איך לספר מבלי להישבר!

איך לספר מבלי להישבר!

זהו, הגיע הרגע, הגיע הרגע ממנו חששתם מן ההתחלה, השלב בו עליכם לספר לילדים שאתם מתגרשים. אתם מתלבטים איך לעשות את זה, איך להוציא את המילים האלה שישברו להם לא רק את הבית והחלום של המשפחה המושלמת, אלא גם את הלב.

תהליך גירושים, הן ההחלטה והן מה שקורה לאחר מכן אינם עניין של מה בכך, זה דורש תעצומות נפש והרבה מאוד משאבים של זמן וכסף. כדי לא לפגוע בילדים יש לשתף אותם בהתאם לגילם ולהבנתם בהחלטה ובמה שעומד להתרחש, עד כמה שניתן לצפות ולתכנן.

אך עוד טרם השיחה עמם, הדבר הראשון שעליכם להפנים הוא, שגירושים זה לא סוף העולם. אולי זו סופה של אהבה, מערכת יחסים זוגית ופירוק של הבית כפי שבניתם והכרתם. ואולי אתם מתגרשים זו מזה אבל מערכת היחסים עם הילדים תישאר לנצח ובני הזוג תמיד יהיו ההורים של הילדים המשותפים, לטוב ולרע, עדיף לטוב.

על מנת להעביר את המסרים הנכונים לילדים בטון הנכון ובסיטואציה המתאימה מומלץ להגיע לסדנה חד פעמית להורים, הדרכה שתעסוק בכל החששות, דילמות, פחדים והתמודדויות שיש לזוגות גרושים אל מול הילדים. בקבוצה יעלו שאלות שמטרידות הורים לילדים בכל הגילאים, טכניקות להתמודד עם העצב הגדול, עם המשבר ועם העובדה שהילדים חווים אבדן ושברו של חלום. אותה סדנה חד פעמית להורים תעניק משענת של ידע, כלים ותובנות להתמודדויות המאתגרות והרגישות.

הסדנה תעסוק בכלים של תקשורת מקרבת בין ההורים ובין עצמם גם במציאות החדשה והדברור של הסיטואציה לילדים. עידוד לתקשורת הדדית בה הילד יכול לשאול הכל גם שאלות קשות, ללא ביטול או זלזול בדבריו.

ללא ספק, נדרשת הכלה מלאה של הילדים והשאלות שלהם, שגם אם אין על הכל מענה, לפחות הם ידעו שהם לא נותרים מאחור, אמנם אין להם SAY בקביעת העובדה, אבל רואים אותם ואת הצרכים שלהם ויש להם תפקיד חשוב ומרכזי בבנייתה של מציאות חדשה, משפחה במודל חדש ושני בתים אוהבים ומכילים הנמצאים שם עבורם ויהי מה.

הילדים חייבים להבין ללא צל של ספק או שמץ של פקפוק שההורים לא מתגרשים מהם וכמובן שהם לא הסיבה לפרידה. הדברים חייבים להיאמר באופן גלוי ולא להגיע ברמזים או משפטים חלקיים. ככל שהתקשורת תהיה ברורה וישירה כך הפחדים והסרט שהילדים יכנסו אליו יהיו קלים יותר להתמודדות.

חשוב גם להיות מוכנים לכך שהם יחוו רגעי משבר בשל הפרידה, עצבות עמוקה או ניסיון לפרוץ גבולות ובוודאות גם ינצלו את המציאות החדשה להשגת בנפיט אישי ומילוי רצונותיהם תוך מניפולציות רגשיות בשני הצדדים.

אבל חשוב לשמור על קו פעולה ותגובה אחיד בשני הבתים, כאשר הילדים רואים שלמרות הפרידה ההורים אינם מדברים בשני קולות ונמצאים בהורות מאוחדת מולם, הם מבינים שאולי ההורים באמת הפסיקו לאהוב אחד את השנייה, אבל הם ממש לא הפסיקו לאהוב או לדאוג להם.

כל זאת ועוד מומלץ להבין כבר בשלב הראשוני וגם סדנה חד פעמית להורים תעניק את כל הידע הזה ועוד, ההורים מגיעים למרחב בטוח להביע את עצמם ולקבל כלים להתמודד עם המצב החדש וההורות החדשה והמאתרת שניצבת בפניהם, בכל תהליך הגירושים וגם לאחריו.

תמונה: פיקסלס

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh