בית דרור יקיים השנה פעילות ענפה סביב תרומתם ומעורבותם של ניצולי השואה

בית דרור יקיים השנה פעילות ענפה סביב תרומתם ומעורבותם של ניצולי השואה

בית דרור יקיים השנה פעילות ענפה סביב תרומתם ומעורבותם של ניצולי השואה בבניין הארץ ומזמין את הדור השני לקחת חלק ולשתף

'בית דרור', המרכז להנחלת מורשת השואה ברחובות בניהולה של דניאלה בק, יקיים השנה פעילות סביב הנושא המרכזי – תרומתם ומעורבותם של ניצולי השואה בבניין הארץ. הנושא נבחר לרגל שנת ה-70 לעצמאותה של מדינת ישראל. ב'בית דרור' החליטו כי חגיגות עצמאות ה-70 למדינת ישראל מהוות הזדמנות טובה להעלות בפני התושבים את סיפור שחרורם של ניצולי השואה, תקומתם ועלייתם ההרואית לארץ ישראל וההשתתפות בבנייתה.

הסיבה שבגינה החליטו ב'בית דרור' לבחור דווקא בנושא הזה היא משום שמדובר בנושא שבדרך כלל נפקד משיח השואה בישראל מכיוון שהוא עוסק בתקופת הביניים, בין מלחמת העולם השנייה לימינו אנו. לא רבים מודעים לכך אך התקופה הזו התאפיינה בסיפורי גבורה רבים, התארגנויות אמיצות, תלאות ועוד. התאקלמותם הלא פשוטה של הניצולים בהוויה  החדשה אך המוצלחת ביותר היא פרק חשוב מאין כמוהו על  ניצחון רוח האדם, על בנייה, הקמת משפחה ותרומה לבניין הארץ.

דניאלה בק: "ניצולי השואה שעלו לארץ היו יסוד חיובי להקמת המדינה בכל תחומי החיים. הם חידשו את "שרשרת הזהב" המשפחתית שנעקרה בשואה באכזריות. היה עליהם להתחיל הכול מבראשית. הייתה מוטיבציה אדירה לשקם את עצמם,לגשר על האובדן ,בבנייה, בהקמת משפחה ובקליטה מהירה בארץ שלא הייתה קלה כלל.גם כי לא תמיד הבינו את מצוקתם. אין כמעט פינה או שטח בתולדות המדינה שהניצולים לא הותירו בו את חותמם. לכן, אנו בבית דרור רוצים להודות להם ולכל מי שעמד לעזרתם. אני מזמינה את נציגי הדור השני שגדלו בבית עם הורים או סבים שעל שכמם נשאו את זוועת השואה לשתף את הנוער בסוגיה-איך גדלים בבית של ניצולים מחוויותיהם. האישיות. התרומה  תהייה בעדות,  בסיפורים מהבית, בהבאת חפצים שקשורים לנושא ובכל דרך אחרת שתשמש לזיכרון  ולהנצחת מורשת המשפחה. כמו כן כיתות בתי הספר מוזמנות לקחת חלק בנושא זה בימי עיון ב'בית דרור' ובפרויקטים משותפים שאשמח לעשות יחד עם מי שמעוניין".

לפרטים ניתן לפנות לדניאלה בק בטל': 054-4768208.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh