איפה הכי כדאי ללמוד קלינאות תקשורת?

איפה הכי כדאי ללמוד קלינאות תקשורת?

כשחושבים על איפה ללמוד מקצוע מסוים בדרך כלל מתחשבים בכמה משתנים שישפיעו על אופן הלימודים שלכם, הנוחות שלכם והיכולת שלכם לעמוד בזה. לרוב אחד משלבי הסינון הראשוניים הוא תנאי הקבלה למוסד והאם בכלל תוכלו לעמוד בהם או להיבחר מבין המועמדים השונים. בחירת מוסד הלימוד תשפיע באופן ישיר על ההצלחה שלכם ומאוד חשוב לקבל את ההחלטה הנכונה ולהתחשב בכל הפרמטרים הנכונים לבחירת מוסד לימודים. למזלכם ריכזנו כאן את כל מה שחשוב לדעת לפני שבוחרים מוסד לימודים.

תנאי קבלה של המוסדות

כיום בעקבות הביקוש הרב לאנשי מקצוע בתחום, יותר ויותר אנשים פונים ללימודי קלינאות תקשורת כדי לרכוש מקצוע מכובד ורווחי. עקב זאת ובהתחשב בעובדה שקלינאות התקשורת הוא אחד ממקצועות הפרא רפואי, הדרישות של מוסדות הלימוד בהתאם. ה

דרישות הגבוהות של מוסדות הלימוד שעומדות על תנאי קבלה ממוצעים של ציון פסיכומטרי של 650, ממוצע בגרות של 95, ציון גבוה בחלק האנגלית בפסיכומטרי ומעבר ראיון אישי או בחינת התאמה, רק מראות כמה הסינון חזק בתחום הלימודים הזה. בעקבות כך המון סטודנטים נוטים לבחור במוסד הלימוד שהם יכולים לעמוד בדרישות שלו או בכאלה שניתן לבצע בהם מכינה לפני הלימודים כדי שיקלו בדרישות הציונים שלהם בסף הקבלה. שווה לברר בתחילת עונות ההרשמה ללימודים מה הדרישות של כל מוסד שכן הן משתנות משנה לשנה.

מיקום מוסד הלימוד

לא פעם סטודנטים עתידיים ללימודים בוחרים במוסד הלימוד לפי המרחק שלו מהבית. זה נכון שחלק מהאוניברסיטאות מציעות מתחם מעונות סטודנטים ומקילות על הנושא של המרחק מהפקולטה, אבל לא כולם יכולים לעמוד בתשלום של המעונות ולעתים יש כאלה שלא תמיד רוצים לישון מחוץ לבית. המרחק הפיזי ממוסד הלימוד הוא פקטור מאוד חשוב בבחירת מוסד הלימודים מהסיבה שאם הוא רחוק ביותר ממקום המגורים שלכם, תצטרכו או לחשב הוצאות של השכרת דירה ליד הפקולטה, או לחשב הוצאות דלק או נסיעות לשם.

בנוסף יש גם את גורם העייפות והעומס שמתווסף לעובדה שתצטרכו לנסוע עם רכב או בתחבורה ציבורית, במיוחד בהתחשב בעובדה שתואר בקלינאות תקשורת נחשב לתואר מאוד אינטנסיבי של חמישה ימים בשבוע מהבוקר עד הערב.

שכר לימוד

עוד גורם לא פחות חשוב בבחירת מוסד לימודים הוא נושא השכר לימוד. זה ידוע שבין האופציות של מוסדות הלימוד קיימות גם אוניברסיטאות שדורשות שכר לימוד אוניברסיטאי שנחשב סביר והוגן, אך יש מכללות ברשימת מוסדות הלימוד שדורשות סכומים של עשרות אלפי שקלים בשנה ולא תמיד אפשר לעמוד בזה.

זה נכון שניתן להגיש בקשות למלגה במכללות הללו אך לא תמיד עומדים בקריטריונים וחשוב לקחת את זה בחשבון. בנוסף חלק מהמלגות המוצעות היום מבוססות על שעות תרומה לקהילה או שמירה על רף ציונים מסוים, חשוב שתדעו את כל הדרישות ותהיו מוכנים לעמוד בהם. קחו בחשבון שבנוסף להוצאות של שכר לימוד, יש הוצאות על ספרים, מגורים במידת הצורך ומחייה, הוצאות על נסיעות והגעה ללימודים ועוד. לכן חשוב לבחור במוסד הלימוד שתוכלו לעמוד בשכר הלימוד שלו ולא להיות בלחץ תמידי להשיג את הכסף או לצאת לעבודה כדי לממן את הלימודים במכללה. חשוב להבין שהלימודים מאוד אינטנסיביים ואי אפשר לשלב בהם עבודה יומיומית.

רווחת מוסד הלימוד

תנאי הרווחה שלכם במהלך הלימודים הם לא פחות חשובים מהלימודים עצמם וישפיעו ישירות על הנוחות, המוטיבציה וההצלחה שלכם. חלק ממוסדות הלימוד שקיימים בשוק הם בעלי מבנים מאוד מיושנים ועתיקים ולא משקיעים בכלל ברווחת הסטודנטים ובחוויית הלימוד שלהם. חשוב שתבחרו במקום שתרגישו בו בנוח, בעל מתקנים נקיים, ראויים ושמישים.

המאמר נכתב באדיבות צוות המומחים של קלינאי

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh