אלפים מתושבי רחובות לקחו חלק באירועים לציון השואה

אלפים מתושבי רחובות לקחו חלק באירועים לציון השואה

רחובות ציינה את יום הזיכרון לשואה ולגבורה במגוון אירועי זיכרון עירוניים ובראשם הטקס העירוני המרכזי, שהתקיים ביום ראשון בערב (23.4) במעמד ראש העיר, רחמים מלול והרב שמחה הכהן קוק שליט"א. הטקס נערך בבית העם רחובות – היכל התרבות העירוני, וכלל תפילת 'אל מלא רחמים', הדלקת נרות זיכרון ומופע מרגש שהעלו שחקני תאטרון רחובות וחניכי בימת הנוער רחובות, יחד עם מקהלת 'מיתר', מיסודה של יהודית חן בניצוחה של מיכל אוקון, ושהתמקד בשואת יהדות סלוניקי.

ביום שני בבוקר (24.4) התקיים טקס נוסף באנדרטת השואה (רחוב הרצל פינת שדרת הקיבוצים), במעמד ראש העיר, רחמים מלול, נציג בשם ניצולי השואה, משה דגן, שלמה אינגלמן, שיקרא קדיש והחזן דניאל שוורץ שיישא את תפילת 'אל מלא רחמים'. במהלך הטקס תיערך מסכת בביצוע תלמידי קרית החינוך למדעים.

שואה4

ראש העיר, רחמים מלול: "בקיץ 2016 יצאנו אני ורעייתי למסע ראשון לפולין יחד עם חבר המועצה, אמיתי כהן, ומשלחת תלמידות מאולפנת 'צביה'. תוך כדי מסע מתיש נפשית ופיסית, ראינו כמעט את כל מה שהמוח האנושי המעוות יכול ליצור ולייצר כדי לקטול ולטבוח את ששת המיליונים.

שואה1

מחנות, גטאות, משרפות, תאי גזים, יער הילדים, יערות ירוקים ויפהפיים שלמעשה הפכו לגיא צלמוות של קברות אחים. חזינו ברוע בהתגלמותו. למדנו כי השואה אינה קיימת רק בין דפי הספרים ובסרטים, אלא באופן המוחשי ביותר. ראינו במו ענינו את מה ששמענו, צעדנו בדממה ובחרדת קודש מתחנה לתחנה כאשר סולם הזוועות הולך ומתעצם ועמו סולם הכאב העצב והתדהמה שלנו. השואה היא אירוע מכונן בחיי העם היהודי והאנושות כולה, השואה מבטאת את ההצדקה האולטמטיבית למדינה משלנו ומבטאת את גבורת הנטבחים והניצולים והשואה כתזכורת לסכנת איבוד צלם האדם.

שואה3

ניצולי השואה הקימו מחדש את ביתם הביאו ילדים ונכדים ונינים לעולם כפי ששמענו בסיפורים המצמררים של הניצולים, התגברו על מאורעות העבר ובנו עתיד חדש בכדי לומר לכל העולם אנחנו כאן! חשבתם להשמידנו? לעולם לא תצליחו! כפי שנאמר 'בדמייך חיית, בדמייך חיית', דמנו נשפך אך הגענו לארץ אבותינו בנינו בית, פיתחנו מדינה בעלת עוצמות. הבה נתאחד ונתרכז סביב ארצנו ומולדתנו, נדבק בערכי האנוש הנצחיים של העם היהודי ונתמוך ונחזק את גיבורינו שרידי השואה. נזכור ולא נשכח".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh