איך בוחרים עורך דין לענייני ירושה?

איך בוחרים עורך דין לענייני ירושה?

עורך דין לענייני ירושה הוא איש מקצוע שלא ממש רוצים לבחור, משום שאף אדם אינו חפץ במוות של אדם קרוב. ובכל זאת, איש מקצוע כזה דרוש במקרים שונים. ישנם לא מעט עורכי דין שעוסקים בנושא עזבונות וצוואות. אבל כיצד בוחרים את הטוב מכולם? כמה דגשים שיש לשים אליהם לב, בהמשך. 

לפני שנמנה את הדגשים השונים, חשוב לדעת כי עורך דין לענייני עיזבון וירושה דרוש בעיקר כאשר הצוואה לא ברורה, במקרים של הותרת עיזבון סבוך או כשיש חילוקי דעות בין יורשים. עורך הדין ידע לנהל את העיזבון, להבהיר נקודות חשובות ולהגיע להסכמים בין היורשים לגבי חלוקת הרכוש. חשוב להיעזר בבעל המקצוע גם במקרה של התנגדות לצוואה  ובכל מקום בו צריך לנהל הליכים משפטיים.

הנה כמה דגשים לבחירת  איש המקצוע הנכון:

מקצועיות – חשוב לבחור רק אנשי מקצוע שמומחים בנושאים של צוואות וירושות ולא לבחור בעורך דין כללי. בחרו אדם מנוסה שמכיר את כל רזי המקצוע, ויודע לפרש את החוק לאורך ולרוחב. בחרו פרקליט מיומן שיכול לספק חלוקה הוגנת בין יורשים, להגיע להסכמים ללא הוצאות כבדות, ובמקרה הצורך להגיש בקשות לבית המשפט.

המלצות – בחרו עורך דין מומלץ לענייני ירושה. קבלו המלצות חיוביות על משפטן שמכיר היטב את התחום ושיש לו ניסיון ספציפי, לדוגמה תיווך בין יורשים, עריכת הסכמים בין יורשים ובני משפחה, אך כזה שגם יודע להגיש תביעות בבית המשפט ולהפריך צוואות שזויפו או שנכתבו באופן לא חוקי.

שירותים – נסו להבין אילו שירותים מציע איש המקצוע. רבים עורכי הדין שמומחים רק באחד מהנושאים הבאים: כתיבת הסכמים, ניהול עיזבון, הגנה או התנגדות לצוואות, ייצוג בבית המשפט, מכירת נכסי עיזבון, מס ירושה ופירוק שיתוף בין יורשים. דאגו לפנות לבעל המקצוע שיתן לכם את מלוא השירותים הנדרשים. כך שתוכלו לקבל קשת שירותים רחבה במקום אחד, כגון יעוץ בנושא מיסוי מקרקעין או אישור נוטריון לתרגום מסמכים לצורך נכסים בחו"ל.

התמחויות – מלבד שירותים מסוגים שונים, חשוב כי משרד עורכי הדין שתבחרו יעסוק גם בתחומי ליטיגציה של משפט אזרחי מסחרי, צוואות וירושות, בנקאות, ודיני מקרקעין, אשר רלבנטיים ביותר לצורך טיפול בתיק ירושה ועיזבון. כך תוכלו ליהנות מעורכי דין מיומנים ומומלצים.

לסיכום, כאשר יש לכם חלק בירושה, או במקרים ששמכם אינו מוזכר בצוואה, או מוזכר  אבל לא באופן או המידה עליה חשבתם – כדאי לבחור עו"ד ונוטריון אשר יאפשר לכם מקסימום שירותים ומקצועיות במחיר נוח. באופן זה תוכלו להיות רגועים שעשיתם את המירב בכול סיטואציה, מורכבת ככול שתהיה.

למידע נוסף בקרו באתר של עו"ד יצחק גולדשטיין.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh