אספקה טכנית וביצוע רכש של אביזרים ללחץ גבוה

אספקה טכנית וביצוע רכש של אביזרים ללחץ גבוה

אספקה טכנית ורכש אביזרים ללחץ גבוה מומלץ לבצע רק מחברה ותיקה, מקצועית ומובילה בתחום. כאשר מבצעים רכש מחברה מקצועית ומובילה בתחום האספקה הטכנית יש להעריך את היכולת התפעולית של הספק לעמוד בדרישות הן של כמויות המוצרים השונים ואיכותם והן של זמני האספקה. מנהל הרכש חייב לאפיין את צורכי החברה, איכות המוצרים ורמת השירות המצופה מהספק, כמו כן עליו לבדוק בזמן אמת האם הספק מחזיק את האביזרים במלאי כדי לתכנן טוב יותר את זמני האספקה המשפיעים באופן ישיר על הייצור או העבודה.

בחירת ספק לאספקה טכנית

לאחר שמנהל הרכש במפעל או בעסק אחר מאפיין את צורכי המערכת ומגדיר מהן דרישותיו, עליו לטפל גם בבחירת ספקים אמינים ומקצועיים. כדי לבחור בספק אמין ויעיל לאספקה טכנית מנהל הרכש חייב להעריך את יכולתו ואיכותו של הספק הפוטנציאלי לפי 7 תחומים עיקריים:

  • יכולת – חשוב להעריך מהי היכולת של הספק הפוטנציאלי לייצר או לשווק את החלקים והאביזרים השונים בהתאם למפרט טכני ובאיכות הנדרשת לחברה.
  • יכולת כספית של הספק – הזמנת רכש מחברה לאספקה טכנית מחייב בדיקה מעמיקה של היכולת הכספית של הספק, כך מנהל הרכש ובכירים אחרים בארגון יכולים להעריך את הסיכון הכספי בעבודה מול ספק מסוים, חשוב לזכור כי ברוב המקרים יש לשלם לספק מראש, כבר במעמד הזמנת הרכש. לכן, יש לוודא כי הספק לא צפוי להיעלם מהשטח לאחר קבלת התשלום וכי ניתן להסתמך עליו לטווח ארוך, למעשה כאשר עובדים עם חברה ותיקה לאספקה טכנית ברוב המקרים הוותק בענף מעיד על חוסנו הכלכלי של הספק ועל חברה אמינה שאפשר לסמוך עליה.
  • אבטחת איכות – יש לוודא כי ספק אספקה טכנית מחויב לאספקת מוצרים איכותיים, כמו כן חשוב לבדוק האם המערכת של הספק כוללת בקרת ואבטחת איכות על פי תקנים מחייבים כגון תקן איכות ISO 9001.
  • מבנה העלויות בפועל – בעת ביצוע רכש של אביזרים ללחץ גבוה ופריטים נוספים, יש לבדוק ולהעריך את העלויות בפועל של החומרים, העבודה והתקורה, מומלץ להימנע מספק העובד ברווחיות נמוכה מדי מאחר ועלולים לסבול בעתיד מבעיות שונות. אמנם, מנהל הרכש מעוניין להוזיל עלויות, אך עליו לוודא קבלת אביזרים באיכות גבוהה, וגם הספק חייב להרוויח.
  • הבנת צורכי הלקוח – מומלץ לבצע רכש מחברת אספקה טכנית הקשובה ללקוח ומבינה את צרכיו ודרישותיו.
  • עמידה בתנאי החוזה – ספק מקצועי לאספקה טכנית מחויב לתנאי החוזה, חשוב לבחור רק ספק אמין ובעל מוניטין חיובי המקפיד על כך.
  • זמן אספקה – כדאי לבחור ספק מקצועי המסוגל לספק את הפריטים בזמן קצר, בלי פגיעה באיכות הפריטים.

רכש אביזרים ללחץ גבוה ואביזרים תעשייתיים

חברות רבות במשק המקומי זקוקות לאספקה טכנית של אביזרים ללחץ גבוה, למשל רכש מופה, צנרת מסוגים שונים ואביזרים תעשייתיים רלוונטיים לתחום. מנהל הרכש של החברה אחראי על בחירת הספק ועל ניהול הרכש, לכן עליו לאפיין את הפריטים, לחתום על חוזה מסודר, להגן על האינטרסים של המעסיק ולנהל מו"מ יעיל כדי להוזיל עלויות ולרכוש אביזרים באיכות גבוהה, ובהתאמה מושלמת לצורכי העסק.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh