איך לבחור נכון יועץ משכנתאות מומלץ?

איך לבחור נכון יועץ משכנתאות מומלץ?

קניית דירה או כל נכס אחר היא משימה מאתגרת במיוחד, ולא רק בגלל סכומי הכסף העצומים הנדרשים לצורך זה אחרי יותר מעשור של עליות מחירים משמעותיות. אחת הסיבות העיקריות לכך היא שמחיר הנכס הוא עדיין לא העלות הסופית של העסקה: מאחר שאין כמעט סיכוי לרכוש נכס בלי משכנתא, העלות של ההלוואה ארוכת הטווח מתווספת לסכום המשולם לקבלן או לבעל הנכס כשמדובר על דירה יד שנייה. בעידן שבו המשכנתא הממוצעת כבר מגיעה למיליון ₪, גם העלות שלה באופן טבעי מטפסת – וכדי לא לייקר את העסקה יתר על המידה כדאי מאוד לפנות אל יועץ משכנתאות מומלץ. בעמוד זה תמצאו דגשים שיעזרו לכם לאתר את איש המקצוע הנכון, ובעזרתו למצוא משכנתא אופטימלית.

ניסיון

המפתח הראשון לבחירה מבין כל יועצי המשכנתאות הרבים שפועלים בארץ הוא הניסיון. כמו ברוב התחומים, גם בעולם המשכנתאות יש לוותק משקל נכבד ביכולת לספק את השירות הטוב ביותר האפשרי, ואת הייעוץ המועיל ביותר שיש. הוותק מעיד גם על כך שאותו יועץ כבר עזר ללקוחות רבים למצוא משכנתא אופטימלית, וזו בעצם המהות של יועץ משכנתאות מומלץ – יועץ שיש מי שישמח להמליץ עליו.

זמינות

איכות חיונית נוספת של יועצי משכנתאות מומלצים היא הזמינות. תהליך לקיחת המשכנתא עלול להיות גם כך ארוך ומסורבל בגלל ההתנהלות מול הבנקים, ואם היועץ לא יהיה זמין מספיק עבורכם, התוצאה עלולה להיות עיכובים מיותרים ואפילו סיכון עסקת המקרקעין שעבורה נלקחת המשכנתא. יועץ משכנתאות מומלץ יודע גם להיות יסודי מאוד, וגם להתנהל ביעילות – ולכן להיות זמין עבור לקוחותיו בכל נקודת זמן שבה הם זקוקים לשירותיו.

קשב

חשוב להדגיש כי השירות של יועצי המשכנאות נתפש אולי כטכני, אבל בפועל הוא מחייב גם קשב רב. אמנם בסופו של דבר התוצר של הייעוץ הוא תמהיל של מסלולי משכנתאות שונים עם תקופת ההחזר המומלצת לכל מסלול וכן בחירה בבנק שמעניק את התנאים הטובים ביותר על בסיס אותו תמהיל שנבחר – אבל יש חשיבות רבה גם להעדפות ולרצונות של האדם שלוקח את המשכנתא. כך למשל אנשים זהירים זקוקים למסלול שבו שינויים בשוק ההון (כמו למשל עליית הריבית) לא ישפיעו באופן דרסטי על המשכנתא, בעוד אנשים אחרים שמוכנים להסתכן מעט יותר ישלמו ריבית נמוכה יותר במסלול שכן יש בו סיכון מסוים. הקשב מאפשר ליועץ המשכנתאות להבין גם מהן תקופות ההחזר הנכונות בהתאם להתפתחויות בחיי לוקחי המשכנתא.

יועץ משכנתאות מומלץ שעובד עבורכם

ההמלצה החשובה ביותר היא לבחור יועץ משכנתאות מומלץ שעובד עבורכם. כלומר, לא להסתפק ביועץ שעובד בבנק – גם אם הוא זמין, קשוב, מנוסה ובקיא. רק איש מקצוע שמקבל מכם שכר עבור הייעוץ יתנהל אך ורק על סמך האינטרסים שלכם, ויעזור לכם לקבל את המשכנתא הטובה ביותר מבחינתכם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh