ארכיון העיר מסייע לתלמידי כיתות י' בעבודת מחקר שמהווה חלק מהבגרות בהיסטוריה

ארכיון העיר מסייע לתלמידי כיתות י' בעבודת מחקר שמהווה חלק מהבגרות בהיסטוריה

ארכיון העיר מסייע לתלמידי כיתות י' בעבודת מחקר שמהווה חלק מהבגרות בהיסטוריה.

במהלך החודש האחרון, אוצרות ארכיון העיר רחובות סייעו לכ – 80 מתלמידי כיתות י' מבית ספר 'דה שליט' בעיר, הכותבים עבודות מחקר בהיסטוריה. ציוני עבודות המחקר ישוקללו כחלק מהציון הסופי של הבגרות בהיסטוריה. נושאי העבודות נקבעו ע"י המורים להיסטוריה בבית הספר ומנהלת הארכיון מתוך מחשבה שהתלמידים יבצעו למידה תוך כדי מחקר בנושאים הנוגעים לעיר רחובות.

הנושאים לעבודות המחקר נבחרו בדגש על ההיסטוריה הייחודית – מקומית של המושבה רחובות אשר הוקמה בסוף המאה ה – 19, תוך התייחסות לתהליכים היסטוריים כלליים שאפיינו את הישוב היהודי של אותה תקופה. כל אחד מהנושאים משקף מתח שהיה קיים בין תפישות עולם ששררו באותה עת בין קבוצות אוכלוסייה שונות. לדוגמא: רחובות מושבה עצמאית – מדוע דחתה את חסות הברון? איכרים מול פועלים, השלכות "כיבוש הקרקע והעבודה" על היחס לערבים, בית הספר הראשון והמחלוקת בענייני החינוך בין הצעירים ומסורתיים וראשי היישוב – מאין הגיעו ומה היה המטען הייחודי שלהם ועוד.

מעבר ללמידה העיונית, התלמידים חוו את ההיסטוריה ממקור ראשון כאשר סיירו במסדרונות ההיסטוריה של העיר רחובות. כך, לשם ביצוע עבודות המחקר, התלמידים נחלקו לקבוצות כאשר כל  קבוצה אספה מידע ממקורות שונים כמו: מאמרים, ספרים, קטעי עיתונות ופרסומים נוספים. כך, לאחר שסיכמו ולמדו את החומר,  הם איתרו באוצר הארכיון מסמך אותנטי ראשוני המדגים את הסוגיה שעל הפרק.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh