטיח פינוי בטוח.
  • העברת היונה – במקרה של פינוי הומאני שנועד לשמור על משפחת היונים, המדביר יוכל ללכוד את היונה ולהעביר אותה ביחד עם הקן למקום אחר בבטחה.

מה חשוב לעשות לאחר פינוי קן עם גוזלים?

  • הדברת פשפשים – קן עם גוזלי יונים שורץ בפשפשים שמגיעים ביחד עם היונים. חשוב לבצע הדברה מקצועית באמצעות מדביר, זאת כדי להבטיח שהמקום נקי מפשפשים, וכמובן למנוע את התפתחותם.
  • חיטוי – בשלב השני כדאי שהמדביר יבצע חיטוי באזור, כנגד כינים וקרציוני יונים שגם כן מגיעים בעסקת חבילה.
  • ניקיון – קן יונים משאיר לא מעט לכלוך מאחוריו, כך שלאחר ההדברה והחיטוי יש לנקות את השטח לגמרי, גם כדי למנוע הצטברות של לשלשת, וגם כדי להרחיק זרדים ושאריות מהקן בסביבה, למניעת בניית הקן מחדש.
  • מניעת חזרתם – אם הסביבה שלכם זמינה ומזמינה יונים, סביר להניח שהן יחזרו להשתכן אצלכם בעתיד גם לאחר הפינוי. דאגו להתקין רשת נגד יונים, להשתמש בדוקרנים או אמצעים להרחקת יונים מהמקום.

פינוי קן עם גוזלי יונים, אלו האתגרים שצפויים לכם בדרך

  • מסרבים להתפנות – גם אם הצלחתם להרחיק את היונים והקן בהצלחה, נדמה שלאחר כמה ימים הופיע קן חדש במקום. גם אם זו לא בדיוק אותה היונה, זה בהחלט אותה הבעיה. במקרה כזה כדאי להשתמש באמצעים להרחקת יונים מהמקום, או להזמין מדביר להרחקת יונים.
  • גובה או מיקום הקן – קן יונים נמצא בדרך כלל במקום גבוה ולא נגיש לאדם, ולא בכדי. אם אתם מסכנים את עצמכם ופחות טיפוסים של גובה, או אם הקן נמצא על מרזב או גג מרוחק, כדאי להזמין מדביר מקצועי לביצוע הפינוי.
  • פינוי פגרים – יש מקרים מצערים בהם לא כל הגוזלים שורדים בקן, או שאפילו אחד מהיונים מצא את מותו במקום. במקרה לא נעים של פינוי פגרים מהמקום, גם כאן כדאי להשאיר את המלאכה לאיש מקצוע מנוסה, כמו מדביר מקצועי.

אומרים לא לקן? כך תימנעו מבניית קן עם גוזלי יונים דווקא אצלכם

  • התקנת רשת נגד יונים – אם יש לכם אפשרות כזו, בעיקר במסתורי כביסה וחללים שניתן לסגור, התקינו רשת שתמנע כניסה של בעלי כנף למקום, ואף פולשים אחרים.
  • שימוש בדוקרנים – אם קן היונים נמצא על אדן החלון, במרפסת או על עמודי הפרגולה, ניתן להניח מספר דוקרנים שימנעו את כניסת היונים למקום.
  • פס הלם חשמלי – הדביקו פסי הלם חשמליים במקומות בהם היונים נוהגות לנחות, ובכך תגרמו להן לחשב מסלול מחדש ולבחור במקום אחר לבניית הקן.
  • מדביר מקצועי – מדביר מוסמך המטפל בהרחקת יונים באופן מקצועי, יכול לייעץ ולסייע לכם להיפטר מתופעת היונים ומכל ההשלכות הנלוות לכך.
פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh