איך נפטרים מתולעי עץ?

  איך נפטרים מתולעי עץ?

סובלים מתולעי עץ ומעוניינים בהדברה? הנה כל מה שצריך לדעת

תולעי העץ הן בעיה חמורה ביותר, אשר מסכנת מבנים ועצים רבים במדינה. הן מגיעות ממש לכל מקום, כאשר ניתן למצוא בארץ אינספור מקרים של עצים ורהיטים אשר נפגעו מהתולעים. תופעה זו, בנוסף להיותה נזק כלכלי וחומרי משמעותי, היא גם מסוכנת ביותר, ולכן חשוב מאוד לטפל בה בשלב מוקדם. אז איך עושים זאת? כל המידע בכתבה שלפניכם.

יש מספר שיטות מקובלות להדברת תולעי עץ. תחילה, רבים מעוניינים להשתמש בשיטות מיושנות יחסית, כגון ריסוס, אך ברוב המקרים זה לא יוביל לתוצאות הרצויות. זאת, מכיוון שתולעי העץ נמצאות עמוק בתוך העץ, אך הריסוס לא מגיע לעומקו, וכך לא פוגע בהן. לכן, קשה עד מאוד להיפטר מתולעי העץ באופן עצמאי, ובמקרים רבים נדרש איש מקצוע.

איוד בגז

השיטה המקובלת והנפוצה ביותר, במסגרת האיוד חושפים את התולעים לגז קוטל חרקים. הגז חודר עמוק אל תוך העץ, ולכן יעיל בהחלט נגד התולעים השונות, כשהמדבירים השונים מדווחים על מאה אחוז הצלחה בקטילת כל התולעים. ברוב המקרים, כשמדובר ברהיט בודד, הוא יובל אל מקום חברת ההדברה, אשר תבצע את התהליך בחדר המיועד לאיוד. לרוב, הליך האיוד ייקח בין עשרה ימים לשבועיים, בין לקיחת הרהיט ועד חזרתו ללא תולעים כלל.

עם זאת, במקרה שבו מזוהות תולעי עץ במשקופים או בחללים העשויים מעץ, האיוד יוכל להתבצע רק בביתכם. לכן, תידרשו לאטום את החדר ולהימנע מכניסה אליו במשך עשרה ימים, עד להשלמת התהליך. חשוב ביותר לציין כי נדרש רישיון מיוחד עבור ביצוע איוד. לכן, כשאתם מזמינים מדביר, וודאו היטב כי הוא מחזיק ברישיון הרלבנטי מהמשרד להגנת הסביבה.

הקפאה וטיפול בחום

שיטות נוספות כנגד תולעי העץ כרוכות בחשיפתן לתנאי מזג אוויר קיצוניים- טיפול בחום או בהקפאה. שיטת ההקפאה רושמת גם היא יעילות מושלמת, אך בהשוואה לאיוד היא יקרה יותר. בנוסף, שיטת ההקפאה לרוב לוקחת שלושה שבועות, כך שהיא משמעותית פחות נפוצה.

שיטת הטיפול בחום היא גם יעילה ביותר, אך אינה מתבצעת על ידי מדבירים. במסגרת שיטה זו, חושפים את הרהיט לחום גבוה יחסית, תוך שמוודאים כי לא פוגעים בו. הטיפול בחום מתבצע על ידי יצרני רהיטים, בעיקר במפעלים ואצל ספקי עץ.

בין אם רהיטי העץ שלכם הותקפו על ידי יקרונית הרהיטים, לינוקסיה או כל תולעת אחרת, חשוב ביותר לטפל בהם כמה שיותר מהר. כל דחייה עלולה לסבך מאוד את ההדברה ולגרום לנזק בלתי הפיך לרהיט. בנוסף, במקרה של משקופים, קורות ובתי עץ, תולעי העץ עלולות לגרום לסכנה גדולה ליציבות הבית. לכן, יש משמעות גדולה לזיהוי מוקדם וטיפול יעיל במוקד הבעיה במקרים אלה.

קרדיט: freepik

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh