רונית אברהם וקרן שגיא, מורות מבית הספר השיטה ברחובות, קיבלו בשבוע שעבר בטקס חגיגי את פרס רקנאטי- קופ-רש"י.
הפרס ניתן על עשייתן בתחום פרוייקט "נגיש לא אדיש", הבודק את הנגישות לכיסאות גלגלים.
בשבוע שעבר (4.6) קיבלו בטקס חגיגי המורות אברהם רונית ושגיא קרן מבית הספר השיטה ברחובות את פרס רקנאטי-קופ-רש"י למורים יזמים. הפרס ניתן על עשייתן בתחום פרוייקט "נגיש לא אדיש".
גילי אלון, מנהלת בית הספר השיטה: "פרויקט נגיש לא אדיש החל לפעול לאחר פטירתו של תלמיד בית הספר איל מונק ז"ל, אשר סבל מניוון שרירים ולכן התנייד בקולנועית ברחבי בית הספר. איל התמודד בנוסף למחלתו עם בעיות נגישות ודבר זה עורר את תשומת הלב לבעיות הנגישות הקימות בבתי הספר, בשכונה ובעיר. לאחר פטירתו החליטו המורות, אברהם רונית ושגיא קרן, להפוך את נושא הנגישות למפעל חינוכי שישפיע על תלמידי בית הספר ועל הקהילה כולה".
"נגיש לא אדיש" היא יוזמה התנדבותית הבודקת את הנגישות לכיסאות גלגלים בסביבת בית הספר. יוזמה ערכית, חינוכית שמטרתה סימון דרכי גישה נגישות לאנשים המתניידים על כיסאות גלגלים. ביוזמה למידה אינטגרטיבית המשלבת למידה בכיתה בתחומי גאוגרפיה ושפה, ולמידה בתחום העריכה הדיגיטלית והניווט. במהלך הפעילות התלמידים נחשפים לאוכלוסייה "אחרת" בחברה אשר זקוקה להתאמה כדי לתפקד באופן מלא בחברה. היוזמה מובילה לעשייה ולשינוי תפיסתי אצל התלמידים וקהילת בית הספר כולה. היוזמה לוותה ע"י ניצן אלייקים ממכללת אורות.
היוזמה מפנה זרקור לאנשים בעלי מוגבלויות בכלל ולאנשים המתניידים בכיסאות גלגלים בפרט. התלמידים לומדים מהי נגישות והופכים להיות ערניים לסביבה שלהם. ההבנה העמוקה של הנושא נוצרת כאשר הידע התיאורטי פוגש את השטח והילדים מנסים להתנייד בעזרת כיסאות הגלגלים בעצמם ולבדוק את הנגישות בסביבת בית הספר שלהם. היוזמה היא רב תחומית המשלבת ידע מתחום השפתי, הגיאוגרפי, חברה וכישורי חיים, ניווט עירוני ועריכת מפות דיגיטליות. התלמידים שולחים את כל הנתונים שנאספו בשטח באפליקציה שפותחה במיוחד עבור היוזמה ויוצרים מפה אשר מאגדת בתוכה מידע לגבי המקומות המגישים והבלתי נגישים. המידע מלווה בתמונות והסברים.