אין לכם גינה? אלי בריכה לגג יכולה להיות אופציה?

אין לכם גינה? אלי בריכה לגג יכולה להיות אופציה?

אם אתם גרים בשכונה שלרוב הבתים בה, כולל לבית שלכם, אין חצר או גינה, ואתם כל כך קרובים לשכנים שלכם, עד שאתם יכולים כמעט לגעת בהם בהושטת יד דרך החלון, אבל אתם עדיין רוצים לבלות את ימי ולילות הקיץ בבריכה בגודל מלא, יתכן שיש לכם אפשרות להתקין בריכה לגג.

מאמר זה מסביר את הגורמים הייחודיים שתצטרכו לקחת בחשבון בבניית בריכה לגג, ואיך תוכלו להחליט אם זו אפשרות טובה לבית שלכם.

אילו שיקולים מיוחדים מלווים הקמת בריכה לגג?

במובנים רבים, בריכה לגג אינה שונה מבריכה שמותקנת על הקרקע. תוכלו לבחור בין מספר גדלים, צורות וחומרים, אבל קיימים כמה הבדלים עיקריים שיש לזכור כאשר בוחנים בנייה של בריכת גג. השיקול הראשון הוא לחץ מים. בכל הבריכות יש משאבות ומסננים שמסייעים בהזרמת מים לבריכה ובהסרת פסולת.

יחד עם זאת, כאשר בריכה ממוקמת על הגג, תזדקקו ללחץ הידראולי נוסף על מנת לכפות מים אלו מעלה מהצנרת הפנימית. הלחץ יכול להגיע ממשאבה כבדה שמותקנת בתוך הבית שלכם או בחלל הגג שבין אזור המגורים לגג. הקפדה על מצב בו למשאבת הבריכה שלכם יש מספיק לחץ כדי לשמור על זרימת המים, יכולה למנוע מהמים לזרום חזרה לצינורות ולגרם לנזילה.

השיקול השני שחשוב לקחת בחשבון הוא משקל

לבריכות שממוקמות על האדמה, משקל המים ומשקל הבריכה אינם מהווים בעיה אלא אם כן הבריכה בנויה על קרקע רופפת או שאינה יציבה.

אבל בבניית בריכה לגג, משקל המים יכול להיות כבד במיוחד, מה שבדרך כלל אומר שיש צורך להשתמש בבריכת נירוסטה או פיברגלס במקום בטון כבד הרבה יותר, על מנת למנוע עומס רב מדי על גג הבית.

האם בריכה לגג מתאימה לביתכם?

אם אתם שוקלים ברצינות לבנות בריכה לגג, תרצו להבין כמה נושאים לפני שתתקשרו לחברה שמתמחה בבניית מערכות לספא וג'קוזי לחללים חיצוניים לקבלת הצעת מחיר. הנושא הראשון הוא מסגור הבית.

כדי לבנות בריכה מעל בית מגורים, צריך להיות מסגור הולם כדי שהמשקל של הבריכה יועבר לקירות העומסים, וקירות אלה חייבים להיות חזקים מספיק על מנת לתמוך לא רק בבית, אלא גם בתוספת משקל הבריכה במילוי עד אפס מקום.

התקנת בריכה לגג על משטח שמתאים להכלת נזילה

אם חלק מהמרכיבים של הבריכה מתקלקל או נשבר, או שצינור מתפוצץ, הדבר האחרון שתרצו הוא דליפת מים דרך תקרת חדר השינה או המטבח שלכם.

אם יש מקם להתקין סוג של בידוד גומי מוצק עמיד למים בין התקרה לקורות התמיכה וקרקעית הבריכה שלכם, תוכלו למנוע בעיות פוטנציאליות רבות.

בשורה התחתונה, בריכה לגג יכולה להיות הבחירה המושלמת למתחם ספא מעל ביתכם

בריכה לגג ובניית מתחם ספא הם אפשרויות אידיאליות לאנשים שאין להם גינה או חצר, ואנשי מקצוע שמתמחים בהקמת מבני ספא ביתיים חיצוניים, יתכננו ויבנו את מתחם הספא הביתי המושלם שלכם, בעיצוב בהתאמה אישית, עם עמידות ויופי קבועים, כך שתוכלו ליהנות משהות מרגיעה מחוץ לבית גם אם אין לכם גינה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh