הדור הבא: ביצים של טרמיטים, איך מזהים ומה עושים?

הדור הבא: ביצים של טרמיטים, איך מזהים ומה עושים?

ביצי טרמיטים הן חלק בלתי נפרד ממחזור החיים של החרק המזיק שאף אחד לא רוצה בבית שלו.
הביצים מהוות חלק ראשוני מתחילת המסע של הטרמיטים בבית, ובעצם מעידות על כך שקיימת מושבת טרמיטים בבית (וכדאי לטפל בה בהקדם!).
האם אפשר בכלל לראות ביצי טרמיטים ואיך ניתן לזהות אותן? איפה בדרך כלל הן נמצאות, ואיך אפשר להיפטר מהן לפני שנגרם נזק לבית?
ריכזנו לכם את כל המידע החשוב במדריך הבא.
מהן ביצי טרמיטים ואיך הן נראות?

ביצי טרמיטים הן קטנות, שקופות או לבנות, והן השלב הראשון במחזור החיים של הטרמיט. הביצים מוטלות על ידי מלכת המושבה של הטרמיטים, והן בוקעות והופכות לזחלים קטנטנים. לאחר התפתחות הזחל, הוא הופך לטרמיט בוגר שמתחיל לאכול אוכל המבוסס על תאית, כמו חלקי עץ, וגורם לנזקים רבים בבית.
כמעט ולא ניתן לזהות ביצי טרמיטים בעין רגילה, אך דרך עינו המקצועית של מדביר הן נראות כמו גרגרי אורז קטנים, בצורת אליפסה שקופה או לבנה.
אם זה נשמע לכם כמו בעיה מזערית, כדאי שתדעו שביום אידאלי המלכה יכולה להטיל אלפי ביצים של טרמיטים. אותם אלפי ביצים תורמים למושבה ועוזרים לה לצמוח ולהתפתח בקצב מהיר.

אלה החיים: חשיבות והתפתחות הביצים

ביצי הטרמיטים הם הלב הפועם של מושבת הטרמיטים בבית. מתוך כל ביצה קטנטנה, בוקע טרמיט חדש, אשר ממשיך כמיטב המסורת לגדול, ללעוס עץ ולהרוס מבנים, תשתיות, רהיטים ובתים. זמן התפתחות הביצה משתנה בהתאם לתנאים בסביבה, ועלול לקחת בין מספר שבועות ועד לכמה חודשים עד שהביצים בוקעים.
לביצים כאמור יש תפקיד חשוב בצמיחת המושבה, שכן בזכותן המושבה ממשיכה להתרחב ולהתקיים. כמו בכל מושבה של חרקים חברתיים שחיים יחדיו, כאשר הטרמיטים המבוגרים מתים, ישנה אספקה קבועה של ביצים אשר עוזרת לשמור על המשכיות המושבה.

איך אפשר לזהות ביצים של טרמיטים בבית?

זיהוי ביצים של טרמיטים זוהי משימה מאתגרת עבור האזרח הפשוט והתמים, אבל מדביר מוסמך שמתמחה בהדברת טרמיטים בהחלט יוכל לזהות עבורכם.
אם אתם בכל זאת רוצים לזהות או לחפש סימנים המעידים על הימצאותן של ביצים, כדאי להתחיל בחיפוש אחר טרמיטים בוגרים.
סימנים כמו מחילות מבוץ שנראות כמו תעלות דקות וארוכות, משמשות את הטרמיטים כמסלול תנועה אל עבר המחילה או האזור שבו הם נמצאים. אם אתם מגלים שבבי עץ קטנים ליד הקירות או בקרבת רהיטים מעץ, אלה גם יעידו על כך שטרמיטים פועלים בסביבה.
למיטבי הריכוז והקשב ניתן אפילו לשמוע את פעילות הטרמיטים הבוגרים, בעיקר בקרבת קירות חלולים, רהיטים ומשקופים.
כל סימן שמעלה את החשד שיש טרמיטים בסביבה, זה בהחלט סיבה טובה להזמין מדביר לביצוע בדיקה מקיפה וטיפול מתאים.

למה יש לנו ביצים של טרמיטים בבית?

תוהים למה דווקא אצלכם יש ביצים של טרמיטים בבית? בואו נבין את הגורמים שמושכים את הטרמיטים להגיע דווקא למקום מסוים.
כמו שאר החרקים והמזיקים, טרמיטים מחפשים בראש ובראשונה מקורות מזון זמינים. עבור הטרמיטים שניזונים מחומרים מבוססים תאית, בבית רגיל יש שפע של מקורות מזון עבורם כמו רהיטים מעץ, משקופים, דלתות, ספרים ומוצרים מנייר. חלק מהטרמיטים יעדיפו גם לנבור באדמה ולאכול צמחים מתים ושורשים, כל עוד יש תנאי לחות גבוהה וסביבה חשוכה.
אותה סביבה אגב, היא זו שמאפשרת לטרמיטים להרגיש בבית ולבסס את המושבה במקום. המלכה מטילה את הביצים בסביבה מוגנת ולחה, כך שסדקים בקירות, תשתיות עץ פגומות חוסר טיפול והיעדר הדברה מקצועית במקום, בהחלט מושכים אותם.

מה הורג ביצים של טרמיטים?

כדי להרוג ביצים של טרמיטים קודם כל צריך להגיע אליהן, או לפחות לאתר את מיקומן, וזו כבר משימה מאתגרת. הדברת טרמיטים ע"י מדביר מוסמך היא הדרך היחידה לחסל את מושבת הטרמיטים ולהרוג את הביצים שטרם בקעו.
יש מספר חומרים כימיים שרק חברות הדברה יכולות להשתמש בהם, כמו חומרים שמכילים פירתרואידים. בגלל שהטרמיטים מתוחכמים ונוהגים להסתתר היטב, כך גם הביצים שלהם חבויות ונמצאות במקומות שקשה להגיע אליהם.
כדי להרוג את הביצים המדביר ישלב מספר טכניקות ודרכים, כמו איתור מיקום המושבה והביצים, שימוש בחומרי הדברה מתאימים, והחדרת החומר בצורה בטוחה ויעילה למקום המסתור.

איפה בדרך כלל יש ביצי טרמיטים בבית?

להבדיל מחרקים אחרים שנוטים להשאיר אחריהם סימנים גלויים ברחבי הבית, ביצי הטרמיטים נמצאים במקומות חבויים ונסתרים.
הטרמיטים בונים את הקן בתוך תקרות, רצפות, קירות גבס, רהיטים מעץ, משקופים ואפילו בתוך חלונות. את הביצים ניתן למצוא במקומות אלו שמאופיינים בתאית עשירה ולחות גבוהה.
דרך נוספת ופחות נעימה שתעיד על הימצאות ביצי טרמיטים בבית היא נמלים. נמלים הן טורפות טבעיות של טרמיטים, כך שהן מסוגלות לפלוש לקן טרמיטים במטרה לאכול אותם ואת הביצים שלהם. במקרה כזה אין ספק שתצטרכו להזמין מדביר מוסמך בהקדם, גם לחיסול הטרמיטים וכמובן לביצוע הדברת נמלים.

איך נפטרים מביצים של טרמיטים בבית?

ביצים של טרמיטים הם סימן מובהק לכך שיש לכם טרמיטים בבית, ועליכם לטפל בהם בהקדם האפשרי.
הדרך המהירה והיעילה ביותר להיפטר מביצי טרמיטים ומכל מחזור חיי המזיק, היא להזמין חברת הדברה מקצועית, בעלת היתר הדברה המתאים לטיפול בטרמיטים.
מדבירים מוסמכים מסוגלים לאתר את מיקום מושבת הטרמיטים בבית, לא משנה עד כמה הוא נסתר וחבוי. הטיפול חייב להיות ממוקד וקפדני, תוך שימוש בחומרי הדברה ייעודיים והחדרת החומר למקומות הנכונים מבלי לגרום לנזק למבנה.
לסיכום, השמדה של ביצי טרמיטים וטרמיטים באופן כללי היא תהליך מורכב ומאתגר, שלא ניתן לביצוע ללא התערבות של מדביר מקצועי ומיומן.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh