ביקור חגיגי של ראשי קהילת יהודי טורונטו

ביקור חגיגי של ראשי קהילת יהודי טורונטו

אחרי 12 שנים התקיים ביקור חגיגי של ראשי קהילת יהודי טורונטו בשכונת אבן גבירול.

משלחת מיוחדת של ראשי קהילת יהודי טורונטו, קנדה הגיעה לבקר בשכונת אבן גבירול רחובות, והשתתפה אמש במספר אירועים במעמד ראש העיר מר רחמים מלול, סגני ראש העיר עו"ד מתן דיל ומר זהר בלום, חברי מועצת העיר: אביב איטח ואמיר ירון, ויו"ר ועד השכונה גבי גולן, אשר מצוי בקשר מתמיד עם ראשי הקהילה.

מדובר בביקור מיוחד בשל גודל המשלחת – בת 350 איש – וכן בשל העובדה שמדובר בביקור ראשון לאחר 12 שנה שחלפו מאז הביקור האחרון במסגרת השותפות בין הקהילה לשכונה. ראשי הקהילה השתתפו בטקס חגיגי לחנוכת כיכר על שם יהדות טורונטו בצומת הרחובות יוני נתניהו ובן גוריון בשכונת אבן גבירול (רחובות מערב).

קהילת יהודי טורונטו אימצה את השכונה לפני שנים רבות, והכיכר נקראה על שמה, כדי לבטא את הקשר החזק בין תושבי השכונה לקהילה. במהלך שנות אימוץ השכונה על ידי הקהילה נבנו מתרומותיה ביה"ס ע"ש בגין, המתנ"ס השכונתי, מרכז לגיל הרך ומרכז שכונתי לבני גיל הזהב. כמו כן חולקו מלגות לסטודנטים מתרומותיהם. לאחר חנוכת הכיכר, נערך טקס חגיגי ברחבה המרכזית בבית הספר ע"ש בגין שכלל הפנינג מיוחד בהשתתפות מאות מתושבי השכונה.

ראש העיר, רחמים מלול, הוקיר את ראשי הקהילה על תרומתם העצומה לשכונה ולעיר, ודיבר בשבח השותפות: "לשותפות עם יהדות התפוצות יש משמעות ערכית, חינוכית ולאומית. בתפוצות או בישראל – כולנו עם אחד. הקשר בין השכונה ליהדות טורונטו הביא לברכה גדולה בליבה של שכונה מתפתחת".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh