אימון אישי נוער עם הפרעת קשב וריכוז – דרך טבעית ויעילה שמשנה חיים

אימון אישי נוער עם הפרעת קשב וריכוז – דרך טבעית ויעילה שמשנה חיים

נערים ונערות אשר סובלים מבעיות קשב וריכוז מגיעים לעיתים למצב זה בגילם המתבגר, כיוון שהם לא טופלו באופן הראוי בילדותם. אולי זה קרה כיוון שלא מצאו מטפלים טובים, או שהתחילו תהליכים ולא הייתה התקדמות, או כל סיבה אחרת. יש מקרים שבהם הילדים לא טופלו כלל בצעירותם ואחרים שקיבלו טיפולים תרופתיים.

בכל המקרים הללו הבעיה נותרה בעינה והיא לוותה את הילדים לאורך כל הדרך. יש מצבים שבהם בגיל ההתבגרות מנסים בני המשפחה למצוא פתרונות ראויים והעדיפות היא לבצע זאת בדרך של שיתוף פעולה ובאופן טבעי.

חיי היום יום של המתבגרים

ההתנהגות שלהם היא שונה מהנורמה עקב הבעיה של קשב וריכוז ופעלתנות יתר, יוצרת השלכות בחיי היום יום. יש להם מעט חברים אם בכלל, המצב בבית הוא נפיץ והם רבים עם האחים ועם ההורים, יש לבם בעיה חמורה בדימוי העצמי שלהם ורמת הביטחון העצמי שלהם היא ירודה.

אופציות של טיפולים אפקטיביים

אחת האופציות המוצלחות כדי לסייע לבני הנוער היא באמצעות אימון קשב וריכוז. טיפול טבעי זה שונה מטיפולים אחרים שבהם בני הנוער התנסו בעבר וזאת עקב קו החשיבה שהוא שונה. הטיפול מתמקד בכל מה שקורה כאן ועכשיו וזונח זנבות ממקרים אשר קרו בעבר. מדובר בטיפול שהוא קצר ומתרחש לאורכם של כמה טיפולים בלבד כך שהוא לא מעיק עליהם.

המטפל מתאים את שיטת הטיפול למצב הספציפי של המטופל והתוכנית מותאמת להתנהלות שמאפיינת אותו כמו חוסר סבלנות, אי שקט, נטייה לשעמום ועוד.

את קו החשיבה לגבי הטיפול קובעים יחד המטפל והמטופל. העובדה שיש לו מה לומר והוא מביע את הרצונות שלו לגבי הטיפול ולגבי מה שחשוב לו להשיג באמצעות הטיפול, סוללים דרך חדשה ומשותפת. כך במהלך השיחות הוא מקבל כלים שיסייעו לו מאד בהתמודדות במצבים שונים. אותם כלים יכולים לעזור לו בסוגים רבים של מצבים כיוון שזו שיטה אחת וזהה.

צועדים קדימה עם המטופל

במהלך האימון יבוצעו כמה מהלכים כמו לדוגמה, תרגול של דפוסי פעולה חדשים, שיטת ההתמודדות באמצעות הכלים החדשים, ביצוע של מטלות אישיות ועמידה ביעדים הללו. שיפור הדימוי העצמי באמצעות חיזוק היכולות שלו כך שיאמין במסוגלות שלו. עידוד של החוזקות שלו והדגשה של החיובי שלו תוך הדחקת השלילי. למידה של התחברות לבני נוער אחרים כדי לקדם קשרים חברתיים ועוד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh