איך לבדל את העסק שלך בכמה שלבים

איך לבדל את העסק שלך בכמה שלבים

יש דבר אחד שמשותף כמעט לכל עסק, בין אם מדובר בחנות פרחים או בית תוכנה, ובין אם מדובר בייעוץ מס או עריכת דין וכן הלאה. כמעט לכל עסק כיום יש הרבה מאוד מתחרים. אי אפשר להיות יותר טובים מכולם, בכל דבר, אבל אפשר בהחלט למשוך את העין של הלקוחות בזכות מושג שנקרא בידול. בגדול, הרעיון הוא ליצור לעסק חזות מיוחדת, בולטת, שמייצגת משהו שבכל זאת שונה מאחרים. הבולטות הזאת מעניקה יתרון תחרותי חשוב, גם בשוק רווי עם מתחרים חזקים. כך תבדל/י את העסק שלך בכמה שלבים.

בידול עסקי וויזואלי מול בידול עסקי קונספטואלי

השלב הראשון בבידול עסקי מתחיל בהבנה, אילו סוגים עקרוניים של בידול קיימים. אפשר לחלק את התחום הזה לשנים. בצד אחד נמצא בידול עסקי וויזואלי. בצד שני נמצא הבידול הקונספטואלי. אפשר כמובן לשלב בין השניים. על מנת להמחיש את העניין, נסביר כי בידול וויזואלי נועד ליצור שונות על המדפים בעיצוב אריזות למשל או על ידי שימוש במוצרי פרסום בולטים ומיוחדים. בידול קונספטואלי נועד לייצר משהו אחר, ברמת החוויה של הלקוח. כעת אפשר להדגים איך ניתן להמשיך מכאן.

בידול על ידי הוגנות ושירות

נניח שאתם פועלים בתחום שלא ידוע במיוחד ברמת ההוגנות או ברמת השירות הגבוהה שבו. אתם יכולים לקבל החלטה אסטרטגית, שאתם תפעלו בצורה אחרת לגמרי. ברגע שתקבעו סטנדרט מיוחד של הוגנות מול הלקוח וסטנדרט מיוחד של רמת שירות גבוהה, הלקוחות ילמדו להעריך את זה מאוד. למעשה, אפילו כאשר ישנם מתחרים שידועים בשירות טוב, אתם עדיין יכולים להעניק שירות מצוין ולחתור להיות טובים יותר, בצורה מובחנת. עובדים מחייכים, שקיפות בהתנהלות מול כל לקוח, אלה דברים שיגרמו לכם לבלוט לאורך זמן. מוניטין מהסוג הזה לוקח זמן לבנות, אך ההצלחה מתורגמת לשיפור בהכנסות, לאורך זמן.

בידול על ידי חדשנות ויצירתיות וערכים נוספים

ישנם עסקים שזקוקים למשהו מסוג אחר או נוסף. לכן, השלב הבא הוא להגדיר למה אתם מתחברים מתוך ערכים כגון חדשנות, יצירתיות, יוזמה. מובן שאפשר לבדל עסקים מסוימים על ידי עיצוב חלון ראווה מיוחד. ניתן להזמין לעובדים שלכם (כגון טכנאים או נציגי שירות) מדים ייצוגיים. אבל ברובד עמוק יותר, אפשר לשים דגש על ערכים מהותיים ועמוקים. אם אתם שמים את החדשנות בקדמת הבמה, הקפידו לפרסם את החדשנות, בצורה מקוונת ובזירות שונות. אם אתם מקדמים ערך ובידול של יצירתיות, הראו את המוזה שלכם או של הפרסומאים שלכם, גם אונליין וגם אופליין.

מה שחשוב להבין בסופו של דבר, זה שבידול עובד טוב, כאשר יש מאחוריו תוכן אמיתי. נסו לשלב בין מיתוג ובידול בתדמית ובפרסום לבין בידול ברמת הערכים והחוויה שאתם מספקים ללקוחות. ההצלחה תיפול בחלקכם, גם בשוק תחרותי.

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh