איך כותבים קורות חיים: טיפים למחפשי עבודה

איך כותבים קורות חיים: טיפים למחפשי עבודה

אם אתם מחפשים עבודה חדשה, עליכם יהיה לכתוב קורות חיים. קורות חיים הם מסמך המסכם את ההשכלה, ניסיון העבודה והכישורים שלכם. לרוב זה הדבר הראשון שמעסיק פוטנציאלי יראה, לכן חשוב לעשות על ידי קורות החיים שלכם רושם טוב. הנה כמה טיפים איך לכתוב קורות חיים שיעזרו לכם לבלוט מהקהל.

התאימו את קורות החיים שלכם למשרה

טעות אחת שמחפשי עבודה רבים עושים היא ליצור קורות חיים גנריים שהם משתמשים בהם עבור כל בקשה לעבודה. עם זאת, זו לא אסטרטגיה יעילה. במקום זאת, עליכם להתאים את קורות החיים שלכם לכל משרה שאתם מגישים מועמדות אליה. עיינו בתיאור התפקיד ובאתר האינטרנט של החברה כדי לקבל מושג על מה הם מחפשים במועמד. לאחר מכן, ודאו שקורות החיים שלכם מדגישים את הכישורים והניסיון הרלוונטיים ביותר לתפקיד.

השתמשו במילות מפתח

חברות רבות משתמשות במערכות מעקב אחר מועמדים כדי לסנן קורות חיים עוד לפני שהן מגיעות למגייס אנושי. מערכות אלו מחפשות מילות מפתח ספציפיות התואמות לתיאור התפקיד. כדי להגדיל את הסיכוי שלכם לעבור את מערכת הסינון, עליכם לכלול מילות מפתח בקורות החיים שלכם. השתמשו באותה שפה שבה נעשה שימוש בתיאור התפקיד, וודאו שאתם מציינים תוכנה, כלים או אישורים ספציפיים הנדרשים.

שמרו את זה פשוט ותמציתי

מגייסים ומנהלי עובדים הם אנשים עסוקים, ואין להם זמן לקרוא קורות חיים ארוכים ומסובכים. שמרו את קורות החיים שלכם פשוטים ותמציתיים, והשתמשו בנקודות תבליטים כדי להדגיש את ההישגים והאחריות שלכם. השתמשו בגופן ברור וקל לקריאה, וודאו שיש הרבה שטח לבן בדף.

הדגשו את ההישגים שלכם

כשאתם מפרטים את ניסיון העבודה שלכם, אל תפרטו רק את תחומי האחריות שלכם. במקום זאת, הדגשו את ההישגים שלכם. השתמשו בדוגמאות ספציפיות של פרויקטים שעבדת עליהם, ותארו את התוצאות שהשגתם. לדוגמא, במקום לומר שניהלתם צוות של אנשי מכירות, תגידו שהגדלתם את המכירות ב-25% בחצי שנה.

בצעו הגהה לקורות החיים שלכם

שום דבר לא יכבה מעסיק פוטנציאלי מהר יותר מאשר קורות חיים מלאים בשגיאות הקלדה ושגיאות דקדוק. לפני שאתם שולחים את קורות החיים שלכם, הקפדו לקרוא אותם בקפידה. השתמשו בבודק איות, אך אל תסתמכו עליו לחלוטין. קראו את קורות החיים שלכם בקול רם, ובקשו מחבר או בן משפחה לבדוק אותם גם כן.

כללו מידע רלוונטי בלבד

לבסוף, ודאו שאתם כוללים רק מידע רלוונטי בקורות החיים שלכם. אל תכללו פרטים אישיים, כגון מצבך המשפחתי או התחביבים שלכם. כמו כן, אל תכללו כל עבודה שהייתה לכם אי פעם. במקום זאת, התמקדו בניסיון ובכישורים הרלוונטיים ביותר למשרה שאליה אתה מגיש מועמדות.

לסיכום

 כתיבת קורות חיים יכולה להיות משימה לא פשוטה, אך היא חלק מהותי מתהליך חיפוש העבודה. על ידי התאמת קורות החיים שלכם לכל משרה, שימוש במילות מפתח, שמירה על פשטות ותמציתיות, הדגשת ההישגים שלכם, הגהה קפדנית והכללת מידע רלוונטי בלבד, תוכל ליצור קורות חיים שיעזרו לכם להתבלט מהקהל ולהבחין בפוטנציאל. מעסיקים.

 

עוד בנושא –

ריזומייקר אתר שיסייע לכם ביצירת קורות חיים מקצועיים – https://www.resumake.co.il/

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh