איך תמצאו את הפסיכולוג המומלץ עבורכם בקלות

איך תמצאו את הפסיכולוג המומלץ עבורכם בקלות

מאת צוות מומחי אתר www.t.co.il

לא מעט אנשים, גברים ונשים, צעירים ומבוגרים, בסיטואציות שונות בחיים, פונים אל פסיכולוגים על מנת לעבור טיפול ולקבל עזרה. אם בעבר, היה נהוג להתייחס לטיפול פסיכולוגי בצורה שלילית, והרבה פעמים היתה תדמית לא טובה על אנשים שפנו לסוג כזה של טיפול, היום זה כבר להיות מאוד שכיח, עד כדי כך שנדמה שרוב האנשים פונים לטיפול ורק מעטים מהם מעדיפים שלא.

טיפול פסיכולוגי יש לו מטרות שונות. בניגוד למה שאנשים שלא עברו טיפול מעולם נוטים לחשוב, הטיפול לא מיועד לספק פתרונות מיידים והוא גם לא אמור להסביר או לתת הוראות איך להיות שמחים ומאושרים. טיפול פסיכולוגי נועד לעזור לנו להתמודד עם קשיים שאנחנו חווים בחיים, בין אם אלו קשיים שנוצרו בזמן הווה, או קשיים שנובעים מטראומות ואירועים שחווינו בעבר.

על מנת שהטיפול יצליח, אנחנו צריכים לרצות בכך, כלומר, אנחנו צריכים להיות מוכנים להיפתח, לספר את כל מה שעובר עלינו, להיות מוכנים לשמוע דברים לא בהכרח נעימים, ויש שיאמרו, בשביל שהטיפול יצליח, אנחנו צריכים להיות מוכנים להתפלש בנפש שלנו, גם אם זה לא נעים, קל ומעלה זיכרונות כואבים.

זה לא תלוי רק בנו

אך הצלחת הטיפול לא תלויה רק בנו. בשביל שהטיפול יצליח, אנחנו צריכים לפנות אל פסיכולוג מומלץ, מנוסה ומקצועי שאנחנו יכולים לסמוך עליו. פסיכולוג שאנחנו יכולים לפתוח בפניו והוא יכול להבין אותנו, לראות את הצדדים השונים שיש בנו, להבין מה עובר עלינו ולדעת להציג לנו שיקוף נאמן של הדברים.

כל מי שמחפש פסיכולוג ברחובות, תל אביב, ירושלים או בכל יישוב אחר, לא יתקשה למצוא רשימה ארוכה של פסיכולוגים שמעניקים טיפולים בצורות שונות. צריך לומר, אנחנו מדברים במאמר זה על פסיכולוג נפשי, אך יש סוגים שונים של פסיכולוגים אשר מתמחים במסלולי טיפול מגוונים. החל מפסיכולוג תעסוקתי, פסיכולוג ספורט ועוד. גם בתוך התחום של פסיכולוג נפש, יש תחומים שונים, בין אם זה ילדים ובני נוער, מבוגרים, הלומי קרב ועוד.

בכל מקרה חשוב לבחור פסיכולוג שאנחנו יכולים לסמוך עליו, אדם שאנחנו מרגישים שיש לנו שפה משותפת איתו והוא יכול לראות את מה שאנחנו עוברים ולעזור לנו להתמודד עם הבעיה בצורה טובה דרך שיחות, בין אם זה פעם בשבוע ובין אם זה בתדירות אחרת.

לפני שנסביר מעט על הטיפול עצמו, חשוב להדגיש שלוש נקודות מהותיות:

ראשית, אין גיל לטיפול פסיכולוגי. בכל שלב ושלב אפשר לעבור טיפול. יש אנשים שהתחילו אותו בגיל הנעורים, ויש מי שפונה לטיפול גם אחרי שהוא יצא לפנסיה. בכל עת שיש צורך, מומלץ לפנות לאפיק זה.

שנית, אין הגדרה מתי טיפול מתחיל ומתי הוא מסתיים. בהחלט ייתכן שהטיפול יימשך שנים, אך גם ייתכן שנרגיש אחרי זמן קצר, שזה מספיק לנו ואנחנו יכולים להמשיך הלאה.

שלישית, לכל אחד יש הגדרה מה זה טיפול מוצלח בשבילו, אך להבדיל מטיפול רפואי רגיל, אין הגדרה מדעית קבועה. ההגדרה היא תלוי מטופל ותלוי מה שהוא חווה, עובר ועד כמה הוא מרגיש שהטיפול עזר לו. לכן גם אין הגדרות זמן ברורות לטיפול פסיכולוגי.

כיצד הטיפול מתבצע

בעיקרון, טיפול מתבצע דרך שיחות פנים אל פנים (היום אפשר גם לקיים אותן בזום), כאשר במשך 45-50 דקות, מדברים עם הפסיכולוג, על דברים אישיים ומנסים לפשט אותם, להתייחס אליהם, בהקשר לעבר, לאירועים שמשפיעים על המטופל, חיי היום יום או כל דבר אשר יכול להשפיע עליו ועל דרך ההתמודדות שלו.

צילום: freepik

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh