איך לבחור מגשר – חיפה והסביבה

איך לבחור מגשר – חיפה והסביבה

מגשר הינו אדם המשמש בתור צד שלישי ניטרלי, אליו פונים שני צדדים או יותר המעורבים בסכסוך משפטי בפרט או בסכסוך בכלל. תפקיד המגשר הוא לאפשר תקשורת בין הצדדים, ולסייע להם לזהות ולהבין מה הם האינטרסים והחששות של כל אחד מהם. לבסוף, המגשר יסייע לצדדים להגיע לפתרון הסכסוך באופן שיהיה מקובל על כולם, וזאת על ידי הצעת אפשרויות שונות שבהן יילקחו בחשבון מגוון האינטרסים שעל השולחן.

המגשר, כשמו כן הוא, מהווה גשר בין שני צדדים או יותר שלא מצליחים לקיים ביניהם שיח ומשא ומתן באופן מוצלח דיו. בעזרת כישורים וכלים שרכש המגשר בהכשרתו ובניסיונו המקצועי – יסייע המגשר לצדדים לסיים את הסכסוך ביניהם, כך שלא יהיה צורך להמשיך את הדיון בבית המשפט.

 

באילו מצבים יעלה הצורך במגשר?

גישור יוכל לסייע בכל מצב שבו קיים סכסוך, והצדדים מעוניינים להגיע לפתרון שיהיה מקובל על כולם ושייתן את התוצאה הטובה ביותר שניתן להשיג בסיטואציה עבור כל אחד מהצדדים, וזאת מחוץ למערכת המשפט.

למשל, מגשר יוכל לסייע בסכסוכי גירושין, בכך שיעזור לזוגות לנהל משא ומתן בנושאים המהווים מחלוקת ביניהם, כמו משמורות ילדים, חלוקת רכוש ומזונות. גם מחלוקות במקום העבודה יכולות להיפתר בעזרת מגשר, וכך גם מחלוקות בין צדדים שהתקשרו בחוזה והתעוררה מחלוקת ביניהם לגבי פרט או סעיף מסוים בחוזה. דוגמא נוספת היא גישור בתביעות בגין נזקי גוף, על ידי סיוע בניהול משא ומתן להגעה להסדר פיצויים.

 

מהם היתרונות בפנייה למגשר?

ישנם יתרונות רבים לפנייה לגישור, ומדובר באמצעי ליישוב סכסוכים שהופך לרווח יותר ויותר בשנים האחרונות. פנייה למגשר יכולה לחסוך עלויות רבות שהיו משולמות אם ההליך היה מתנהל בתוך כותלי בית המשפט: כמו אגרות, שכר טרחה לעורכי דין ותשלומי הוצאות.

בנוסף, גישור הוא הליך גמיש יותר, שמטרתו לסייע לצדדים לעבוד יחד במטרה למצוא פתרונות יצירתיים לסכסוך שלהם. בבית המשפט, הפתרונות יהיו לרוב נוקשים יותר, ובדרך כלל השופט יכריע לטובת אחד הצדדים, כך שלעיתים מדובר ב"הכל או כלום". בגישור לעומת זאת, קיים רצון טוב של הצדדים ושל המגשר להגיע לפתרון מיטבי עבור שני הצדדים, כך שלכל אחד מהם יהיה רווח מסוים.

 

מה כדאי לקחת בחשבון בעת בחירת מגשר?

ישנם כמה שיקולים שכדאי לקחת בחשבון כאשר אתם מעוניינים לפנות למגשר. ראשית, הליך גישור אינו נפתר לרוב בפגישה אחת, ולעיתים נדרש להגיע לכמה פגישות, ולעבור תהליך מסוים. לכן, כדאי לפנות למגשר במקום הקרוב לביתכם. למשל, אם אתם גרים בצפון ומחפשים מגשר  חיפה והסביבה יכולה להיות מקום טוב עבורכם.

שנית, כדאי לפנות למגשר בעל ניסיון בתחום של הסכסוך שלכם, בין אם מדובר בסכסוך במקום עבודה, סכסוך על חוזה או סכסוך גירושין. שלישית, ההכשרה וההסמכה של המגשר חשובות ביותר, ויש לוודא כי יש לו את ההסמכות המתאימות למילוי התפקיד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh