איך מגדלים סחלב – טיפים לגידול אופטימלי

איך מגדלים סחלב – טיפים לגידול אופטימלי

הסחלב הוא אחד הצמחים היפים שאי אפשר להתעלם מהפריחה האקזוטית שלו. מבין כל הזנים וההכלאות, ישנם סחלבים שבכלל לא יצליחו לפרוח בגידול ביתי, אך יש עשרות שיכולים להעניק פריחה מושלמת ובתנאי שהם יקבלו את התנאים המתאימים.

התייעצנו עם מומחי גידול פרחים במשתלת "הסחלב" כדי לדעת איך לגדל סחלב בהצלחה. להלן מספר טיפים לגידול אופטימלי של הסחלב. כבונוס נוסף, אתם מוזמנים ללחץ כאן לחצו ולקבל טיפים לשמירת אורח חיי הפרח באופן כללי.

קניית הסחלב המתאים ביותר לגידול

כדי לגדל סחלב בצורה מוצלחת וליהנות מהיופי והקסם שלו חשוב קודם כל לקנות את האחד המתאים ביותר לגידול. בתוך כך יש לוודא מראש כי הזן יכול לחיות באקלים הנוכחי ובנוסף, לבחור סחלב בוגר ככל האפשר ורצוי אחד שנמצא בפריחה כרגע. קל יותר לדעת למה לצפות כאשר הסחלב כבר צומח וברור איך ייראו הפרחים שלו.

העברה לכלי הקיבול הנכון

הסחלב מגיע בדרך כלל בתוך עציץ. יכול להיות שעציץ הפלסטיק יהיה בתוכו וחשוב להוציא אותו ממנו אל כלי גדול ומתאים. כלי סגור עלול ליצור סביבה לחה מדי ובעת ההעברה לכלי הקיבול החדש יש להוציא את הסחלב בעדינות עם השורשים, לשטוף אותם בכיור כדי להוציא את כל האדמה ממנו ולבסוף לנער כדי שעודפי המים ירדו ממנו. ברגע שהוא מוכן אפשר להכניס אותו לכלי חדש עם חורים לניקוז המים בהשקיה הבאה וכמובן, לכסות אותו באדמה איכותית.

הקפדה על תאורה מתאימה

הסחלב זקוק לתאורה במידה המתאימה עבורו. המיקום הטוב ביותר עבורו הוא באזור מואר אך לא שמש ישירה כאשר ככל שהתאורה טבעית יותר כך עדיף. מעבר לכך, כדאי לדעת כי ככל שעלי הסחלב בשרניים יותר כך הוא זקוק לכמות גדולה יותר של אור. כדאי לשים את הסחלב במקום בו קרני השמש נכנסים לבית באופן טבעי וככל שהוא יקבל יותר אור כך אפשר לצפות ליותר גלי פריחה לאורך השנה.

השקיית הסחלב כך שיקבל את התנאים האופטימליים

רוב הסחלבים יכולים להתמודד טוב יותר עם מחסור במים מאשר עודף השקיה. הסחלב סובל מסביבה לחה יתר על המידה והוא חייב להיות בסביבה בה ישנה זרימת אוויר כך שמי ההשקיה יתנקזו ממנו במהירות. מכאן חשוב להבין כי לא רק מידת ההשקיה חשובה אלא הכלי בו נמצא הסחלב כשהוא צריך להיות עם חורי ניקוז. לרוב, השקיה פעם בשבוע תספיק כשעדיף להשתמש במי מזגנים ובימים חמים בקוביות קרח.

שמירה על טמפרטורה נכונה

הסחלב אוהב שהטמפרטורה מתאימה לגדילה שלו. הוא סובל מהחום ולכן יש להרחיק אותו משמש ישירה, תנורים וכל מכשיר אחר שמפזר חום. כמו כן יש להימנע מאוויר יבש ורוח ולכן יש להימנע מהנחה שלו מתחת למזגן או מאוורר. ככל האפשר, רצוי לשים את הסחלב באזור מוגן, נעים, ללא שמש ישירה וחמה וללא מיזוג או רוח. אם ישנו מקום במרפסת שעונה על הגדרה זו, גם הוא יכול להתאים.

דישון המתאים לסחלב

בעת העברת הסחלב לכלי המתאים יש להקפיד על מצע אופטימלי, כזה שיעניק לו חומרים מזינים. לאחר מכן יש להשתמש בדשן רק כאשר הסחלב בצמיחה פעילה. מומלץ להתייעץ עם המשתלה בנוגע לדשן המתאים לסחלב ולאחר מכן להקפיד להשתמש בו בזמן המתאים. אין צורך להעמיס עליו בפעולת הדישון כשלרוב בחורף הוא בקושי יזדקק לדשן חדש. כמו כן, יש לבקש מהמשתלה דשן המיועד לסחלב ואפשר להתייעץ בנוגע לאופן ותדירות השימוש.

הסרת פרחים יבשים

הסרת פרחים, עלים וגבעולים יבשים מומלצת בטיפוח כל צמח וכך גם בסחלב. יש לשים לב לפני ההסרה כי החלק יבש לחלוטין ורק אז להשתמש במספריים או מזמרה כדי לחתוך את החלק היבש ולהרחיק אותו. יש להימנע מתלישה של החלק היבש באופן שעלול לפגוע בסחלב. אין צורך לחשוש מכך אלא פשוט להשתמש בכלים המתאימים לטיפוח הצמח.

פריחת הסחלב

פריחת הסחלב משתנה בין הזנים וכן בין הצמחים השונים באותו הזן. החדשות הטובות הן שסחלבים בוגרים נוטים לפרוח לאורך זמן אבל הפריחה של הצעירים יכולה להיות קצרה או בכלל לא להתקיים. חשוב מאד להיאזר בסבלנות ולהמשיך לטפח את הסחלב עד שיגדל ויעניק את מלוא יופיו. הסחלב לא דורש התעסקות רבה מדי אך יש לטפל בו כראוי ולאחר הפריחה לקטום את גבעול הפריחה במרחק של כשלושה סנטימטרים מהבסיס כדי להבטיח את המשך הצמיחה שלו בעונות הבאות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh