בפעם הראשונה: רחובות משתתפת בתחרות הערים הירוקות בישראל

בפעם הראשונה: רחובות משתתפת בתחרות הערים הירוקות בישראל

עיריית רחובות הגישה השנה, לראשונה, מועמדות להכרה כעיר ירוקה. בשנתיים האחרונות משקיעה העירייה משאבים רבים בכל הענפים הקשורים לעיר ירוקה. התחרות בוחנת את כל התחומים הנוגעים לסביבה: מחזור, גינון, אנרגיה מתחדשת,  בנייה ירוקה, חינוך, התייעלות אנרגטית ועוד.

ראש העיר, רחמים מלול: "אנו מתייחסים ברצינות רבה להגדרה של רחובות כעיר ירוקה, ומאחורינו עשייה עניפה בכל התחומים הרלוונטיים בשנים האחרונות. מדובר פה במדדים כלל עירוניים שמחייבים את כל גורמי העירייה לפעול למענם בשילוב מטרות ויעדים. אני מודה לתושבות ולתושבים על שיתוף הפעולה בהירתמות לנושאים אלה".

סגן ראש העיר, יניב מרקוביץ': "אני מקבל תגובות חיוביות רבות – לא רק מתושבי העיר אלא גם מערים שכנות, על המהפך שרחובות עוברת בשנים האחרונות בכל הקשור לתחום הסביבה. לשמחתי יש היום תפיסת עולם חדשה שמשותפת לכל אגפי העיריה, ואת התוצאות מתחילים לראות בשטח. אין לי ספק שתוך מספר שנים רחובות תהיה במקום אחר לחלוטין".

עיריית רחובות הגישה השנה, בפעם הראשונה,  מועמדות להצטרף לערים שיזכו בתואר הערים הירוקות בישראל . התחרות השנתית נערכת ע"י חברת קלינטאק אשר בוחנת את עבודת הרשויות המקומיות במדדים אחידים הקשורים לסביבה. במסגרת התחרות נדרשת כל רשות מקומית להציג את תשובותיה ביחס למספר שאלות קבועות הנוגעות לתחומי הסביבה, ולפי הציונים אותם היא מקבלת נקבע מדד העיר בתחרות.

בין התחומים הנבדקים בתחרות: מחזור והפרדת פסולת, שימוש בתחבורה ציבורית/אחרת, התייעלות אנרגטית ושימוש באנרגיה מתחדשת, ניהול עירוני בר קיימא, בנייה ירוקה, גינון בתחום הרשות, מים ושפכים, מסחר ותעשיה ירוקים, חינוך סביבתי.

עיריית רחובות, באמצעות אגפיה השונים והחברות והתאגידים העירוניים- פועלים במשותף, כל אחד בתחומו, למען קידום איכות החיים בעיר ומיצובה של העיר רחובות כעיר ירוקה. בשנים האחרונות נעשו כאמור פעולות רבות למען קידום מטרה חשובה זו. חלקן כבר באות לידי ביטוי היום ברחבי העיר וחלקן תוכניות ארוכות טווח שאת תוצאתן הסופית נראה בעוד מספר שנים.

כך למשל עיריית רחובות חתמה על אמנה לשיפור איכות החיים והסביבה בעיר במסגרת פורום ה- 15 וברית ערים לאיכות הסביבה, אשתקד אישרה מועצת העיר את תוכנית העובדה האסטרטגית לאיכות הסביבה ולקיימות, בשנה שעברה החלה מהפיכת המיחזור בעיר אשר במסגרתה תוכנן מחדש מערך המיחזור העירוני, ונוספו פחי מיחזור רבים בעיר מסוגים שונים, ובימים אלה מסיימים את השלמת תוכנית האב לשבילי אופניים בעיר.

ראש העיר, רחמים מלול: "אנו מתייחסים ברצינות רבה להגדרה של רחובות כעיר ירוקה, ומאחורינו עשייה עניפה בכל התחומים הרלוונטיים בשנים האחרונות. מדובר פה במדדים כלל עירוניים שמחייבים את כל גורמי העירייה לפעול למענם בשילוב מטרות ויעדים. אני מודה לתושבות ולתושבים על שיתוף הפעולה בהירתמות לנושאים אלה".

סגן ראש העיר, מחזיק תיק חזות העיר, עו"ד יניב מרקוביץ': " אני מקבל תגובות חיוביות רבות – לא רק מתושבי העיר אלא גם מערים שכנות, על המהפך שרחובות עוברת בשנים האחרונות בכל הקשור לתחום הסביבה. לשמחתי יש היום תפיסת עולם חדשה שמשותפת לכל אגפי העיריה, ואת התוצאות מתחילים לראות בשטח. אין לי ספק שתוך מספר שנים רחובות תהיה במקום אחר לחלוטין בכל הקשור לסביבה, מיחזור וקיימות".

חברת המועצה איטל בציר- אלשיך, מחזיקת תיק פיתוח בר קיימא וממובילות ועידת השפלה לאקלים מציינת: "רק בשילוב כוחות שלנו, של חברי המועצה והאגפים הרלוונטיים, שיתוף הקהילה בעיר ודרך שיתופי פעולה אזוריים נצליח לקדם פרויקטים סביבתיים ולצלוח אפילו רגולציה. בהזדמנות זו קוראת לאנשים מתוך הציבור המעוניינים להיות שותפים לפעילויות במסגרת ועידת השפלה ליצור עמי קשר".

דורון מילברג, מנכ"ל העירייה: "עיריית רחובות משפרת את השירות לתושבים ואת העשייה כל העת. בשנים האחרונות פעלנו, בשילוב אגפים ומחלקות, לשנות בכל הקשור לקיימות וסביבה. כעת אפשר לומר כי הגענו להישגים שמאפשרים הכרה ברחובות כעיר ירוקה".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh