סיור מנהלתי של נציגי עמותת ידיד לחינוך בשני בתי ספר ברחובות גילה סגל הוראה וילדים נלהבים ומלאי הערכה לתרומה ייחודית של גמלאי רחובות במגוון תחומים בבתי ספר בעיר, החל מעזרה פרטנית לקידום תלמידים ועד הקמת גינת נוי, העברת שיעורי שחמט ועוד.
ראש העיר, רחמים מלול: "אנו מעודדים התנדבות ותרומה לקהילה בכלל, והתנדבות בחינוך בפרט. רחובות מובילה בחינוך, וכל משאב יכול לסייע. המתנדבים הם בעלי ניסיון יקר, ואני בטוח שגם התלמידים וגם המתנדבים- נתרמים מהפעילות המשותפת"
בשבוע שעבר, במסגרת התוכנית השנתית של העמותה, הגיעה הנהלת "ידיד לחינוך" לסיור בשני בתי ספר יסודיים ברחובות, "בן צבי" ו"הדרים".
בסיור השתתפו סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך בעיריה – זהר בלום, נציגי מטה העמותה ומנכ"לה, נמרוד אקרמן, יו"ר ועד הגימלאים ורכזת המתנדבים, אילנה שמעוני ונציגת משרד החינוך, המפקחת במנהל עובדי הוראה, ורדה בורובסקי.
המשתתפים בסיור זכו לקבלת פנים חמה ואוהדת מתלמידי בית הספר, אשר הכינו לכבודם הופעות מוזיקאליות שונות. בשיחות עם המתנדבים, תלמידי בית הספר והנהלת בית הספר התגלתה חשיבותה, ייחודה ותרומתה הרבה של התכנית 'ידיד לחינוך' לתלמידים.
סגן ראש העיר, מחזיק תיק החינוך, זהר בלום: "תרומתם של המתנדבים מאוד מוערכת, העיקרית והמיוחדת שבהן מתבטאת ביכולת שלהם להוביל לשינוי אווירה משמעותי בבתי הספר". אני רוצה להודות למירי רגירר, רכזת המתנדבים בעיר על עבודתה הנאמנה למען הצלחת התכנית". מנהלת בית הספר 'הדרים', מירב בכר: "מתנדבי 'ידיד לחינוך' בבית הספר תורמים רבות לתלמידים בתחום הלימוד הפרטני ואף חשוב מכך לאווירה החיובית בבית הספר, אשר עובר שינויים רבים בתקופה זו בעקבות כניסה של תלמידים משכונות חדשות אשר נבנות באזור". מנכ"ל 'ידיד לחינוך', נמרוד אקרמן: "העמותה חרטה על דגלה לתרום למערכת החינוך והתלמידים ובמקביל לתת משמעות ותוכן לאלפי מתנדבים".
עמותת "ידיד לחינוך" הנה תכנית ארצית לגיוס גמלאים המתנדבים ופועלים למען תלמידים במערכת החינוך. העמותה מונה כ- 3000 מתנדבים גמלאים הפועלים ב- 500 בתי ספר ברחבי הארץ. ברחובות התוכנית מונה כיום 72 מתנדבים, הפועלים ב- 14 בתי ספר יסודיים ותיכון אחד ונמצאת בשלבי גידול מואצים, רק בשנה זו נוספו לתוכנית 20 מתנדבים.
גימלאי/ת המעוניינים לתרום מזמנם ומניסיונם למען ילדי רחובות, מוזמנים להצטרף לתכנית. לפרטים ניתן לפנות למירי רגירר, 050-6911515.