בית המשפט: העירייה רשאית להטיל היטל שצ"פ וגבייתו מחושבת כדין

בית המשפט: העירייה רשאית להטיל היטל שצ"פ וגבייתו מחושבת כדין

בית המשפט המחוזי בלוד (מפי כב' השופט צבי דותן) דחה את הטענות המרכזיות שהועלו כנגד העירייה, כנגד המועצה וכנגד ראש העיר, בדבר אופן הטלת היטלי השצ"פ ברחובות וגבייתם וקבע כי העירייה פועלת כדין.

בפסק דין ארוך ומנומק קבע בית המשפט:

גביית היטל שצ"פ ברחובות נעשית כדין, ואין כל פסול ופגם בתחשיבי העירייה ובתעריפי חוק העזר. כמו כן, ניתן לגבות היטל שצ"פ גם מבניה קיימת באזורים מפותחים כאשר מוקמים באותם אזורים שצ"פים חדשים, ובניגוד מוחלט לטענות העותרים – אין הדבר מהווה כפל מימון ובדיעבד של שצ"פים שהוקמו לפני חוק העזר.

היטל השצ"פ חל גם על בניה קיימת, כך נקבע וכך גם הוסבר ע"י משרד המשפטים ובמספר רב של פסקי דין מחוזיים בנושא, ובישיבת המועצה מיוני 2019 הובהר ואושר כי ההיטל יחול גם על בניה קיימת.

עוד נקבע כי ניתן לעשות שימוש בכספי היטל השצ"פ גם לצורך שיפוץ ושדרוג משמעותי של שצ"פים קיימים.

נציין, כי בית המשפט קבע עוד, בשולי פסק הדין, כי יש להעביר לעותרים חלק מהמידע אותו הם ביקשו מהעירייה, כמפורט בפס"ד (מידע שהועבר זה מכבר לעותרים), וכי יש לפתוח חשבון בנק נפרד להיטל שצ"פ ואליו להעביר את כל הכספים היעודיים.

חשוב לציין כי בניגוד מוחלט לנטען, בפסק הדין לא נקבע כי העיריה השתמשה בכספי ההיטל למטרות זרות ואסורות וכי מדובר בשימוש לא חוקי בכספים, ההיפך, נקבע כי פרשנות העירייה אף בנושא זה נכונה וכאמור ניתן לעשות שימוש בכספי ההיטל לשיפוץ ושדרוג שצ"פים קיימים.

המדובר בפסק דין חשוב מאוד ומקיף מאוד שבו נקבע שוב ע"י בית המשפט המחוזי, כי התנהלות העירייה הן בדרך הטלת והן בדרך גביית היטל שצ"פ בעיר, מכל הנכסים, גם מנכסים קיימים שנמצאים אפילו בשכונות מפותחות – הינה כדין, וזאת בהתאם להוראות החוק והנחיות משרד המשפטים.

צילום: www.istockphoto.com

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh